2017-03-30, 18:32
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Ber om ursäkt i förväg för ett gnälligt inlägg.. Men ärligt, kläckte just en Mantine from en 10-km?! Har säkert fångat 10 Mantines innan då den är rätt så vanlig här. Vad sysslar Niantic med? Har de inte resurser nog eller vad är det frågan om? Massa människor som spoofar och kommer undan med det (trots att jag var minst 15-20 personer har rapporterat dem här).. Massa skit som kommer från 10-km ägg, tar ju ändå rätt så lång tid att få dem att kläcka. Så extremt frustrerande. Detta spel har så mycket potential, men ändå så verkar Niantic extremt loja. Väldigt frustrerande!
Har också runt 10 fångade men dom spawnar nära mig hela tiden så fångar inte ens dom längre, fick en mantine + pineco(?) från 2 10or i helgen.. Men är väl som Scyther/Magmar/Electrabuzz från gen 1, skit pokemons som får evolves i senare generationer?
Citera
2017-03-30, 18:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ber om ursäkt i förväg för ett gnälligt inlägg.. Men ärligt, kläckte just en Mantine from en 10-km?! Har säkert fångat 10 Mantines innan då den är rätt så vanlig här. Vad sysslar Niantic med? Har de inte resurser nog eller vad är det frågan om? Massa människor som spoofar och kommer undan med det (trots att jag var minst 15-20 personer har rapporterat dem här).. Massa skit som kommer från 10-km ägg, tar ju ändå rätt så lång tid att få dem att kläcka. Så extremt frustrerande. Detta spel har så mycket potential, men ändå så verkar Niantic extremt loja. Väldigt frustrerande!
Var ju problem länge med gen1s 10km ägg också.. Eevee, Mr.Mime, sedermera jynx, magmar, electabuzz och sist schyter, pinsir flyttades...

De som borde flyttas till andra ägg är Mantine, Gligar, Pineco.

Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Fånga denna för en stund sen, efter tre ultra och tre razz.

Kasst IV och sämsta attackerna

http://i.imgur.com/NzCJDmg.jpg

I know that feeling , legit eller med tracker?
Citera
2017-03-30, 18:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GCAE
Uppe i 226 Pokemon nu. Men nu börjar det kännas brutalt segt.

Inte hittat en enda Larvitar i Sverige. Hittade en på semester utomlands. Fått 2st från ägg. Har ni hittat några? isf var? Bor i Stockholm.

Fick en i ett ägg första veckan av gen 2 - när ägget var kläckt dök det genast upp en till på nearby som jag plockade (Drottningholms slottspark) - fick en massa candy på ägget så jag utvecklade den ena till en Pupitar, då trodde de var jättevanliga men sen dess har jag inte sett en enda...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-03-30 kl. 18:45.
Citera
2017-03-30, 19:40
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

I know that feeling , legit eller med tracker?

Med tracker, såg en Unknown för någon dag sen, men det var för långt cykelavstånd.

Fast jag har min Larvitar 92% som jag sparar candy till.
Citera
2017-03-30, 19:40
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Någon som vet om det ens går att ta ner en maxad blissey (max CP3219) vid maxlevel helt ensam? Kanske att det funkar om man själv som attacker är i maxlevel och ens pokemon (dragonite och machamp med bästa movesets) är det också? Men det ställer ju isf krav på att antingen måste du vara i maxlevel och ha maxade bästa counterpokemons eller att du attackerar samtidigt med någon.

Har inte sett några youtube videos där folk ensam tar sig an en maxad blissey,

Jag har tagit ner 3000+ Blissey flera gånger med två Gyarados på knappt 3000 som båda har 90%+ i IV och Bite+Hydro Pump. Det är bara att spamma som en tok så hinner man med cirka 15 sekunder tillgodo. Det behövs dock två Gyarados, den första får alltid slut på HP när man tagit drygt halva Blisseys HP.
Citera
2017-03-30, 19:41
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Med tracker, såg en Unknown för någon dag sen, men det var för långt cykelavstånd.

Fast jag har min Larvitar 92% som jag sparar candy till.
Tänkte väl . Är det sån där local som några fixat för en viss ort/stad eller? För hört att apparna som finns, dels måste man betalar för hashkey och sen funkar som inte 100%igt heller.
Citera
2017-03-30, 19:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Jag har tagit ner 3000+ Blissey flera gånger med två Gyarados på knappt 3000 som båda har 90%+ i IV och Bite+Hydro Pump. Det är bara att spamma som en tok så hinner man med cirka 15 sekunder tillgodo. Det behövs dock två Gyarados, den första får alltid slut på HP när man tagit drygt halva Blisseys HP.
Okej, fastslaget att det går om man använder minst 2 av ens egna pokemons, dodgar du bara chargeattacks eller attackerar du non-stop?

frågan är dock om det går med 1 enda pokemon och vilken i så fall, vilken level och vilka attacker
Citera
2017-03-30, 19:45
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Okej, fastslaget att det går om man använder minst 2 av ens egna pokemons, dodgar du bara chargeattacks eller attackerar du non-stop?

frågan är dock om det går med 1 enda pokemon och vilken i så fall, vilken level och vilka attacker

Jag dodgar bara charge moves då (ibland även den inledande dubbel-quick move som defendern alltid börjar med). Det fungerar även ganska bra med två Exeggutor på runt 2500 med Solar Beam.
Citera
2017-03-30, 19:48
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Förstår och delar din frustration. Jag har en 10:a till på kläckning nu, kommer nog kläckas i morgon, och jag kommer bli mycket besviken om jag får en Pineco eller Mantine. Dratini, Larvitar eller Mareep är drömmen.
Citera
2017-03-30, 19:51
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GCAE
Uppe i 226 Pokemon nu. Men nu börjar det kännas brutalt segt.
Känner detsamma, men är uppe i 221. Men! 7 day streak imorgon = item! Woop!
Citera
2017-03-30, 20:10
Medlem
Citat:

Hittat ett klipp på en Machamp 2700+ med Counter och Dynamic Punch(?) som slår ut en 3000+ Blissey.

Börjar 0.57

https://www.youtube.com/watch?v=gbCrbldMqZw
Citera
2017-03-30, 20:11
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonit
Niantec har släppt shiny magikarps, dvs du kan fånga en magikarp som är gul istället för orange.
Utvecklar du en sådan blir det en röd Gyarados.

Är inget speciellt med dem förutom färgen.

Det är inget tillfälligt under eventet
Ahh jo jag läste om Shiny Magikarps men hade inte tänkt hela vägen att de kunde behålla sin speciella grej till Gyarados-formen. Tänkte det försvan typ som Pikachus alla hattar.
Men då var det som jag ändå misstänkte att det var Shiny på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in