2017-03-31, 11:23
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Själv ligger man på 106 Larvitar candies Kanske räcker med en hatch till. Hade 6 10km ägg igång. Kläckte Sudowoodo ut en, så 5 kvar. Fy fan vad sur man blir när Gligar, Sudowoodo eller den där jävla kotten vad han nu än heter hoppar ut ur ägget.

Hoppas på en Dratini med bra IV då jag har drygt 250 candies som väntar, en Larvitar och så en bra Snorlax. Har 4 men alla har värdelösa IVs..

Är dock lite orolig över att nå de här målen. När jag har uppnåt dem så finns det inget kvar att spela för. "Spelar" egentligen inte nu heller utan grindar hela dagarna på jobbet. Så fort jag slutar jobbet så glömmer jag spelet helt. Nytt content måste in i spelet asap...
Jävlar, hur många har du kläckt ?

Gligar, Sudowoodo, Pineco och Mantine är jobbigast att få. Totalt värdelösa Pokemon. Du borde kläcka en Dratini till, då sannolikheten är (eller ska vara) lika stor som att kläcka en Pineco.

Du får sträva efter att få bättre och bättre pokemon . Vad är du på för level?
Citera
2017-03-31, 11:38
Medlem
Etrades avatar
Hur går det för er med era evo-item förresten?
Det pratas inte så mycket om detta längre, förut va det ju en mängd inlägg per dag.

Fast folk kanske börjar fylla evo-dexet och därför inte nämner något om detta längre?

Jag hade ju en sådan sjuk tur så jag fick ju alla 8 nödvändiga ganska snabbt.

Totalt för mig:
5 Kings Rock
3 Sun Stone
3 Metal Coat
2 Dragon Scale
2 Up-Grade

Detta kommer säkert reta många men jag överväger faktiskt att kasta en del.

Jag har en 100% IV Kingdra och jag är inte intresserad av att bränna 100 Horsea-candy för en till som är sämre. Jag lägger hellre 25 candy för Horsea till Seadra 4 gånger för mer XP.
Detta gäller ju även för Poliwag-stegen.

Jag fick en Steelix med dubbla steel-attacker och är således inte intresserad av en till.

Fick bästa moveset på både Porygon2 och Sunflora så lägger hellre candy på power up än att evolva en ny.
Citera
2017-03-31, 12:10
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Hur går det för er med era evo-item förresten?
Det pratas inte så mycket om detta längre, förut va det ju en mängd inlägg per dag.

Fast folk kanske börjar fylla evo-dexet och därför inte nämner något om detta längre?

Jag hade ju en sådan sjuk tur så jag fick ju alla 8 nödvändiga ganska snabbt.

Totalt för mig:
5 Kings Rock
3 Sun Stone
3 Metal Coat
2 Dragon Scale
2 Up-Grade

Detta kommer säkert reta många men jag överväger faktiskt att kasta en del.

Jag har en 100% IV Kingdra och jag är inte intresserad av att bränna 100 Horsea-candy för en till som är sämre. Jag lägger hellre 25 candy för Horsea till Seadra 4 gånger för mer XP.
Detta gäller ju även för Poliwag-stegen.

Jag fick en Steelix med dubbla steel-attacker och är således inte intresserad av en till.

Fick bästa moveset på både Porygon2 och Sunflora så lägger hellre candy på power up än att evolva en ny.

Har fått alla med.

6 kings rock
1 sun stone
1 dragon scale
4 metal coat
1 up-grade
Citera
2017-03-31, 12:19
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Har fått alla med.

6 kings rock
1 sun stone
1 dragon scale
4 metal coat
1 up-grade
Snyggt!
Dock behöver du en till Sun Stone för att fylla dexet ser jag.
Får hoppas att den inte spökar för dig. Oddsen är ju inte bra när man endast har 1 behövande kvar.
Citera
2017-03-31, 12:25
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Snyggt!
Dock behöver du en till Sun Stone för att fylla dexet ser jag.
Får hoppas att den inte spökar för dig. Oddsen är ju inte bra när man endast har 1 behövande kvar.

Tack. Har nog haft rätt så bra med tur också. Har min 7-dagars på söndag så får se vad man får då.
Citera
2017-03-31, 12:27
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vart hittar man ideal moveset nu sen nya movesets kom och vart ser man vilka som är legacy så man inte transfer nån som är legacy?

Jag tycker denna är bra.
https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-list
Citera
2017-03-31, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Själv ligger man på 106 Larvitar candies Kanske räcker med en hatch till. Hade 6 10km ägg igång. Kläckte Sudowoodo ut en, så 5 kvar. Fy fan vad sur man blir när Gligar, Sudowoodo eller den där jävla kotten vad han nu än heter hoppar ut ur ägget.

Hoppas på en Dratini med bra IV då jag har drygt 250 candies som väntar, en Larvitar och så en bra Snorlax. Har 4 men alla har värdelösa IVs..

Är dock lite orolig över att nå de här målen. När jag har uppnåt dem så finns det inget kvar att spela för. "Spelar" egentligen inte nu heller utan grindar hela dagarna på jobbet. Så fort jag slutar jobbet så glömmer jag spelet helt. Nytt content måste in i spelet asap...

Var har du hittat alla Larvitars?????
Citera
2017-03-31, 14:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GCAE
Var har du hittat alla Larvitars?????
Jag antar att han hatchat. Jag har hatchat 4 och driftat resten så nu står jag på 116, så behöver bara 9 till... men vad hjälper det när jag inte fått nån över 87%
Citera
2017-03-31, 14:21
Medlem
janssonkarls avatar
Hej!

Fick precis mitt första item sedan startat utöver min första 7 dagars och sen nu sen den senaste uppdatering 7 dagars! Glad blev jag iaf, tror det tog cirka 1000-1200 spins.

MVH JK
Citera
2017-03-31, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag antar att han hatchat. Jag har hatchat 4 och driftat resten så nu står jag på 116, så behöver bara 9 till... men vad hjälper det när jag inte fått nån över 87%

mmmmm. Drygt att dom är så sällsynta
Citera
2017-03-31, 14:34
Medlem
Har fångat 4 larvitar, haft 2 på sightings som jag inte tog mig fram till.
Hade jag vetat att det var så lätt att hitta ner dit där dessa 2 spawnande hade jag försökt fånga dem.
Trodde det var betydligt svårare...
Har kläckt 1 och fick 18 candy för den, övriga candys har jag gått mig till, bara en handfull kvar till tyranitar nu.
Citera
2017-03-31, 15:42
Medlem
Loveaffairs avatar
Fångade en Forretress idag. Känns som om de kan vara ovanliga? Har precis börjat ägna mig lite mer åt att spela sen Gen 2 kom så har dålig koll.

Undrar förövrigt om skilnaden mellan Razz, Nabab och Pinap? Hur många pokemons det finns totalt i Gen 2? Och chansen för att få en Shiny Magicarp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in