Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-10, 15:44
Medlem
Fångade en dragonite precis, blev alldeles svettig
Citera
2017-03-10, 16:17
Medlem
Känns nästan som man bara får samma item från samma stop. Har ett jag når från jobbetsfikarum har hittills fått 4 metal coat från den. Min kollega har fått 3 dragon Scale från samma stop. ingen av oss har fått annat från det.
Citera
2017-03-10, 18:23
Medlem
NirvanAs avatar
Äntligen kom en vettig 5km gen2 från äggen, i det 72a 5km ägget sen gen2 release kläcktes en stantler... Nu vill jag se Girafarig, Dunsparce, Shuckle, Wobbuffet.. tyvärr är alla dessa ultra-rare

Kul att de lagt till hatchrate för äggen nu:
https://pokemongohub.net/generation-2/pokemon-go-generation-ii-egg-chart/

Tycker den stämmer överens väl, ex 10km ägg visar att Pineco och dratini nu är "common" och det stämmer väldigt väl överens, ja alla stämmer IMO.
Citera
2017-03-10, 19:02
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Äntligen kom en vettig 5km gen2 från äggen, i det 72a 5km ägget sen gen2 release kläcktes en stantler... Nu vill jag se Girafarig, Dunsparce, Shuckle, Wobbuffet.. tyvärr är alla dessa ultra-rare

Tycker den stämmer överens väl, ex 10km ägg visar att Pineco och dratini nu är "common" och det stämmer väldigt väl överens, ja alla stämmer IMO.
Jag har haft ganska bra flyt sen gen2 släpptes. Girafarig, Dunsparce, Wobbuffet, Lapras, 2 Lavitar och Misdreavus på ca 30 ägg. Hade sånt sjukt oflyt innan gen2 med äggen, på ca 600 ägg lyckades jag aldrig få en Snorlax, Dratini, Grimer eller Koffing... Därför saknar jag fortfarande Muk, Dragonite och Weezing från gen1.
Citera
2017-03-10, 19:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Jag har haft ganska bra flyt sen gen2 släpptes. Girafarig, Dunsparce, Wobbuffet, Lapras, 2 Lavitar och Misdreavus på ca 30 ägg. Hade sånt sjukt oflyt innan gen2 med äggen, på ca 600 ägg lyckades jag aldrig få en Snorlax, Dratini, Grimer eller Koffing... Därför saknar jag fortfarande Muk, Dragonite och Weezing från gen1.

Oj ja, då "förtjänar" du allt lite tur nu då. Sitter själv med 3st 3000+ dragonites efter alla dratinihatches, alla med bästa def eller off moveset, skulle jag orkar köra mer gym skulle jag kötta sönder.
Citera
2017-03-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Kläckt 5 10 km ägg sedan gen 2 kom:
Lapras, pineco, pineco, gligar och mantine.
Har 7 10 km kvar nu, så hoppas på bättre.

Hade gärna tagit någon dratini eller snorlax.
Aldrig kläckt någon av dessa.
Sitter med en ynka snorlax som inte ens är bra, hittad vild.

Har dock 4 dragonites: 3 hittade och 1 evolvad.
2 maxade kring 3000 cp, en på 2500 cp som jag saknar candy till powra up.
Den 4:e på 1000 cp, men med dåligt moveset som jag inte lägger någon dust på.
Citera
2017-03-10, 20:27
Medlem
Mackan1992s avatar
Nu har mitt Chikorita-nest försvunnit Kom upp i 402 godisar i alla fall, dock ingen med duglig IV
Citera
2017-03-10, 21:10
Sprang just ut och fångade en Togetic.
Citera
2017-03-10, 21:11
Medlem
Glorkass avatar
Jag har fått tre st aerodaktyl i tät följd så personligen håller jag INTE med om att det kräket skulle vara "Ultra-rare"!

Och nu har tiorna sinat igen för mig, får bara femmor nu. Misstänker nästan att spelet försöker få mig att bränna mina inkubatorer på femmor men jag vägrar, de blå är för tior Only!
Citera
2017-03-10, 21:28
Medlem
vapor21s avatar
Har det kommit någon mer info om uttalandet där "man rekommenderas spara sina candies"? Har snart candies och pokemons till tre XP-races...
Citera
2017-03-10, 21:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Jag har fått tre st aerodaktyl i tät följd så personligen håller jag INTE med om att det kräket skulle vara "Ultra-rare"!

Och nu har tiorna sinat igen för mig, får bara femmor nu. Misstänker nästan att spelet försöker få mig att bränna mina inkubatorer på femmor men jag vägrar, de blå är för tior Only!
Jag har inte heller fått någon 10a nu på 4-5 dagar, från gen2 release fram till för 4-5 dagar sen drunknade jag i dem..hmm

Jag testar en period att inte köpa incubators nu, genom att drifta så hinner jag ändå kläcka alla 9 5km ägg (5km i timmen ungefär) så egentligen behöver jag inte extra incubators. 9 om dagen är tillräckligt
Citera
2017-03-10, 22:08
Medlem
HenrikBerggrens avatar
https://gymhuntr.com

Rekommenderar denna för er som battlar i gym. Verkar vara rätt pålitlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in