2017-01-25, 23:01
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Är det någon annan än mig som ibland får en vit skärm när ni startar appen? Är tvungen att starta om den ett par gånger innan det fungerar som vanligt vilket är lite frustrerande. Ibland startar jag till och med om mobilen för annars går det inte.

För övrigt, har hållit ett gym i två veckor nu (länge för mig då blåa dominerar fullständigt där jag bor och jag är röd), känns som kylan gör det enklare att hålla gym. Sen att senast jag kollade var 7 stycken snorlaxes på +2300 CP skadar ju inte heller. Tar rätt länge att bryta ner.
Citera
2017-01-25, 23:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercies
Kan det vara värt att lägga stardust på chansey?
Hittade en på dryga 100 CP med 82/87% iv
Och pound / hyper beam som moveset.
Har nu 4 stycken fångade vilda och 2 under 100 CP och 2 under 200 CP.
Nån här som hittat en med hög CP?
Nej, i gen2 kommer blissey som kommer vara THE BEAST... så ha minst 50 chansey candy redo
Citera
2017-01-25, 23:09
Medlem
kryptonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercies
Kan det vara värt att lägga stardust på chansey?
Hittade en på dryga 100 CP med 82/87% iv
Och pound / hyper beam som moveset.
Har nu 4 stycken fångade vilda och 2 under 100 CP och 2 under 200 CP.
Nån här som hittat en med hög CP?

Jag tycker inte det är värt. Var med och slå ner ett level 10 gym med 8 st CP 800+ Chansey i och det var väldigt enkelt.
Har själv en 819 CP 84% med Pound/Hyper beam men jag tänker nog inte slösa någon stardust på den.
Citera
2017-01-25, 23:53
Medlem
Okej, tack för svaren båda 2.
Tar och lägger mina stardust på något annat istället då.
Har 29 candy på chansey nu, så sätter väl den som Buddy istället, eftersom jag idag evolade fram togetic efter 20 dagar lagda på att gå till mig 38 candy.
Citera
2017-01-26, 11:33
Medlem
Etrades avatar
Jag tror det kan vara smart att ligga lågt med stardusten ett tag (Ja självklart om man levlar upp och vill sprätta sin Gyarados i taket så gör man ju det!). För Gen2 måste vara precis runt hörnet och då kan det ju vara ganska kul att lägga stardust på Scizor, Bellossom eller Steelix t.ex. Även om dessa pokemon inte har spelets bästa CP så kan det ju visa sig att dem får bra movesets och därför kan bli användbara.

Sen har ju Niantic gått ut med att ytterliggare CP-förändringar kommer att komma med tiden. Gengar och Alakazam gick från svaga till starka bara över en natt. Så vem vet, Rapidash och Starmie t.ex kanske får en boost framöver och då kan stardust komma väl till användning.

Jag har nu lyckats skramla ihop till 500.000 stardust och jag använder endast när jag levlar upp, jag sitter nog inne på ca 12-15 stycken pokemon som är utmaxade och vid L33 kostar varje power up 7000 stardust och 8 candies. Så det går åt som smör.
Citera
2017-01-26, 18:34
Medlem
halvljuss avatar
Äntligen Aerodactyl! Fick honom i ett 10-ägg .
Citera
2017-01-26, 18:46
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Äntligen Aerodactyl! Fick honom i ett 10-ägg .
Grattis! Saknar fortfarande Aerodactyl. Har irriterande nog bara 5km-ägg.
Citera
2017-01-26, 19:32
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Grattis! Saknar fortfarande Aerodactyl. Har irriterande nog bara 5km-ägg.
Tack. Har säkert fått 30-40 10 km-ägg och nu först fick jag den . Aldrig sett i nearby, han är svår.

Nu saknas bara:
Dugtrio
Muk
Kabutops
Dragonite

av de icke-regionsspecifika av 1:a generation.
Senast redigerad av halvljus 2017-01-26 kl. 19:35.
Citera
2017-01-26, 20:53
Medlem
Ttoclaws avatar
Två frågor.
Om man har bästa movesetet på sin Pokémon. Och så evovlar man fanskapet, kan han då få ett sämre moveset?
Visst är en Pokémon med 40 Iv och bästa moveset bättre än en Pokémon med 100 Iv och sämsta moveset?
Citera
2017-01-26, 21:44
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Två frågor.
Om man har bästa movesetet på sin Pokémon. Och så evovlar man fanskapet, kan han då få ett sämre moveset?
Visst är en Pokémon med 40 Iv och bästa moveset bättre än en Pokémon med 100 Iv och sämsta moveset?

När man evolvar så slumpas moves. Det har ingen koppling till vilka moves den hade innan evolve.

Det beror nog en del på vilken sort det är, men generellt så är det viktigare med moves än med IVs.
Citera
2017-01-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Kolla den här sidan för att se om det finns några nests för tillfället. Jag har inte själv hittat någon plats där man tillförlitligt kan hitta någon av de du nämner, men jag har två av varje så de dyker upp ibland.

Tack för hjälpen får se om de platserna som finns där kan leda mig till dem.

Tog en lång promenad idag kläckte runt 15 ägg, varav inget nytt 13 5km ägg där får man krabblöss, meowth och ekans, samt annat värdelöst man redan har, 2 10 km ägg där man hoppas på så mycket på en aerodactyl men det leder till 1 omanyte och 1 smoochum, den tredje den här veckan :/ 1 2 km ägg = weedle yippie!
Citera
2017-01-27, 00:53
Medlem
NirvanAs avatar
Sicket jävla fusk... synd att de verkar ha stängt ner det och bara funkade på vissa särskilda platser

Gick t.o.m att se IV på pokemonen, snubben såg en 100% evvee med hjälp av den trackern
https://www.youtube.com/watch?v=D2bocKw9gk0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in