Jävligt knepig grej hände just, gick in i en nyöppnad affär i stan med spelet på, spelet hänger sig, startar om och *poff* jag har blivit teleporterad till ett helt nytt område... Umeå går jag nu runt i av alla jävla ställen

...och jag bor inte i Norrland.
Kunde traska runt i ytan inom affärens gränser vilket översattes till centrala Umeå tydligen. Kollar google maps, annan gps-app, de tror också att jag är i Umeå. Tänkte fånga mig en äkta norrländsk Pokemon men den smet.
Så fort jag går ut ur affären så är jag tillbaka i min egen stad igen, efter att fem Pokemons har flytt på raken tänker jag hmmm... snurrar ett stopp, två, inget händer.
Slutsatsen måste ju vara att jag har blivit bannad på något sätt eftersom Niantic tror att jag GPS-fuskar? så då är frågan hur länge detta varar då, för evigt? vore ju lite surt att torska kontot när man nyss nått lvl 30 efter nästan fyra månader liksom.
edit: efter lite googlande verkar det vara en "softban" som tydligen förhoppningsvis är temporär, men det har gått snart tre timmar nu... skulle ju kunna flugit till Umeå på den tiden. Får hålla tummarna I guess