2016-12-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Verkar gå att få i 5km och 2km ägg. Eller är det bara 5km som gäller? Får hoppas på en överraskning snart i alla fall

Lista:
https://i.redd.it/bgomhty0d83y.jpg
Citera
2016-12-13, 13:12
Medlem
Lyckades ta två stycken Pikachu i tomteluva bara på min korta promenad idag. De är definitivt vanligare nu än förr. Detta är till och med min första sen jag började spela (och jag har spelat sen det släpptes i Sverige).
Citera
2016-12-13, 13:15
Medlem
Herre gud vad många Pikachu det finns, det dräller ju av dem. Fångade nog ett dussin bara på morgonkvisten.

Har 2st till "nearby" i skrivande stund.
Senast redigerad av Donner123 2016-12-13 kl. 13:17.
Citera
2016-12-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Verkar gå att få i 5km och 2km ägg. Eller är det bara 5km som gäller? Får hoppas på en överraskning snart i alla fall

Om jag förstod det hela rätt så är det endast baby Pokémon man kan få genom ägg och det som händer är att babyn ersätter sin vuxna dito i ägg. Därför, eftersom Pikachu återfanns i 5km ägg så är det ur 5km ägg man går Pichu. Dessa sammanfattning hittade jag på en sida.

2km
------------------------
Cleffa (baby Clefairy)
Igglybuff (baby Jigglypuff)

5km
--------------------------
Pichu (baby Pikachu)
Togepi (baby Togetic)

10km
----------------------------------
Magby (baby Magmar)
Smoochum (baby Jinx)
Elekid (baby Electobuzz)
Tyrogue (baby Hitmonchan, Hitmonlee, and Hitmontops) (Maybe)

Dessutom ersätter varje baby bara den Pokémon den utvecklas till och de andra finns såklart fortfarande kvar. När man ovanpå det lägger på att dessa endast kläcks ur ägg man införskaffat efter updaten så inser jag att det kommer ta minst två år att få de som släppts nu, om inget annat sätt att få dem kommer till.
Citera
2016-12-13, 13:57
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Därför, eftersom Pikachu återfanns i 5km ägg så är det ur 5km ägg man går Pichu. Dessa sammanfattning hittade jag på en sida.

Pikachu kläcks väl fortfarande i 2km eller har de ändrat?
Citera
2016-12-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Pikachu kläcks väl fortfarande i 2km eller har de ändrat?

Så tänkte jag också att det var men trodde att jag kom ihåg fel när jag läste det. Man får väl ta det med en liten nypa salt då. De som sammanfattar informationen har förmodligen gått på den info som finns och sen gissat sig till resten efter vad som låter logiskt.

Då är ju frågan om man kanske fortfarande kan få en Pikachu i ett 2km ägg samtidigt som Pichu i ett 5km ägg.
Citera
2016-12-13, 14:19
Medlem
Klittermajas avatar
Höll på att knocka katten! Hittade en djävluskt liten pika pikachu bredvid mig och såklart ligger katten rakt bakom mig och flinar! Han var 0,5 cm från att få en KO. Den hade tomteluva också vilket jag förmodar är bra för mig? Fler nissar i verkstaden så att säga.
Citera
2016-12-13, 14:28
Medlem
Skulle nog flippa om jag skulle få en baby jynx eller magmar i en tia. Senaste skörden ur tior har varit
Scyther,Kabuto,Chansey,Jynx. Har ingen snorlax än... har kläckt minst en av allt annat man kan få i 10or.
Citera
2016-12-13, 16:14
Medlem
Petruccianis avatar
Jävligt knepig grej hände just, gick in i en nyöppnad affär i stan med spelet på, spelet hänger sig, startar om och *poff* jag har blivit teleporterad till ett helt nytt område... Umeå går jag nu runt i av alla jävla ställen ...och jag bor inte i Norrland.

Kunde traska runt i ytan inom affärens gränser vilket översattes till centrala Umeå tydligen. Kollar google maps, annan gps-app, de tror också att jag är i Umeå. Tänkte fånga mig en äkta norrländsk Pokemon men den smet.

Så fort jag går ut ur affären så är jag tillbaka i min egen stad igen, efter att fem Pokemons har flytt på raken tänker jag hmmm... snurrar ett stopp, två, inget händer.

Slutsatsen måste ju vara att jag har blivit bannad på något sätt eftersom Niantic tror att jag GPS-fuskar? så då är frågan hur länge detta varar då, för evigt? vore ju lite surt att torska kontot när man nyss nått lvl 30 efter nästan fyra månader liksom.

edit: efter lite googlande verkar det vara en "softban" som tydligen förhoppningsvis är temporär, men det har gått snart tre timmar nu... skulle ju kunna flugit till Umeå på den tiden. Får hålla tummarna I guess
Citera
2016-12-13, 17:32
Medlem
halvljuss avatar
Tog en Pikachu med tomteluva nyss. Hoppas han har kvar luvan efter eventet. Har 4,7/5 km på ett ägg, hoppas på en ny pokemon!
Citera
2016-12-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DressCode99
Shysst att du svarar, Guap :-) tackar så länge...

Och jag ber dig (och alla andra) om att ha tålamod med med mig här. Jag har spelat ett tag men får fan inte kläm på just detta.
Menar du att ifall pokemonens typing och attack inte är samma sort, då är det = damagesiffrorna är exakt som dom står däremot:
Ifall typing och attack ÄR exakt samma sort, då ökar skadeverkan under strid i gym, med 50 % (eller ökar den med 25 % som Buske1 skriver)?

Hoppas att ni som begriper detta kan räta ut frågetecknen.

Återigen: Tack på förhand

DC :-)
Ja, du har förstått rätt

Buske1 har rätt, boosten är tydligen 25% i pokemon go (till skillnad från alla andra pokemonspel jag spelat där det är 50%)
Citera
2016-12-13, 18:03
Medlem
NirvanAs avatar
Så vitt jag förstått är det möjligt att skaffa fram en HELT NY pokemon som inte är baby, dvs Togetic som väl förvisso mer än en ikonisk pokemon för gen 2 snarare än användbar i gym, men är det nån som haft turen att kläcka 3-4 togepi (från 5km ägg) hittills och evolvat fram? (enda sättet då togepi inte går att fånga vild)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in