2016-11-16, 20:35
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Man ska alltid vara nöjd med snorlax oavsett hur många man har redan, mycket pga all candy man får.

Lapras
Snorlax
Dratini
= Det man vill ha från 10km ägg

Förut funkade även Omanyte när den fortfarande hade ett riktigt bra moveset att använda som defender men som dom senare tog bort

Så egentligen finns det bara 3 pokemons man vill åt, resten är bara dexfyllande.

Chansey då? Den vill i alla fall jag ha en eller flera av
Citera
2016-11-16, 20:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Chansey då? Den vill i alla fall jag ha en eller flera av
Trots mest HP i spelet är den ändå värdelös då dess stats i övrigt suger.... Tänker man långsiktigt på blissey lär väl inte alltför mycket ändras på den.
Citera
2016-11-16, 20:50
Medlem
meduzan2013s avatar
Bara ja som stör mig på att dom pokemon man ser när man kollar på ett gym står som "seen" fattar ni vad ja menar ?
Citera
2016-11-16, 21:50
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Man ska alltid vara nöjd med snorlax oavsett hur många man har redan, mycket pga all candy man får.

Lapras
Snorlax
Dratini
= Det man vill ha från 10km ägg

Förut funkade även Omanyte när den fortfarande hade ett riktigt bra moveset att använda som defender men som dom senare tog bort

Så egentligen finns det bara 3 pokemons man vill åt, resten är bara dexfyllande.
Ska vi köra samma sak på de andra äggen som gäller väl typ:

5km:
Growlithe
Exeggcute

Slowpoke (Mindre kul kanske, men den levererar ändå helt okej.)
Grimer
Machop
Poliwag (Samma som slowpoke)
Eevee (samma som de andra vatten typerna)

2km:
Magikarp
Bulbasaur
Citera
2016-11-16, 22:15
Citat:
Ursprungligen postat av meduzan2013
Bara ja som stör mig på att dom pokemon man ser när man kollar på ett gym står som "seen" fattar ni vad ja menar ?
Vi fattar. Det stör inte mig.
Citera
2016-11-16, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meduzan2013
Stör inte mig.
Citera
2016-11-16, 23:51
Medlem
Detta är fan orimligt. Mycket snart lvl 30 och fortfarande saknar jag Snorlax, Dragonite, Venusaur, Hitmonlee och Tangela. Fick inatt vid 03 upp min första Snorlax någonsin på nearby, men givetvis gick den inte att hitta.

e: 460st ägg kläckta...
Citera
2016-11-17, 00:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Detta är fan orimligt. Mycket snart lvl 30 och fortfarande saknar jag Snorlax, Dragonite, Venusaur, Hitmonlee och Tangela. Fick inatt vid 03 upp min första Snorlax någonsin på nearby, men givetvis gick den inte att hitta.

e: 460st ägg kläckta...

Jag la ner äggkläckandet (i den mån att köpa incubators då) efter 390 ägg, har redan alla 5km pokemons och evolutioner där de allra flesta dessutom har bäst moveset och höga IVn, och eftersom det bara är 4st ur 10km äggen jag vill ha är oddsen för dåliga att fortsätta kläcka pga det och då har vi inte talat om att det är liten chans att bara få själva 10km äggen... i 2km äggen vill jag egentligen bara ha bulbasaur så den chansen existerar ju inte...

Så nu sitter man där med 9st 5km ägg och bara den permanenta incubatorn, lägger i ett sånt bara för jag inte har nåt val....
Citera
2016-11-17, 00:09
Medlem
Citat:
Jag la ner äggkläckandet (i den mån att köpa incubators då) efter 390 ägg, har redan alla 5km pokemons och evolutioner där de allra flesta dessutom har bäst moveset och höga IVn, och eftersom det bara är 4st ur 10km äggen jag vill ha är oddsen för dåliga att fortsätta kläcka pga det och då har vi inte talat om att det är liten chans att bara få själva 10km äggen... i 2km äggen vill jag egentligen bara ha bulbasaur så den chansen existerar ju inte...

Så nu sitter man där med 9st 5km ägg och bara den permanenta incubatorn, lägger i ett sånt bara för jag inte har nåt val....

Fetmarkerade meningen får mig att på riktigt börja må dåligt. Vilken lvl är du, om man får fråga?
Citera
2016-11-17, 00:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Fetmarkerade meningen får mig att på riktigt börja må dåligt. Vilken lvl är du, om man får fråga?
Samma som du, snart level 30.

Enda som skulle få mig att köpa incubators nu är om det kommer nåt event där man får ut en bra effekt av att kläcka ägg.
Citera
2016-11-17, 08:07
Medlem
Det är inte min spelsituation att kunna fånga nio pidgeys på 5 minuter tyvärr. Visst finns mycket av kanonmaten men det kostar ändå sin tid och bollar att samla. Därför är varje evolve med luckyägg en vinst. Gör race med ägg varannan vecka ungefär, så blir inte så mkt väntan.

Fråga här; om man inte har den i dexet innan, får man då extra XP första ggn du utvecklar den? Ngn som vet?
Har hört det men själv har jag inte tittas så noga utan bara kört på.
Senast redigerad av Vimp73 2016-11-17 kl. 08:14.
Citera
2016-11-17, 08:12
Medlem
Citat:

Sitter i samma sits som dig. Köpt mycket förr. Nu så kör man bara med evighets incu. Hade vart fint om dom haft att man fick en till vid säg 500 kläckta ägg och sen vid 1000 så man i slutet hade 3-5st Då hade man kanske vart motiverad att köpa fler.

Ett till alt hade vart att man kunde kasta bort ägg precis som man kan med annnat. 5km ägg är ju skit.
Och ännu mer nu när man knappt får bra ivs heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in