2016-07-17, 05:00
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men hur evolvar du genom att gå upp i level (genom att få massa XP dvs) om du inte får mer candy, får man candy av att gå upp i level också? (har inte tittat när jag gått upp mina små levlar)

Krångligt allt detta

Btw, varför får jag inte till "AR-function" så man kan se pokemonen i verkliga miljön..får felmeddelande?

1. Du evolvar inte genom att få levla utan tvärt om. Du levlar genom att evolva.

2. Du får inget direkt genom att levla. Men du får tillgång till lite bättre pokemons och items för varje level.
Citera
2016-07-17, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Vilken level har folk nu? Själv har jag level 10 och högsta CP 389.

Level 13, högsta CP 1273
Tog ett gym för någon timme sedan och lämnade en Magikarp med 10cp... Fick hålla gymmet i typ 10min
Citera
2016-07-17, 05:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
1. Du evolvar inte genom att få levla utan tvärt om. Du levlar genom att evolva.

2. Du får inget direkt genom att levla. Men du får tillgång till lite bättre pokemons och items för varje level.
Men målet måste ju ändå vara att ha så många fullutvecklade pokemons som möjligt, eller för att vara lite cool, te.x enbart fullt utvecklade vattenpokemons, eller dylikt?
Citera
2016-07-17, 05:10
Medlem
Skönt o höra angående surfen tack för svar alla! dags för äventyr imorrn
Citera
2016-07-17, 05:29
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men målet måste ju ändå vara att ha så många fullutvecklade pokemons som möjligt, eller för att vara lite cool, te.x enbart fullt utvecklade vattenpokemons, eller dylikt?
Målet är att ha kontroll över gym som finns lite över allt. Du tar över gyms genom att ta dem från andra spelare. För att kunna ta över gyms så behöver du starka pokemons. För att få starka pokemons behöver du för det första levla.
För det andra evolva och stärka dina pokemons på ett effektivt sätt. Jag är allt annat än expert på pokemon innan detta släpptes men för tillfället är konceptet väldigt simpelt även för nybörjare.
När du tar över ett gym måste du lämna en (eller flera beroende på gymets level) av dina pokemon där som ska försvara det. Vilket gör att du inte kan leva på din enda stora pokemon rakt av utan du behöver flera starka.

Är inte själv på den nivån att jag ger mig på gyms men det är så jag har uppfattat det.

Skulle själv vilja veta från dem som vet om man kan reviva pokemons man förlorat genom att man lämnat dem på ett gym eller om de dör helt och hållet när gymmet blir övertaget.

Som jag fattat det i alla fall så finns det ingen anledning att behålla någon pokemon av samma sort så länge du har åtminstone en annan av dem som du kan evolva när det är dags.
Citera
2016-07-17, 05:41
Medlem
gert-johnnyzs avatar
Att man kan bli så förbannad, men det är ju bara ett spel...
Någon som har haft problem när man ska ta ut sina stardust och pokecoins ifrån gymmen?

Hade pokémons på 5 gym, gick och tog över ett 6e gym.. Vinner där och lägger dit en Caterpie 10cp(hehe), öppnar shopen och ska hämta mina "vinster"...
Då har tidnedräkningen börjat räkna ner redan? Går in för att kolla om jag fått någon stardust vilket jag inte fått, pokécoins vet jag inte om jag fick då jag inte visste hur mycket jag hade innan...

Någon som har haft samma skitirriterande problem? Gick ju ändå miste om 3000stardust och kanske 60 pokécoins...
Citera
2016-07-17, 05:56
Medlem
Level 14 här, inte spelat nåt idag dock. Högsta CP är väl en pidgeot på drygt 800 CP.
Citera
2016-07-17, 07:27
Medlem
Vad är det man ska kolla för att veta vilken pokémon som är bra? Är det vad attackerna skadar, hp eller bara cp?
Citera
2016-07-17, 07:29
Medlem
-Zex-s avatar
Level 13 för tillfället, hittade pikachu i brevlådan igår
Citera
2016-07-17, 07:30
Medlem
Sjukt att man är ute och promenerar 05.30 på morgonen och möter andra jägare
Citera
2016-07-17, 07:53
Bannlyst
Hade det varit värt det att spendera en månad med att nöta Pokemon Go och sedan sälja sitt acc om man gör det väldigt bra?
Citera
2016-07-17, 09:00
Medlem
jag var ute och gick nästan en timme nu på morgonen i ett villaområde med några hyreshus i, jag hittade inte en enda liten ynka pokemon. I går kväll var jag ute ungefär samma tid och då hittade jag 7 stycken tror jag. Varför är det sådan skillnad på morgon och kväll?

Och när man har tagit ett pokestop hur lång tid tills man kan få något där igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in