Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Men målet måste ju ändå vara att ha så många fullutvecklade pokemons som möjligt, eller för att vara lite cool, te.x enbart fullt utvecklade vattenpokemons, eller dylikt?
Målet är att ha kontroll över gym som finns lite över allt. Du tar över gyms genom att ta dem från andra spelare. För att kunna ta över gyms så behöver du starka pokemons. För att få starka pokemons behöver du för det första levla.
För det andra evolva och stärka dina pokemons på ett effektivt sätt. Jag är allt annat än expert på pokemon innan detta släpptes men för tillfället är konceptet väldigt simpelt även för nybörjare.
När du tar över ett gym måste du lämna en (eller flera beroende på gymets level) av dina pokemon där som ska försvara det. Vilket gör att du inte kan leva på din enda stora pokemon rakt av utan du behöver flera starka.
Är inte själv på den nivån att jag ger mig på gyms men det är så jag har uppfattat det.
Skulle själv vilja veta från dem som vet om man kan reviva pokemons man förlorat genom att man lämnat dem på ett gym eller om de dör helt och hållet när gymmet blir övertaget.
Som jag fattat det i alla fall så finns det ingen anledning att behålla någon pokemon av samma sort så länge du har åtminstone en annan av dem som du kan evolva när det är dags.