2016-11-13, 06:39
Medlem
VincentLels avatar
Trasig GPS?

På min nya mobil (LG V10) när jag ska ta över gym eller bara spela vanligt så fungerar det jättedåligt.
Vid gym så stöts jag bara bort, hur jag än går så lyckas jag inte ta mig in i gymmet.

Kan man bli typ bannad från gymbattles eller liknande? Eller är min nya mobils GPS sämst?

Någon som vet vad man kan göra?

Citera
2016-11-13, 09:50
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Eller är min nya mobils GPS sämst?

Jag har också en V10 och har spelat sedan starten utan minsta problem med min GPS, annat än att den ibland när jag är hemma kan springa iväg tvärs över gatan och sen tillbaka så jag får försäkra den om att jag bara är passagerare. Men verkar vara något som kan hända alla. Annars funkar den perfekt även på gym.
Citera
2016-11-13, 11:35
Bannlyst
Asså kan dom inte sprida ut Pokemonen lite så man kan ta en skogspromenad som man hittar dem även i skogen. Inte bara i städer. Skulle jag tycka om verkligen. Någon mer som saknar detta? Att kunna ge sig ut i vildmarken och fånga en Nidoking eller även Pidgeys?
Citera
2016-11-13, 11:42
Bannlyst
Nu kommer jag få vänta läääänge på 100 Machopcandies.😭
Citera
2016-11-13, 13:59
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Nu kommer jag få vänta läääänge på 100 Machopcandies.😭

Jag har min som buddy, har 28 candy kvar. Fanns ett nest i halloween då när man fick 6 candy vid fångst, men efteråt försvann det så har inte hittat någon sedan dess
Citera
2016-11-13, 19:13
Medlem
modig.hemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Asså kan dom inte sprida ut Pokemonen lite så man kan ta en skogspromenad som man hittar dem även i skogen. Inte bara i städer. Skulle jag tycka om verkligen. Någon mer som saknar detta? Att kunna ge sig ut i vildmarken och fånga en Nidoking eller även Pidgeys?
Jo. När spelet först släpptes så gav jag mig ut i terrängen på långa promenader. Då var det rejält struligt med trackingfunktionen också så man trodde ju att man hade saker i närheten som man egentligen hade lämnat bakom sig för länge sedan.

Nu är det en mer inrutad promenad planerad efter var det finns mest spawnpoints och pokéstops.
Använde fastpokémap hemifrån och skannade av kartan några gånger för att se vilka områden här i krokarna som var värda ett besök. I centrum kan det ibland dyka upp intressanta saker, en bit utanför är det vanliga larver och fåglar som dominerar i små klungor, utanför det är det helt dött.
Pokémon Go. Men gå inte för långt...
Citera
2016-11-13, 19:24
Medlem
nån som vet om det är helt kört att kunna power up a min ena Lapras mer, bågen är ner till botten och den har inte mer än 2143 i cp. och 183 i hp?
Citera
2016-11-13, 19:49
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychowomen
nån som vet om det är helt kört att kunna power up a min ena Lapras mer, bågen är ner till botten och den har inte mer än 2143 i cp. och 183 i hp?

När du levlar upp din trainer kommer du kunna power-up två gånger till. Borde ge dig ~ 45 CP OCH 2 HP X 2 = 2233 CP och 187 HP.

Edit: Tillägg, detta gäller alltså varje gång du levlar upp din trainer.
Senast redigerad av Pirre77 2016-11-13 kl. 19:52.
Citera
2016-11-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
När du levlar upp din trainer kommer du kunna power-up två gånger till. Borde ge dig ~ 45 CP OCH 2 HP X 2 = 2233 CP och 187 HP.

Edit: Tillägg, detta gäller alltså varje gång du levlar upp din trainer.

Tackar tackar
Jo jag förstår vad du menar
Citera
2016-11-13, 20:12
Vilka pokémon kan man sedan evolva när gen2 kommer? Exempelvis onix till steelix osv, så man vet vad man ska samla candy till redan nu.
Citera
2016-11-13, 20:54
Medlem
NirvanAs avatar
Fan man skulle varit pokemon-pro-youtuber.... trainer tips ska åka till japan för att fånga lapras... hardcore eller vad, satte upp en donationssida igår kväll där han behövde $1200... nu har han hittills fått $17 000

https://www.youtube.com/watch?v=rRKkXCR61qI
Citera
2016-11-14, 15:20
https://www.moviezine.se/nyheter/bli...t-i-pokemon-go

Citat:
Visste du att du har möjlighet att hitta ett påskägg i "Pokémon GO"? Det säger nämligen spelutvecklaren Niantics VD John Hanke idag.

- Det kommer alltid att finnas hemligheter i spelet som ingen har hittat, säger Hanke till GamesRadar.

- Det finns ett påskägg ute nu som väntar på att bli upptäckt och företaget vill se hur spelarna hittar det under de närmaste veckorna som följer.

Spekulationerna över vad detta påskägg kan vara går naturligtvis vilda bland världens alla ivriga Pokémontränare. Kan det vara så att Niantic äntligen har lagt till den andra generationen av Pokémon, som folk har väntat på så länge? Eller Ditto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in