2016-07-17, 03:13
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
XP på ens gubbe har väl inget att göra med antalet candy man behöver för att evovla en pokemon till en bättre version ? .. men kanske missuppfattar vad ni pratar om?

Vad spelar din gubbes XP för roll, det är väl pokemons CP samt evolvering 1,2,3 som spelar roll (även om dessa går hand-i-hand då)

Det är väl av den enkla anledningen att xp ---> lvl up = möjlighet att fånga bättre och starkare pokemon?
Citera
2016-07-17, 03:14
Medlem
majorapas avatar
Citat:
XP på ens gubbe har väl inget att göra med antalet candy man behöver för att evovla en pokemon till en bättre version ? .. men kanske missuppfattar vad ni pratar om?

Vad spelar din gubbes XP för roll, det är väl pokemons CP samt evolvering 1,2,3 som spelar roll (även om dessa går hand-i-hand då)

Ja, jag pratar om hur man går upp i level snabbast vilket är typ det viktigaste då man hittar bättre pokemon på högre levlar, både högre CP och mer sällsynta.

När man utvecklar en pokemon får man 500 xp. Detta kan användas tillsammans med ett lucky egg för att levla väldigt snabbt.
Citera
2016-07-17, 03:15
Medlem
Sittkissares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Behåll alla.
Och fortsätt fånga pidgeys och rattatas och alla skitpokemon. Utveckla dem inte.
När man når level 9 får man ett Lucky Egg som ger dubbel xp under 30 minuter.
Om du sparat alla pokemon från början har du kanske 10-20+ utvecklingar du kan göra.
Varje utveckling ger vanligtvis 500xp men med lucky egg ger en 1000xp. Du kan räkna ut själv att man får jävligt mycket xp. Går att gå upp flera levels på en gång på det här sättet.

Ok jag väntar med att evolva till lvl 9. Men för att evolva Pokémons behöver man ju candy, och candy får man ju nästan bara genom att transfers överflödiga Pokémons.
Citera
2016-07-17, 03:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ja, jag pratar om hur man går upp i level snabbast vilket är typ det viktigaste då man hittar bättre pokemon på högre levlar, både högre CP och mer sällsynta.

När man utvecklar en pokemon får man 500 xp. Detta kan användas tillsammans med ett lucky egg för att levla väldigt snabbt.
Jag vet inte hur mycket ni nördar men jag var ut en halvtimme och fick ihop 13 godisar för en slags pokemon... behöver 50 för att evovla/utveckla.. ni snackar som om ni utvecklar 10-20st i taget med hjälp av lucky egg.. får ni alltså 500-1000candys för en specifik pokemon på det sättet?
Citera
2016-07-17, 03:30
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Ok jag väntar med att evolva till lvl 9. Men för att evolva Pokémons behöver man ju candy, och candy får man ju nästan bara genom att transfers överflödiga Pokémons.

Nej man får mest candy genom att fånga pokemon, 3 för varje pokemon man fångar.

Citat:
Jag vet inte hur mycket ni nördar men jag var ut en halvtimme och fick ihop 13 godisar för en slags pokemon... behöver 50 för att evovla/utveckla.. ni snackar som om ni utvecklar 10-20st i taget med hjälp av lucky egg.. får ni alltså 500-1000candys för en specifik pokemon på det sättet?

Njae de Pokemon som bara kan utvecklas en gång behöver 50 candy. De som kan utvecklas två gånger behöver bara 25 candy för att utvecklas från fas 1 till fas 2.
Det är dessa man kan få ganska många av. T.ex. Pidgey som verkar vara vanlig för de flesta.
När jag menar 10-20 utvecklingar så gäller de på alla pokemons man har, inte bara en specifik typ.
Citera
2016-07-17, 03:30
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Precis, min fundering med..
Så, jag fångar en massa Pidgeys, Rattata, etc. Skickar jag sedan ett gäng till Professorn för att få Candy?
Sedan fångar jag lite fler och använder sedan candy från de transferrade till att levla och evolva de nya? Jag förstår konceptet men inte helt hundra på exekuteringen
Citera
2016-07-17, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmatte
Nintendo, The Pokémon Company och Niantic går ihop och gör ett nytt pokemonspel till android och apple telefoner. Väldigt "location based"

Va tror ni?
Känns som en flopp?

https://www.youtube.com/watch?v=2sj2iQyBTQs

http://www.polygon.com/2015/9/10/930...hones-nintendo

Någon flopp verkar det uppenbarligen inte ha blivit, världen har blivit kaos och jag inväntar bara på att den första dödsolyckan ska ske pga spelandet!
Citera
2016-07-17, 03:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Nej man får mest candy genom att fånga pokemon, 3 för varje pokemon man fångar.

Njae de Pokemon som bara kan utvecklas en gång behöver 50 candy. De som kan utvecklas två gånger behöver bara 25 candy för att utvecklas från fas 1 till fas 2.
Det är dessa man kan få ganska många av. T.ex. Pidgey som verkar vara vanlig för de flesta.
När jag menar 10-20 utvecklingar så gäller de på alla pokemons man har, inte bara en specifik typ.

Så vid lvl 9, de 30min med lucky egg, ska man fånga så många pokemons som möjligt snabbt eftersom man får dubbla XP från dom? Får man också dubbelt med candy så 6 istället för 3?
Citera
2016-07-17, 03:38
Medlem
Ferdawoons avatar
"GPS signal not found" på en iPad med enbart WiFi..
Så, jag har en iPhone och en iPad. Båda funkar finfint med Ingress.
Var ute och lirade Pokemon lite idag på mobilen och bortsett från server problem så funkade det fint, men väl hemma tänkte jag testa på paddan med (mobilen behövde laddas ändå och gillar paddans större skärm).
Spelet laddar bra, jag loggar in och ser en pokemon i närheten som jag fångar. 20-30s efter start gnäller den dock över att den inte har någon GPS-signal. Hade som sagt inte det här problemet med Ingress (som också kräver GPS och datatrafik, samma som Pokemon) utan bara med Pokemon GO.
Jag har kollat så spelet har tillgång till platstjänst men är det någon annan setting jag missat?
Paddan har alltså bara WiFi-anslutning och ingen egen data anslutning. Detta var dock aldrig något problem för I gress och Pokemon funkar ju de första sekunderna..

EDIT: Vidare googlande hittade jag att min iPad tydligen inte alls hade ett GPS-chip i sig, då ingen platta som bara har WiFi-connection har det. Antar att Ingress och liknande plats-igenkänning gör det via att triangulera med WiFi:n men att Pokemon just behöver GPS-chippet.
Senast redigerad av Ferdawoon 2016-07-17 kl. 04:03.
Citera
2016-07-17, 03:43
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Precis, min fundering med..
Så, jag fångar en massa Pidgeys, Rattata, etc. Skickar jag sedan ett gäng till Professorn för att få Candy?
Sedan fångar jag lite fler och använder sedan candy från de transferrade till att levla och evolva de nya? Jag förstår konceptet men inte helt hundra på exekuteringen

Du kommer aldrig kunna utveckla alla pidgeys så när det är dags att köra med lucky egg kan du transferera pidgeys för att kunna utveckla extra pidgeys och få extra xp, eller göra detta innan om du gör en uträkning. Men tills dess är det bara att fånga så många som möjligt. Poängen är att spara tillräckligt många för att kunna använda allt godis man har till att utveckla pokemon under sina 30 minuters lucky egg. Det går inte om man har transfererat alla utom den som har högst CP då man inte har några pokemon att utveckla.
Tills man är högre level är "power-up", den som ger en pokemon högre CP, rätt onödig.

Citat:
Så vid lvl 9, de 30min med lucky egg, ska man fånga så många pokemons som möjligt snabbt eftersom man får dubbla XP från dom? Får man också dubbelt med candy så 6 istället för 3?

Man får inte dubbelt med candy men dubbelt med XP för fångsten.
Jag brukar bara utveckla pokemons under lucky egg för gör det hemma, men de som kör ännu seriösare ser till att lägga lure vid en pokestop så att de kan fånga pokemon samtidigt inom de 30 minutrarna samt timear så att deras ägg kläcks då också för att få ännu mer xp.
Senast redigerad av majorapa 2016-07-17 kl. 03:52.
Citera
2016-07-17, 04:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Du kommer aldrig kunna utveckla alla pidgeys så när det är dags att köra med lucky egg kan du transferera pidgeys för att kunna utveckla extra pidgeys och få extra xp, eller göra detta innan om du gör en uträkning. Men tills dess är det bara att fånga så många som möjligt. Poängen är att spara tillräckligt många för att kunna använda allt godis man har till att utveckla pokemon under sina 30 minuters lucky egg. Det går inte om man har transfererat alla utom den som har högst CP då man inte har några pokemon att utveckla.
Tills man är högre level är "power-up", den som ger en pokemon högre CP, rätt onödig.

Man får inte dubbelt med candy men dubbelt med XP för fångsten.
Jag brukar bara utveckla pokemons under lucky egg för gör det hemma, men de som kör ännu seriösare ser till att lägga lure vid en pokestop så att de kan fånga pokemon samtidigt inom de 30 minutrarna samt timear så att deras ägg kläcks då också för att få ännu mer xp.

Men hur evolvar du genom att gå upp i level (genom att få massa XP dvs) om du inte får mer candy, får man candy av att gå upp i level också? (har inte tittat när jag gått upp mina små levlar)

Krångligt allt detta

Btw, varför får jag inte till "AR-function" så man kan se pokemonen i verkliga miljön..får felmeddelande?
Senast redigerad av NirvanA 2016-07-17 kl. 04:07.
Citera
2016-07-17, 04:50
Medlem
u_n_mes avatar
Vilken level har folk nu? Själv har jag level 10 och högsta CP 389.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in