Citat:
Ursprungligen postat av
Ferdawoon
Precis, min fundering med..
Så, jag fångar en massa Pidgeys, Rattata, etc. Skickar jag sedan ett gäng till Professorn för att få Candy?
Sedan fångar jag lite fler och använder sedan candy från de transferrade till att levla och evolva de nya? Jag förstår konceptet men inte helt hundra på exekuteringen

Du kommer aldrig kunna utveckla alla pidgeys så när det är dags att köra med lucky egg kan du transferera pidgeys för att kunna utveckla extra pidgeys och få extra xp, eller göra detta innan om du gör en uträkning. Men tills dess är det bara att fånga så många som möjligt. Poängen är att spara tillräckligt många för att kunna använda allt godis man har till att utveckla pokemon under sina 30 minuters lucky egg. Det går inte om man har transfererat alla utom den som har högst CP då man inte har några pokemon att utveckla.
Tills man är högre level är "power-up", den som ger en pokemon högre CP, rätt onödig.
Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Så vid lvl 9, de 30min med lucky egg, ska man fånga så många pokemons som möjligt snabbt eftersom man får dubbla XP från dom? Får man också dubbelt med candy så 6 istället för 3?
Man får inte dubbelt med candy men dubbelt med XP för fångsten.
Jag brukar bara utveckla pokemons under lucky egg för gör det hemma, men de som kör ännu seriösare ser till att lägga lure vid en pokestop så att de kan fånga pokemon samtidigt inom de 30 minutrarna samt timear så att deras ägg kläcks då också för att få ännu mer xp.