Citat:
Ursprungligen postat av
Dogmatix
Där är en del saker jag inte förstår. Jag har fångat en pokemon och uppgraderat så pass att den är nära max och ligger då på 550 cp. Sen kollar jag på ett gym där samma pokemon står och har 880cp. Är det random vad som är max på cp trots att det är samma pokemon?
En annan sak jag inte fattar, vissa pokemons har jag fått dubletter av. När jag kollar på dessa så kan de ha helt olika abilities. En har t.ex bite och air cutter, medans en dublett har quick attack och poison fang. Ska inte samma pokemon ha samma ability, vad är annars poängen med att det är samma?
Vet inte om max cp hos pokemonsen höjs med varje level du levlar upp, eller om det beror på slumpen OCH levels, men något sånt är det. Folket med 1200CP monster fångade troligen den på lvl 20.
Abilities varierar på alla pokemons, så det är något att ha i åtanke också, så cp är inte allt, utan även abilities.
Poängen är ju helt enkelt mer variation och mer anledning att samla samma pokemon flera gånger då de har olika attacker.
Tänkte också tillägga för folk som gjort samma fel som jag - går utmärkt att köpa saker i shoppen med ett amerikanskt google konto!