2016-07-14, 19:03
Medlem
Där är en del saker jag inte förstår. Jag har fångat en pokemon och uppgraderat så pass att den är nära max och ligger då på 550 cp. Sen kollar jag på ett gym där samma pokemon står och har 880cp. Är det random vad som är max på cp trots att det är samma pokemon?

En annan sak jag inte fattar, vissa pokemons har jag fått dubletter av. När jag kollar på dessa så kan de ha helt olika abilities. En har t.ex bite och air cutter, medans en dublett har quick attack och poison fang. Ska inte samma pokemon ha samma ability, vad är annars poängen med att det är samma?

Tycker spelet över lag är rörigt. Svårt att fatta vad som egentligen händer och appen måste startas om med jämna mellanrum för att den hänger sig.
Citera
2016-07-14, 19:07
Medlem
Syeks avatar
När fan ska man kunna få spela spelet ens?!
Citera
2016-07-14, 19:13
Medlem
Ingabromsars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syek
När fan ska man kunna få spela spelet ens?!

De släppte den i England utan någon som helst förvarning. Så kör de samma taktik kan den dyka upp precis när som helst.
Citera
2016-07-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Där är en del saker jag inte förstår. Jag har fångat en pokemon och uppgraderat så pass att den är nära max och ligger då på 550 cp. Sen kollar jag på ett gym där samma pokemon står och har 880cp. Är det random vad som är max på cp trots att det är samma pokemon?

En annan sak jag inte fattar, vissa pokemons har jag fått dubletter av. När jag kollar på dessa så kan de ha helt olika abilities. En har t.ex bite och air cutter, medans en dublett har quick attack och poison fang. Ska inte samma pokemon ha samma ability, vad är annars poängen med att det är samma?

Vet inte om max cp hos pokemonsen höjs med varje level du levlar upp, eller om det beror på slumpen OCH levels, men något sånt är det. Folket med 1200CP monster fångade troligen den på lvl 20.
Abilities varierar på alla pokemons, så det är något att ha i åtanke också, så cp är inte allt, utan även abilities.
Poängen är ju helt enkelt mer variation och mer anledning att samla samma pokemon flera gånger då de har olika attacker.

Tänkte också tillägga för folk som gjort samma fel som jag - går utmärkt att köpa saker i shoppen med ett amerikanskt google konto!
Senast redigerad av DruidJon 2016-07-14 kl. 19:22.
Citera
2016-07-14, 19:29
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingabromsar
De släppte den i England utan någon som helst förvarning. Så kör de samma taktik kan den dyka upp precis när som helst.
Tüskland igår, och du säger att England fick det idag?
Låter som om imorgon inte är en omöjlighet, men de kanske vill se vad som händer under helgen i de länder de nyss lanserat i och vi får början av nästa vecka..

Hade ju hoppats nu i helgen så hela dagarna kan gå att lägga på Pokemon men..
Citera
2016-07-14, 20:19
Medlem
Fan va skiten hänger sig hela tiden.
Citera
2016-07-14, 20:22
Medlem
Har fortfarande inte riktigt fattat hur gymmen funkar. Någon vänlig skäl som vill förklara?
Citera
2016-07-14, 20:24
Medlem
Byter ni förresten bort dubbletter?
Citera
2016-07-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Fan va skiten hänger sig hela tiden.

Tycker det är pinsamt att de släpper ett spel som fungerar så dåligt.
Citera
2016-07-14, 20:41
Medlem
Citat:
Vilken max cp nivå det är beror enbart på vilken typ av pokemon det är samt på spelarens level.
Citat:
I de vanliga pokemonspelen har de samma abilities. Problemet i det här spelet är att de har förenklat stridssystemet så att alla pokemons bara har två attacker. I vanliga spel har de fyra stycken. Så två attacker väljs ut random.
Citera
2016-07-14, 20:46
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatsosen
Ska jag också följa strömmen och spela detta för att alla andra gör det? Nej det är ju skittråkigt för fan

Bra, ge fan i att spela då. Något mer vi behöver veta?
Citera
2016-07-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
I de vanliga pokemonspelen har de samma abilities. Problemet i det här spelet är att de har förenklat stridssystemet så att alla pokemons bara har två attacker. I vanliga spel har de fyra stycken. Så två attacker väljs ut random.

Så det finns med andra ord 6 varianter av varje pokemon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in