2016-09-28, 19:01
Medlem
Poddes avatar
Köpte tre incubatorer och kläckte precis 3st 10km ägg samtidigt, 2xEevee och 1xOnix
Citera
2016-09-28, 21:00
Medlem
1luvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jo, fast nu är det ju så att han inte ens spawnar i själva 'kartan' ingame. Han syns på diverse pokemon radar sidor. men det är ju på grund utav dom läser va spelet fel.
Du kan ju själv inte påstå att utav alla miljoner spelare så är du den enda som har sett Mew på sightings?

finns det en lista man kan se alla pokemons hur dom ser ut på sightings? isf skulle jag kolla upp vilken pokemon jag såg, men är nästan 100% säker det va mewtwo för hans hand va precis som man ser på google bilderna, med 3 boll fingrar och så hade han en svans

edit; kollade igenom en lista det skulle kunna va abra eller någon utav hans uppgraderingar kommer inte ihåg exakt hur det såg ut på mobilen men det va något liknande
Senast redigerad av 1luv 2016-09-28 kl. 21:07.
Citera
2016-09-29, 00:49
Medlem
NirvanAs avatar
Jaaa, bite och hydropump blev det, får man vara nöjd med, dock segt att vaporeon fortfarande är dubbelt så bra och typ 10 gånger så lätt att fixa... men Gyarados ser cool ut iaf

En 96% IV dragonair på 1260CP blev resultatet från dratinievolven, lär bli en fin Dragonite... bara 100 candy kvar.. oh the grind
Citera
2016-09-29, 07:50
Medlem
Falafelns avatar
Magikarp: 99% IV, 112 CP.

Exeggcute: 97% IV, 405 CP.

Är osäker på vilken av dessa jag borde ha som buddy. Är lvl 16 så har gott om tid att vandra till mig godis innan jag kommer upp på nivåerna de andra är i.

Exeggcute går ju snabbare att vandra till sig en evolution om jag inte hittar massa Magikarps.

Vad tycker ni? Också, ska jag evolva Pokémons med hög CP även om jag är låglevlad (lvl 16 dvs)?
Citera
2016-09-29, 09:41
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln
Magikarp: 99% IV, 112 CP.

Exeggcute: 97% IV, 405 CP.

Är osäker på vilken av dessa jag borde ha som buddy. Är lvl 16 så har gott om tid att vandra till mig godis innan jag kommer upp på nivåerna de andra är i.

Exeggcute går ju snabbare att vandra till sig en evolution om jag inte hittar massa Magikarps.

Vad tycker ni? Också, ska jag evolva Pokémons med hög CP även om jag är låglevlad (lvl 16 dvs)?
Vänta med att evolva till typ level 25. Kommer kunna fånga en bättre innan dess.
Citera
2016-09-29, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jaaa, bite och hydropump blev det, får man vara nöjd med, dock segt att vaporeon fortfarande är dubbelt så bra och typ 10 gånger så lätt att fixa... men Gyarados ser cool ut iaf

En 96% IV dragonair på 1260CP blev resultatet från dratinievolven, lär bli en fin Dragonite... bara 100 candy kvar.. oh the grind

Använder du dragonair som buddy?
Citera
2016-09-29, 12:58
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Använder du dragonair som buddy?
Nej, vill samtidigt fylla ut pokedexen och det finns flera pokemons som jag inte har som är närmare till evolve så prioriterar dom.

5km per candy är alldeles för drygt IMO.
Citera
2016-09-29, 14:44
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Vänta med att evolva till typ level 25. Kommer kunna fånga en bättre innan dess.
Alright, så det är hugget som stucket om jag har Exeggcute eller Magikarp som buddy?
Citera
2016-09-29, 14:55
Medlem
Skall jag vänta med att evolva min dratini till dragonair? Min dratini har 25 dratini candy
Citera
2016-09-29, 15:04
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln
Alright, så det är hugget som stucket om jag har Exeggcute eller Magikarp som buddy?
Du tar helt enkelt den som du stöter på minst av på dina promenader och som du helst vill utveckla. Vilken nivå din buddy har är oväsentligt. Sen ska du veta att du måste traska 3 km för en Exeggcute-godis men bara 1 km för magikarpen.

Själv gick jag med pikachu, inte för jag tänker använda honom men det var nog enda sättet att få ihop tillräckligt med godis till en raichu. Nu har jag en charmeleon som buddy för annars kommer nog den aldrig kunna utvecklas, har bara sett en charmander på promenad och charmeleon har jag kläckt.
Citera
2016-09-29, 15:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Skall jag vänta med att evolva min dratini till dragonair? Min dratini har 25 dratini candy
Beror på vad du satsar på, vilka ambitioner? Bara fylla dexen eller få så stark dragonite som möjligt... isf vänta till typ level 25 eller dylikt om du inte redan är där och fixa en ~650-750CP dratini med hög IV att evolva.

Sen ska man ju tänka på att hur länge kommer Du orka spela spelet? Hinner du få ihop 100 candy innan du slutar? Kanske bättre/enklare att hitta en vild dragonite och köra på den trots random CP och IV ?

Finns många saker man måste ta i beaktande innan man tar sitt beslut.
Citera
2016-09-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Beror på vad du satsar på, vilka ambitioner? Bara fylla dexen eller få så stark dragonite som möjligt... isf vänta till typ level 25 eller dylikt om du inte redan är där och fixa en ~650-750CP dratini med hög IV att evolva.

Sen ska man ju tänka på att hur länge kommer Du orka spela spelet? Hinner du få ihop 100 candy innan du slutar? Kanske bättre/enklare att hitta en vild dragonite och köra på den trots random CP och IV ?

Finns många saker man måste ta i beaktande innan man tar sitt beslut.

Vill gärna ha en stark dragonite men det är inte ett måste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in