2016-09-06, 14:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Spelar inte mycket. Sätter på appen påväg till jobbet men jag ger mig inte ut för spelandets skull längre. Blir förmodligen mer efter nästa update men tills dess finns det absolut inget att göra i spelet.
Fylla ut pokedexet?
Citera
2016-09-06, 15:06
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fylla ut pokedexet?

Jo men det är väldigt sällan jag hittar någon jag behöver för det. Har inte Alakazam till exempel men igår hittade jag två Abras, båda smet.

Bagen blir full hela tiden så jag har slutat att snurra på pokestops.

Men så fort uppdateringen kommer så ska jag ge mig ut igen.
Citera
2016-09-06, 15:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jo men det är väldigt sällan jag hittar någon jag behöver för det. Har inte Alakazam till exempel men igår hittade jag två Abras, båda smet.

Tips är att dom pokemons du behöver för att uppgradera till nån du inte har så använt ultras+hallon+curve+great om det nu inte är nån under 100CP osv.

Är nog själv i samma tankebanor, behöver en ynka gastly för att kunna göra en gengar, sen drar jag en XP-race för runt 50k xp så jag tar en ny level och sen lägger jag ner eller tar det lugnt tills nästa update.
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-06 kl. 15:12.
Citera
2016-09-06, 15:12
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:

Du får ändå exp för att snurra på Pokestops, även om din bag är full. Snurrar alltid ändå, free exp ju!
Citera
2016-09-06, 15:19
Medlem
swebarbs avatar
Vi behöver det nya tracking systemet som redan funkar i San francisco annars är det ja så värdelöst o trist, vart man än går i en stor stad så hittar man bara common jävla skit monster ska till en jävla tur att nåt halvt bra ploppar fram som man ens kan fånga sen också..
Citera
2016-09-06, 15:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Du får ändå exp för att snurra på Pokestops, även om din bag är full. Snurrar alltid ändå, free exp ju!
Eller hur, går ju alltid att ta bort potions/sper/hyper och bara ha den bästa potions som du kan ha för din level, samt minska antalet revives eftersom ens pokemon sällan faintar, samt öka antalet ultra och great och minska antalet vanliga bollar.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Vi behöver det nya tracking systemet som redan funkar i San francisco annars är det ja så värdelöst o trist, vart man än går i en stor stad så hittar man bara common jävla skit monster ska till en jävla tur att nåt halvt bra ploppar fram som man ens kan fånga sen också..

Vad för tracking system? Sightings som finns nu fungerar ju nästan helt felfritt, problemet är att de inte har tillräckligt med spawns/nests för mer ovanliga/kraftfullare pokemons
Citera
2016-09-06, 15:40
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad för tracking system? Sightings som finns nu fungerar ju nästan helt felfritt, problemet är att de inte har tillräckligt med spawns/nests för mer ovanliga/kraftfullare pokemons

Tror det är detta trackingsystemet han pratar om.
https://www.reddit.com/r/pokemongo/c...hu&sh=ad210d27

Det är för tillfället enbart tillgängligt i San Francisco då det verkar som att dom testar det där. Har dock inte sett så mycket nytt om det nånstans så vet inte ifall dom kanske skrotar idén helt efter en månads test. Håller förövrigt med om att det nuvarande systemet funkar bra som det är.. Hittat massa genom den trackern.
Citera
2016-09-06, 17:14
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Det är baserat på vilka pokemons som kom i generation 2. Så det är väl i princip spikat.
Fast poli har ju redan 3 steg i pokemon go? Finns det något som tyder på att de kommer addera de i gen 2? Är det inte mer troligt att legendary pokemons dyker upp?
Citera
2016-09-06, 18:02
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Fast poli har ju redan 3 steg i pokemon go? Finns det något som tyder på att de kommer addera de i gen 2? Är det inte mer troligt att legendary pokemons dyker upp?

Poliwhirl har två slutstadie. Poliwrath som finns med i spelet nu men även Politoad. Skulle vara konstigt ifall dom ej tar med denna evolve-stadie tycker jag då det är gen 2. Samma sak gäller Eevee's evolutions, skulle vara konstigt ifall dessa ej var med också.

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wi..._(Pok%C3%A9mon)
Citera
2016-09-06, 19:53
Medlem
Bobs1910s avatar
Börjar dra ihop sig nu...

133 pokémons i degen nu, alltså 16 kvar. Dock är tre av dem region specific utanför EU så i praktiken är det 13 kvar då jag inte kommer göra långresor de närmaste tio åren iaf

Citat:
Ursprungligen postat av Mnomad
Abra kan man hitta i Bellevueparken som ligger på en udde i södra änden av Brunnsviken.

Någon som har bra tips på var man hittar stabila återkommande spanns, gärna bests, för Charmander och Abra i Malmö? Har tidigare endast hittat en enda återkommande spawn-punkt för Charmander och det var ute i Västra hamnen men den verkar inte finnas kvar längre. Var jag hittar Abras vet jag inte, har stött på dem lite varstans men det är sällsynt...dessutom har de ju en sjukt hög "flee rate", precis som Pidgey =/

Hittade idag den största Abran hittills, 420cp och jag är på lvl 28. Givetvis smet den efter en kastad Ultra-boll, som Abran oftast gör =/ Högst CP på fångad Abra hos mig är 320.

Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
FINALLY tillräckligt med candy, kunde köra evolve på min dragonair och fick en Dragonite på 2250 CP Den första som är riktigt bra på riktigt länge.

Grattis!

Själv ska jag evolva min andra Dragonite så snart jag hittar en lämplig Dratini eller Dragonair, minst 750cp Dratini eller minst 1400cp Dragonair.

Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Håller förövrigt med om att det nuvarande systemet funkar bra som det är.. Hittat massa genom den trackern.

Jag håller också med om detta. Dessutom så verkar det nu vara så att den gamla teorin om att närmaste monster ligger uppe till vänster medan den längst ifrån dig är längst nere till höger. Det har inte bekräftats vad jag vet men för mig känns det definitivt som att detta återigen stämmer.
Senast redigerad av Bobs1910 2016-09-06 kl. 19:56.
Citera
2016-09-06, 20:01
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Någon som använder GoIV-appen? Vet inte om den är pålitlig eller ej, enligt pokeassistant har min Voltorb på 446 CP 55 HP max 93.3% IV men enligt GoIV är dess max 80%...
Citera
2016-09-06, 20:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Dessutom så verkar det nu vara så att den gamla teorin om att närmaste monster ligger uppe till vänster medan den längst ifrån dig är längst nere till höger. Det har inte bekräftats vad jag vet men för mig känns det definitivt som att detta återigen stämmer.

Det stämmer absolut, har undersökt den flera gånger och stämmer näst intill alltid, när det inte stämt har troligen gpsen strulat lite så det inte uppdaterats korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in