Citat:
Ursprungligen postat av
Superklister
Jag hann fånga en Weedle innan det la av, förutom Charmander. Behövde bara gå precis utanför lägenheten för att göra det, men misstänker att min mobil egentligen är för dålig för detta spel egentligen, och som det pokémon fan jag lär jag nog bränna pengarna som krävs för att uppgradera mobil.

Verkar riktigt kul iaf, om det får mig att frivilligt vilja gå på en "promenad" efter en lång arbetsdag.

Hmm, vad är det som ställer till det? Mobilmässigt alltså? Märkt att min iPhone 5S har lite problem med ljudet när jag kör Niantics andra spel, Ingress. Då ska appen helst vara aktiv hela tiden, dvs det drar batteri som tusan (tillsammans med datatrafiken och GPSen som också tuggar elektroner) och lyssnar jag på podcasts eller musik samtidigt så kan ljudet lagga när appen spelar många olika ljud.
Batteri är ju lätt löst, bara att skaffa en powerbank. Kjell & Co (min lokala butik i alla fall) hade någon kampanj nu, 150kr för en 7200mA-pack som ska räcka till tre mobilladdningar. Borde ju räcka för några timmar cyklande eller promenerande!
Citat:
Ursprungligen postat av
Superklister
Men undrar bara, finns det några sociala funktioner i detta spel? Kan man byta eller spela mot varandra?
De har sagt att Trading kommer komma, men inte nu vid launch. De har heller inte gett något potentiellt datum ("inom ett halvår" eller liknande). Det ska finnas en massa gym med mera och du ska kunna tävla dig till högsta rank på dessa gym och där vara Gym leader. Sedan kommer ju andra för att utmana dig och slåss för att bli den nya ledaren för gymmet.
De har även pratat om större events, tex om någon legendarisk pokemon ska materialisera sig vid ett förutbestämt datum och på någon plats, sedan får alla tränare som är dör tillsammans försöka ta ner den och fånga den.
Om du sett trailern till spelet så ser du hur de slåss mot MewTwo:
https://youtu.be/2sj2iQyBTQs
Du ser även försök till direkta "Trainer vs. Trainer" fighter. Men de har aktivt sagt att de nu i blrjan vill att folk ska samla pokemons, lära sig hur spelet funkar, hur man tränar, levlar och utvecklar sina pokemons.
Källa: PokemonGo subredditen som länkat diverse intervjuer och pressreleaser.