2016-07-19, 21:52
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grapelover
Har hänt mig cirka 5 gånger att mina ägg försvinner istället för att kläckas. Sjukt irriterande.
Mig med men har fortfarande fått en Pokémon. Bara att jag inte ser när ägget kläcks.
Citera
2016-07-19, 21:53
Medlem
tuppruskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rednaxela5
Finns det någon bra sajt där spelare delar med sig av var det finns pokemon?
Här är en artikel med länkar där de skriver om just det.
Citera
2016-07-19, 22:00
Medlem
nalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuppruskarn
Jag stängde av Energy Saver-funktionen och upplever nu spelet mer välfungerande av någon anledning. Batteri är inte ett problem om man skaffar sig en rejäl power bank och kanske en vikbar solcellspanel från t.ex. Clas Ohlson.

Samma här. Upplevde att spelet ofta frös när man skulle tillbaka in i spelet från sparläget/svart skärm. Idag när energy save var av gick jag ca en mil utan en enda frysning.
Citera
2016-07-19, 22:07
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVGASBARN
Det är lite tråkigt om man inte bor i en jättestor stad och dessutom inte i stadskärnan. Det finns lixom inga pokestops så man får slut på bollar. :/

När du försöker fånga en pokemon och missar den kan du klicka på bollen för att plocka upp den igen.
Citera
2016-07-19, 22:16
Medlem
Jag orkar inte. Den hittar inte gps:en, hittar inte servern, skiten kraschar... Jävla bajsspel.
Citera
2016-07-19, 22:17
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
När du försöker fånga en pokemon och missar den kan du klicka på bollen för att plocka upp den igen.

Nej det kan du inte.
Citera
2016-07-19, 22:39
Medlem
NirvanAs avatar
Räknas stegräknaren när spelet är igång med svart skärm?

Samma fråga fast med vibration när pokemon lokaliseras?

Eller måste man gå ner och titta ner i skärmen och aktivt klicka för att den inte ska slockna?

Har inte hunnit testa själv, nån som vet?
Citera
2016-07-19, 22:49
Medlem
Mitt stora misstag var att spela med trainer konto istället för Google. Trainer är galet ostabilt och har bjudit på massa problem mitt Google konto inte har. Sjukt surt. För tillfället kommer hag ibte in då mitt konto inte är altiverat och kan inte få mailet som behövs då det inte kommer. Känns lagom surt.

Om man tror att dom flesta som lirar är under 15 har man troligen inte gått ut alls den senaste veckan. Man träffar galet mycket folk som spelar överallt. Allt från typ 6 till 60

Det jag märkt hjälper om man har problem är.

1 hoppa mellan wi-fi och 3G hjälper om man fastnat i loading. Det alt starta om tele.
2. Det sägs funka att swipa upp menyn om man har iphone. Detta när man kastar för att slippa frysning av bollen som gör att man måste starta upp appen.
Citera
2016-07-19, 22:55
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Räknas stegräknaren när spelet är igång med svart skärm?

Samma fråga fast med vibration när pokemon lokaliseras?

Eller måste man gå ner och titta ner i skärmen och aktivt klicka för att den inte ska slockna?

Har inte hunnit testa själv, nån som vet?

Du måste ha appen igång, går alltså inte släcka ner skärmen. Det du kan göra är att antingen sätta på battery mode som gör att skärmen blir svart när du håller den upp och ner, då räknar den dina steg och vibrerar när det kmr pokemon men drar mindre batteri. Sen kan du även ladda ner en app som låser telefonen och gör den svart så att du kan ha den i t.ex fickan även fast pokemon appen fortfarande är igång.
Citera
2016-07-19, 22:57
Medlem
bigpetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Det ska vara åldersgräns här inne, men inte en chans att ni som leker med pokemon är en sekund över fjorton.

Jag är 35. Dessutom är detta första gången någonsin jag spelar ett Pokémonspel.
Citera
2016-07-19, 23:01
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
Jag är 35. Dessutom är detta första gången någonsin jag spelar ett Pokémonspel.

Fast dom flesta är ju 90-talister som mig själv som börja spela främst av nostalgiska anledningar, efter 100-tals timmar av pokemon på gameboy. Minns alla namn och figurer lixom, mycket minnen. Vad är det som gör att du spelar?
Citera
2016-07-19, 23:10
Medlem
bigpetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Fast dom flesta är ju 90-talister som mig själv som börja spela främst av nostalgiska anledningar, efter 100-tals timmar av pokemon på gameboy. Minns alla namn och figurer lixom, mycket minnen. Vad är det som gör att du spelar?

Jäkla bra fråga faktiskt! Jag har massor med vänner som är riktiga spelnördar och alltid har varit, medans jag själv är mer en casual gamer. Men jag har ju varit med under alla år när de lirat och haft ett vagt intresse för pokémon även om jag aldrig spelat själv. Nu när Go kom så var det ett simpelt sätt för mig att prova på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in