2016-07-27, 21:47
Medlem
MarqsN92s avatar
Fan det känns som att man måste veta exakt hur allt går till och när man ska göra vad osv osv. Vad är syftet med spelet förutom att samla? Ta över gym bara?

Jag växte upp med Pokémon så jag tycker det är kul att spela just därför, men vill också ha något att sträva efter eller vad man ska säga.

Har inte tagit över något gym än, kanske är kul
Citera
2016-07-27, 21:49
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Fan det känns som att man måste veta exakt hur allt går till och när man ska göra vad osv osv. Vad är syftet med spelet förutom att samla? Ta över gym bara?

Jag växte upp med Pokémon så jag tycker det är kul att spela just därför, men vill också ha något att sträva efter eller vad man ska säga.

Har inte tagit över något gym än, kanske är kul

Ja du får ha gymmet i 10 minuter...
inget märkvärdigare än att du får 200 xp
Citera
2016-07-27, 21:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Gym är så jävla falskt, dom måste fan ändra det.
Går ju inte kontrollera ett gym länge alls ju, oavsett hur stark man är.
Man kan ju fan använda alla sina pokemons för att slå ut vem som helst, och vad får man för att man är herren på täppan? inte ett jävla skit, 200 xp för att ta över ett gym typ? haha fan pinsamt
Får man inte coins per dygn man har pokemon i gymmet? Tyckte jag att jag läste

Såg nåt märkligt nu på närmaste gymmet, ensam spelare med en cp10 weedle där... dafuq
Citera
2016-07-27, 21:55
Medlem
Citat:
Man kan ju fan använda alla sina pokemons för att slå ut vem som helst, och vad får man för att man är herren på täppan? inte ett jävla skit, 200 xp för att ta över ett gym typ? haha fan pinsamt

Nja 6 kan du använda, tar du ner ett lvl10 gym får du några tusen exp.
Men du lär bränna enormt med pots och revives.

Sen får man ju coins och dust av att ha pokemons i gym.
Citera
2016-07-27, 21:56
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:

Instämmer. Det borde vara att den som attackerar ett gym endast får använda EN pokémon och om den blir ihjälbankad så ska det vara kört. Vill man ha revansch så måste man återigen försöka att besegra gymmets pokémons som nu har full HP igen, och man får endast använda EN pokémon igen.
Citera
2016-07-27, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Instämmer. Det borde vara att den som attackerar ett gym endast får använda EN pokémon och om den blir ihjälbankad så ska det vara kört. Vill man ha revansch så måste man återigen försöka att besegra gymmets pokémons som nu har full HP igen, och man får endast använda EN pokémon igen.
Mitt förslag är att man får använda så många Pokémon som gymmet har. Så Level 3 - tre Pokémon etc.

Som sagt, som det ser ut nu så är det knappt lönt att ta över mer än ett gym och bara casha in sina coins. Ska man ta mer än ett så får man göra det mitt i natten.
Citera
2016-07-27, 22:06
Medlem
WarrenLivermores avatar
Jag har under sommaren befunnit mig i en mindre stad och har inte hittat någon rarepokemon, är nu lvl 19 och ska försöka igen. Hur stora är chanserna att man ens hittar t ex en blastoise eller snorlax.
När jag besökt något större städer har jag lyckats få Slowbro och Golduck. Är det helt kört för de mindre städerna eller kommer jag lyckas hitta lite mer rare när jag kommer till lvl 20+?
Citera
2016-07-27, 22:12
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Enda jag gör är att ta över tre-fyra gym under kort tid för att kunna klicka på "Collect now" och kamma hem 30-40 pokecoins. Som du säger är det annars värdelöst med gym. Dels är fighterna trista där man bara bashar rutan som en idiot och får göra en specialattack lite då och då, dels tar folk över gymmet direkt. Spelar ingen roll om det är ett höglevelgym, det går ta över det relativt snabbt ändå...
Citera
2016-07-27, 22:14
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Får man inte coins per dygn man har pokemon i gymmet? Tyckte jag att jag läste

Såg nåt märkligt nu på närmaste gymmet, ensam spelare med en cp10 weedle där... dafuq
Du får coins när du klickar på "Collect now", vilket du kan göra var 22:a timma. Så försök ta över ett par stycken under en kort tid och kamma hem lite coins.
Citera
2016-07-27, 22:17
Medlem
WarrenLivermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarrenLivermore
Jag har under sommaren befunnit mig i en mindre stad och har inte hittat någon rarepokemon, är nu lvl 19 och ska försöka igen. Hur stora är chanserna att man ens hittar t ex en blastoise eller snorlax.
När jag besökt något större städer har jag lyckats få Slowbro och Golduck. Är det helt kört för de mindre städerna eller kommer jag lyckas hitta lite mer rare när jag kommer till lvl 20+?

EDIT: Det finns uppskattningsvis 10 gym och 20-30 pokestops i den mindre staden.. dock bara massa drowz, pidg etc..
Citera
2016-07-27, 22:24
Medlem
Citat:
Äsch, på originalspelen på gameboy så fick man ju använda upp till sex pokemon mot gymledarna.
Annars skulle det antagligen bli alldeles för svårt att kunna ta över gym (i spelen är det ju meningen att inte var aomöjligt) som ny spelare. De som har spelat längst kommer ju alltid regera i gymmen då.
Citera
2016-07-27, 22:43
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Jag kan bara använda en pokemon. Hur byter man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in