2016-08-02, 17:15
Medlem
DropoutBears avatar
Det har börjat dyka upp en hel del evolved i det vilda, på samma platser som bara varit pidgeys och rattatas innan. Resultat av uppdateringen?
Citera
2016-08-02, 17:32
Medlem
Runt dammen i Slottskogen hittar man absolut flest Pokémons på kort tid!
Är level 16 och har en fint squad men inte de där unika ovanliga. Behöver tips på nests med Exeggutor, Tangela och Poliwraths tack! I centrala Göteborg!
Citera
2016-08-02, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Det har börjat dyka upp en hel del evolved i det vilda, på samma platser som bara varit pidgeys och rattatas innan. Resultat av uppdateringen?

Upplevde precis samma sak idag. Måste vara pga av uppdateringen.
Citera
2016-08-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Nej, det hände innan uppdateringen också.
Tror snarare att ni kommit upp i en viss level.
Citera
2016-08-02, 18:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Nej, det hände innan uppdateringen också.
Tror snarare att ni kommit upp i en viss level.
Level ska ju inte spela nån roll enligt självutnämnda gurys
Citera
2016-08-02, 18:31
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Jo, ju högre level du blir desto starkare Pokémons kommer du hitta ute. Hittat evolverade innan uppdateringen också, men de flesta har varit skräp då jag hittat dom på låg level.
Citera
2016-08-02, 18:55
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve

yepp.. plockat 5 nya idag bara där det normalt bara fanns Pidgey och rattata. så nog fan har det hänt något
Citera
2016-08-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag och en kollega såg båda en Gengar när vi var på level 20, en tredje kollega på lägre level kunde inte få upp honom.
Så level spelar garanterat roll för hur utvecklade eller hur starka pokemon du får se.
Citera
2016-08-02, 19:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Jag och en kollega såg båda en Gengar när vi var på level 20, en tredje kollega på lägre level kunde inte få upp honom.
Så level spelar garanterat roll för hur utvecklade eller hur starka pokemon du får se.
Har hela tiden trott man kan få fullt utvecklade pokemon, te.x gengar även i level 3 men då med cp 10 eller nåt. Att det är just CP som ändras med level, men.
Citera
2016-08-02, 19:09
Medlem
Kafferastens avatar
Har ni några smultronställen i Stockholm? Där man kan hitta lite ovanligare kreatur eller många pokestops exempelvis. Funderar på att lämna förorten och köra en dag mer centralt i stan eller något liknande. Än så länge har jag bara kört lite lugnt i samma område så har bara level 8.

Mitt främsta mål är att hitta alla eller så många olika som möjligt snarare än att kanske levla upp så mycket det bara går. Fast det går kanske hand i hand.
Citera
2016-08-02, 19:25
Medlem
Mnomads avatar
Noterar till min förtjusning att man till slut har lyckats placera ut "vilda" Pokemons på Kungsholmen (ja, i Stockholm...), Tidigare har det bara funnits ditlureade.

Angående "fuskandet": Det går möjligen att förstå att ett gravt mobbat barn försöker skaffa sig en bättre status i gruppen genom att fuska lite, men när man hör och läser om vuxna människor som håller på och tramsar med sådant så blir man ju mest beklämd, jag tycker kanske till och med lite synd om er.
Citera
2016-08-02, 19:38
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Har ni några smultronställen i Stockholm? Där man kan hitta lite ovanligare kreatur eller många pokestops exempelvis. Funderar på att lämna förorten och köra en dag mer centralt i stan eller något liknande. Än så länge har jag bara kört lite lugnt i samma område så har bara level 8.

Mitt främsta mål är att hitta alla eller så många olika som möjligt snarare än att kanske levla upp så mycket det bara går. Fast det går kanske hand i hand.
Parken utanför Comhem och Trygg Hansa på Kungsholmen har fyra pokestops nära varandra och lures på samtliga i stort sett hela dygnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in