2016-07-25, 20:32
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolmastah2
http://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-list

Vet inte hurvida den stämmer eller inte dock
Slutas ju scala när man når lvl 30
Citera
2016-07-25, 21:02
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Jag åkte med Drottningholmsbåten idag och tänkte att jag skulle få 10 km "gratis" men det funkade inte.
Det var däremot ganska kul att se min gubbe gå på vattnet.

well rätt åt dig, gränsen är väl 15km/h eller nåt allt över registreras inte. men cykla funkar alla fall för mig om man inte drar för snabbt.
Citera
2016-07-25, 21:10
Medlem
xaniixs avatar
Jag förstår inte vad jag gör för fel? Jag kastar min boll när ringen är ganska liten med ändå tar det typ 4-5 kast innan jag fånga pokémon? Är jag så jävla dålig eller...
Citera
2016-07-25, 21:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Jag förstår inte vad jag gör för fel? Jag kastar min boll när ringen är ganska liten med ändå tar det typ 4-5 kast innan jag fånga pokémon? Är jag så jävla dålig eller...
Otur kanske, annars kan det hjälpa med hallon + great ball... dock finns det bugg med hallonbären som gör att bollarna flyger åt sidan ibland.

Ibland stöter jag på nåt hopplöst fall likt dig, oavsett vad man gör tar det 4-5 bollar.. ibland flyr de också men det är ganska sällan
Citera
2016-07-25, 21:13
Medlem
xaniixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Otur kanske, annars kan det hjälpa med hallon + great ball... dock finns det bugg med hallonbären som gör att bollarna flyger åt sidan ibland.

Ibland stöter jag på nåt hopplöst fall likt dig, oavsett vad man gör tar det 4-5 bollar.. ibland flyr de också.

Ja nu har jag förvisso inte kommit så långt, är på nivå 6 bara har inte haft såna problem innan men nu helt plötsligt vill dom inte längre. Och nu är mina bollar slut också...
Citera
2016-07-25, 21:17
Medlem
Snorlax syntes plötsligt i krokarna där jag bor. Stack ut och letade (ävem grannar kom ut haha) följde grönmarkering men den försvann efter 5 minuter. Fan de måste fixa de där tre stegen snart så man vet om det är värt att följa!
Citera
2016-07-25, 21:18
Medlem
Resanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
well rätt åt dig, gränsen är väl 15km/h eller nåt allt över registreras inte. men cykla funkar alla fall för mig om man inte drar för snabbt.

Jag får inte cyckling och funka ordentligt, brukar max räkna kanske 40% av sträckan om jag inte med mening cycklar långsamt, men brukar mest cyckla utanför städer så gissar om man är inne i stan så är hastigheten betydligt mer begränsad. Är lite drygt när man cycklar 10km och den bara räknar 3-4.

Har för mej jag läste någon som testat och fått max farten till ~12km/h (8mph), men tycker helt ärligt dem borde dra upp den till något mer rimligt för folk som cycklar, inte precis som en cyckel är något nytt för pokemon. Är väll skit samma om folk fuskar det med bilar, när det endå går att fuska med allting som snurrar och liknande, till och med en riktigt dålig gps täckning kan tro att man springer omkring i cirklar.

Men vi får väll se om dem gör lite QoL ändringar när spelet är släppt överallt och dem fixat sina server problem.
Citera
2016-07-25, 21:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resania
Jag får inte cyckling och funka ordentligt, brukar max räkna kanske 40% av sträckan om jag inte med mening cycklar långsamt, men brukar mest cyckla utanför städer så gissar om man är inne i stan så är hastigheten betydligt mer begränsad. Är lite drygt när man cycklar 10km och den bara räknar 3-4.

Har för mej jag läste någon som testat och fått max farten till ~12km/h (8mph), men tycker helt ärligt dem borde dra upp den till något mer rimligt för folk som cycklar, inte precis som en cyckel är något nytt för pokemon. Är väll skit samma om folk fuskar det med bilar, när det endå går att fuska med allting som snurrar och liknande, till och med en riktigt dålig gps täckning kan tro att man springer omkring i cirklar.

Men vi får väll se om dem gör lite QoL ändringar när spelet är släppt överallt och dem fixat sina server problem.
Hastigheten som räknas är högre än 12.. snarare närmare 30, har testat med bil.
Citera
2016-07-25, 21:38
Medlem
swimmingpools avatar
Jag brukar inte spela spel, men ladda ner Pokemon Go men kommer inte in. Har försökt flera gånger.
"Failed to get player information from the server."
Vad kan man göra åt det? Måste man ställa in nån GPS eller nåt? (Har Iphone 4.)
Senast redigerad av swimmingpool 2016-07-25 kl. 21:46.
Citera
2016-07-25, 21:43
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag brukar inte spela spel, men ladda ner Pokemon Go men kommer inte in. Har försökt flera gånger. Vad kan man göra åt det? Måste man ställa in nån GPS eller nåt? (Har Iphone 4.)

Har för mig att det inte funkar på iphone 4. Har hört det i alla fall!
Citera
2016-07-25, 21:46
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Har för mig att det inte funkar på iphone 4. Har hört det i alla fall!
Aj då! Tack. Hoppas du har fel.
Citera
2016-07-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag brukar inte spela spel, men ladda ner Pokemon Go men kommer inte in. Har försökt flera gånger.
"Failed to get player information from the server."
Vad kan man göra åt det? Måste man ställa in nån GPS eller nåt? (Har Iphone 4.)

Prova använda google konto istället för PTC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in