Citat:
Ursprungligen postat av
Sittkissare
Tråkigt. Blev inte en enda pokemon på hela dagen. Fungerade inte alls idag. Tänkte man skulle vänta några dagar nu kanske, men då kommer man ju komma efter alla andra. Känns nästan som att man måste ge sig ut i lagget och serverkrashar för att inte stanna på level 5 när andra har blivit level 30 eller nåt. Kommer ju inte ha en chans då. Riktigt dålig release, tror jag de tappar mycket stålar på faktiskt.
Mellan alla anekdotiska poster och gnäll tänkte jag försöka skriva ett konstruktivt inlägg, om det är OK med er andra.
Det är ingen större fara att hamna lite efter i början. Jag har sett
en post på internet om att någon blivit level 30 (Källa
http://imgur.com/A441a1p ). Det tar 300k exp att gå från 29-30, och 500k från 30-31 (siffror ur minnet inte 100% säkra). Detta innebär att utvecklingen avstannar väldigt fort. Dessutom finns det något slags tak på CP på Pokemons vid 30-40 (förstod inte exakt vilken som var på vilken level, men efter level 30 och/eller 40 blir Pokemons man möter inte starkare)
Dock sant det du säger, inte alltid lätt att återhämta sig från en dålig release. Ett första intryck gör väldigt mycket.