2016-07-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Tråkigt. Blev inte en enda pokemon på hela dagen. Fungerade inte alls idag. Tänkte man skulle vänta några dagar nu kanske, men då kommer man ju komma efter alla andra. Känns nästan som att man måste ge sig ut i lagget och serverkrashar för att inte stanna på level 5 när andra har blivit level 30 eller nåt. Kommer ju inte ha en chans då. Riktigt dålig release, tror jag de tappar mycket stålar på faktiskt.

Är ju samma för alla?

Jag lyckades komma in en enda gång idag men då mötte jag inte på en enda pokémon. Det laggade konstant.
Citera
2016-07-17, 20:24
Medlem
Mamarketels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
Jag kommer inte in på spelet via Mitt användarnamn lr gmail någon mer som har problem?
Kommer inte heller in och slösade precis pengar på lite saker...
Citera
2016-07-17, 20:24
Medlem
Har flertal vänner som kan spela utan några problem, vilket kanske man skall se positivt. För då kanske det kommer "fungera" någorlunda för alla andra inom en snar framtid.
Citera
2016-07-17, 20:26
Medlem
BadassRolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
Jag kommer inte in på spelet via Mitt användarnamn lr gmail någon mer som har problem?

Har försökt komma in med mitt gmail senaste 7 timmarna utan resultat.
Citera
2016-07-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Är ju samma för alla?

Jag lyckades komma in en enda gång idag men då mötte jag inte på en enda pokémon. Det laggade konstant.
Funkade toppen mellan 10-16 för mig idag
Citera
2016-07-17, 20:29
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykedeliskt
Har flertal vänner som kan spela utan några problem, vilket kanske man skall se positivt. För då kanske det kommer "fungera" någorlunda för alla andra inom en snar framtid.

Inte hunnit testa själv men de vänner jag har som spelat har inte heller haft några problem med lagg/krash.
Citera
2016-07-17, 20:30
Medlem
Troll0lzs avatar
Patetiskt dåligt av Nintendo att faila så här hårt. Ett så gigantiskt stort företag som Nintendo, med resurser i miljardklassen, borde ha kunnat fixa stabila servrar redan från första dagen då PG släpptes.
Citera
2016-07-17, 20:33
Medlem
Donnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Tråkigt. Blev inte en enda pokemon på hela dagen. Fungerade inte alls idag. Tänkte man skulle vänta några dagar nu kanske, men då kommer man ju komma efter alla andra. Känns nästan som att man måste ge sig ut i lagget och serverkrashar för att inte stanna på level 5 när andra har blivit level 30 eller nåt. Kommer ju inte ha en chans då. Riktigt dålig release, tror jag de tappar mycket stålar på faktiskt.

Mellan alla anekdotiska poster och gnäll tänkte jag försöka skriva ett konstruktivt inlägg, om det är OK med er andra.

Det är ingen större fara att hamna lite efter i början. Jag har sett en post på internet om att någon blivit level 30 (Källa http://imgur.com/A441a1p ). Det tar 300k exp att gå från 29-30, och 500k från 30-31 (siffror ur minnet inte 100% säkra). Detta innebär att utvecklingen avstannar väldigt fort. Dessutom finns det något slags tak på CP på Pokemons vid 30-40 (förstod inte exakt vilken som var på vilken level, men efter level 30 och/eller 40 blir Pokemons man möter inte starkare)

Dock sant det du säger, inte alltid lätt att återhämta sig från en dålig release. Ett första intryck gör väldigt mycket.
Citera
2016-07-17, 20:36
Kommer inte in alls och gps kan inte heller koppla
Citera
2016-07-17, 20:45
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Funkade toppen mellan 10-16 för mig idag
Samma här.

Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Patetiskt dåligt av Nintendo att faila så här hårt. Ett så gigantiskt stort företag som Nintendo, med resurser i miljardklassen, borde ha kunnat fixa stabila servrar redan från första dagen då PG släpptes.
Ja, Nintendo är väl ett välmående företag med enorma resurser.
Citera
2016-07-17, 20:51
Medlem
Kom in nu första gången sedan klockan 16:00 och har testat i princip varje halvtimme.
Senast redigerad av psykedeliskt 2016-07-17 kl. 20:53.
Citera
2016-07-17, 20:52
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Hamnade på en pokestop med lure, stoppet låg som typ alla stop i min närhet på en lekplats på en innergård.
Snart kliver den amerikanska sheriffen fram och börjar ifrågasätta om vi bor där och om vi inte gör det varför vi sitter vid en lekplats.
Svarar snällt att vi sitter här vid en pokestop varvid han blir ännu argare och försöker få fram att vi minsann inte ska få sitta på en bänk på allmän plats. Svarar snällt och trevligt att i Sverige får man sitta vart man vill. Sheriffen drar sig tillbaka till nästa styrelsemöte och snart drar väll dessa idioter fram band och gör området "privat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in