2016-07-19, 23:14
Medlem
swebarbs avatar
haha ja imorse så såg jag sopgubben springa till ett pokestop gym, eller ja han var väl kanske lite över 30 men det såg lustigt ut när han stor där imorse med sina arbetskläder o lekta me mobilen haha
Citera
2016-07-19, 23:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Du måste ha appen igång, går alltså inte släcka ner skärmen. Det du kan göra är att antingen sätta på battery mode som gör att skärmen blir svart när du håller den upp och ner, då räknar den dina steg och vibrerar när det kmr pokemon men drar mindre batteri. Sen kan du även ladda ner en app som låser telefonen och gör den svart så att du kan ha den i t.ex fickan även fast pokemon appen fortfarande är igång.
Men appen är ju igång fast skärmen blir svart? Är väl definitionsfråga vad vi menar här... skärmen kan alltså inte vara svart om steg, pokemon osv ska räknas/vibrera utan speciella inställningar/appar då? Korrekt?
Citera
2016-07-19, 23:18
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men appen är ju igång fast skärmen blir svart? Är väl definitionsfråga vad vi menar här... skärmen kan alltså inte vara svart om steg, pokemon osv ska räknas/vibrera utan speciella inställningar/appar då? Korrekt?

Nej appen är inte igång om skärmen är avstängd, den uppdateras inte och registrerar ingenting, om du går en sväng o sätter på skärmen så ser du att gubben "hoppar" fram dit du befinner dig nu, registrerar alltså ingenting under tiden skärmen är släckt. I början trodde jag också det skulle funka att göra så men det går alltså inte. Så enda sättet är att göra så som jag sa tidigare
Citera
2016-07-19, 23:18
Fan vad det ska krångla nu då. Visar inga pokémons eller ngt annat .. Blir så trött på detta spel ibland
Citera
2016-07-19, 23:23
Medlem
NirvanAs avatar
Åkte förövrigt förbi några småorter idag, inga problem att hitta pokemons, men inga pokestops (eller gym) på flera mil.. blir ju omöjligt att spela eftersom man kommer få slut på bollar till slut (du får också bollar genom att levla men för att levla måste du fånga pokemon)
Citera
2016-07-19, 23:37
Bannlyst
Kommer inte in.. nån mer?
Citera
2016-07-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolexbro1337
Kommer inte in.. nån mer?

Alla servrar ligger nere. I hela världen.

Förhoppningsvis så löser dom tracking-buggen.
Citera
2016-07-19, 23:39
Medlem
Giggsys avatar
Fem minuter in i min incense så buggar skiten ihop.
Citera
2016-07-19, 23:48
Medlem
Någon som vet när servrarna beräknas vara fixade på riktigt så att skiten slutar lagga så jävligt?
Citera
2016-07-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Fem minuter in i min incense så buggar skiten ihop.

Så jävla drygt, hänt mig ett par gånger..

Vad menar folk när dem säger att någon snodde deras pokemon?
Citera
2016-07-20, 00:03
Medlem
confused...s avatar
Även om man bortser ifrån server problemen så har jag, dom flesta av mina vänner och väldigt många andra redan börjat tappa intresset för spelet. Det är en bra idé men extremt dåligt utfört och större delen av spelarbasen kommer ha slutat om en vecka.

Att pokemons man fångar har en låst max CP som baseras på ens level när man fångade den och inte ens nuvarande level, samt att man inte använder dom för att fightas när man fångar pokemons gör att man får 0, noll tillknytning till sina pokemons.

Min huvud pokemon som jag startade med är skitlåg CP, komplett värdelös och kan inte användas i gym för fem öre. Det finns inget jag kan göra för att uppgradera den eftersom enda sättet är godis och dom man startar med hittar man inte ofta. Och även om jag hittar så har den jag startade med så låg max CP att det är poänglöst att uppgradera. Den jag startade med, alltså min huvud pokemon borde vara min starkaste och bästa och man känner man har lite tillknytning till den. Inte känna att den är mindre värd än den där common pokemonen jag hittat 100ggr idag redan för att den har 10x så hög CP...

Spelet har absolut noll djup i sig, inte bara kan man inte levla sina main pokemons effektivt, man kan inte levla några sällsynta pokemons effektivt eftersom man får för lite godis. När man hittar en rare pokemon man gärna vill ha så ska man bli glad och känna sig nöjd och börja utveckla den , inte "yaaay" sen kasta den i papperskorgen därför att nästa gång man hittar en likadan så man får lite godis kommer man mest troligt gått upp några levlar och hitta en starkare med högre max CP....

Och även om man väljer att satsa på att levla en vanlig man hittar överallt så är det totalt poänglöst också då dom har en max CP gräns baserad på sin level och man kommer snart hitta en starkare som kan levlas högre och kasta den gamla i papperskorgen.

Noll djup, max 1-2 veckor och 90% av spelarbasen är borta, på grund av det jag tog upp ovan.
Senast redigerad av confused... 2016-07-20 kl. 00:15.
Citera
2016-07-20, 00:09
Medlem
TzOns avatar
hur fan kan jag vara inne och spela om servrana är nere?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in