Citat:
Ursprungligen postat av
Frekventflygare
Bra tips!
För övrigt så lär det väl inte vara några problem att få tillräckligt med Lileeps nu med eventet som är?

Jag har det senaste gått omvägar och använt pinapberries för att skramla ihop tillräckligt för att evolva och blev klar. Nu finns det hur mycket som helst. Men det är ju kul! Kanske man får tag på en bra också.
Nu får vi candy från buddy 4ggr snabbare också. Jag har gått med en Chansey ganska länge då jag fortfarande inte har maxat ut min Blissey men nu kanske jag äntligen får till det. Vad ska man köra på härnäst, tror ni? Jag är en bra bit ifrån tillräckligt med Slakoth candy för en Slaking. De växer inte direkt på träd här. Kanske man skulle gå med den? Man ser ju en hel del med extrema CP-värden i gym, men de har inte varit särskilt märkvärdiga att ta ner.
Någon som har koll på Alolan forms?
Nej precis, ett antal rare Pokemons spawnar frekvent nu, som typ Lileep och Anorith.
Angående Buddy så är det ju bara att välja vad man känner för. Jag har ju fullt dex så jag kan i lugn och ro koncentrera mig på att skapa / förbättra mina Gymmare och Raidare. Så för tillfället går jag med Scyther då jag vill ha en till maxad Scizor, en mycket bra attacker!
Slakoth som Buddy är ett bra val om man söker candy där. För som du säger så är den ganska rare i det vilda och även i 10km-ägg.
Slaking är egentligen bara en dex-filler med tanke på att den endast kan lära sig Yawn (0 damage) som fast-move. När vi får Slakoth som Community Day så skulle jag tippa på att Slaking kommer få glänsa med en ny fast-move dock. Men detta kan ju vara ett år bort!
Angående Alolan så finns dom nu med i nyaste APK. Så dom är nog inte speciellt långt borta.
Sen hur META-relevanta dom kommer bli återstår att se, deras moves är inte fastställda.
Sen om dom kommer spawna vilt, kläckas ur ägg eller finnas som Raidboss är inget vi vet ännu.