2018-05-21, 09:56
Medlem
vapor21s avatar
Hur gick community day för er? Själv fick jag två shiny, 93 % och 98 %. Riktigt nöjd över det!

Undra när nästa event trillar in?
Citera
2018-05-21, 10:46
Medlem
Bara jag som tycker Pokémon Go har dött ut? Spelet är sjukt kul men känns som att communityn dör ut mer och mer för varje dag, varför är det så?
Citera
2018-05-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Hur gick community day för er? Själv fick jag två shiny, 93 % och 98 %. Riktigt nöjd över det!

Som vanligt måste Niantic få in en update dagen innan community day. Versionen som vi har haft ett tag nu innan är ändå den minst buggiga de släppt. På väldigt länge i alla fall. Körde en Incense och en Star Piece och tänkte gå och fånga allt och alla med trippel catch dust + 50%, men tappade direkt en kvart på grund av buggar(samt kanske även mycket folk som spelade hjälpte till?).

Spelet kan vara extremt enerverande fortfarande som när jag bara vill att det ska funka och komma igång så att den biten jag går till bussen på morgonen ska räknas för buddy och egg, men förgäves.

Fick i alla fall två shiny, men med IV under 80.
Citera
2018-05-21, 18:30
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieex
Bara jag som tycker Pokémon Go har dött ut? Spelet är sjukt kul men känns som att communityn dör ut mer och mer för varje dag, varför är det så?

Vi har ett bra community i min stad, kanske 50 aktiva spelare.
Citera
2018-05-22, 08:04
Medlem
Etrades avatar
Citat:

Åh herre! Bra utdelning på så pass få fångade shiny.
Jag fångade 3 st. 2 st va ca 60% IV och den bästa va 78% IV med 14 i attack. Den fick bli min enda shiny Charizard med Blast Burn.

Nästa event blir med största sannolikhet Adventure Week, det har hintats om detta event lite här och där och även hittats en del info i spelets koder.
Redan denna veckan tippar jag på att detta event drar igång.
Mycket Rock-type spawn samt en del andra bonusar känns rimligt.

Citat:

Jag bor i en riktig liten håla med några intill-liggande små byar och vi är runt 30-40 aktiva "Raidare".
Men visst har ett antal spelare fallit bort under tidens gång, så är det ju.
Citera
2018-05-22, 08:52
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Spelet har ju funnits i 2 år nu så det är ganska logiskt att det försvunnit många spelare.Framförallt de som började spela av nostalgiska skäl, typ jag. Nu spelar jag visserligen fortfarande men jag har ganska dålig koll på gen 3 och ingen koll på gen 4 och framåt. Många av de som bara kände igen gen 1 hoppade av efter första sommaren.
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Åh herre! Bra utdelning på så pass få fångade shiny.
Jag fångade 3 st. 2 st va ca 60% IV och den bästa va 78% IV med 14 i attack. Den fick bli min enda shiny Charizard med Blast Burn.

Nästa event blir med största sannolikhet Adventure Week, det har hintats om detta event lite här och där och även hittats en del info i spelets koder.
Redan denna veckan tippar jag på att detta event drar igång.
Mycket Rock-type spawn samt en del andra bonusar känns rimligt.

Ja, det var riktigt bra utdelning.

Trevligt event, Geodudecandies för Alolan Golem, Rhyhorncandies för Rhyperior till gen 4 och Larvitar såklart. Det enda jag tycker är lite tråkigt med dessa event är att det är så mycket svårare att lösa dexen (tog ett långt uppehåll när det var kallt ute), saknar fortfarande massa candies för Ludicolo, Slaking, Flygon, Cradily och Milotic.
Citera
2018-05-22, 10:47
Medlem
Etrades avatar
Citat:

Ja, det var riktigt bra utdelning.

Trevligt event, Geodudecandies för Alolan Golem, Rhyhorncandies för Rhyperior till gen 4 och Larvitar såklart. Det enda jag tycker är lite tråkigt med dessa event är att det är så mycket svårare att lösa dexen (tog ett långt uppehåll när det var kallt ute), saknar fortfarande massa candies för Ludicolo, Slaking, Flygon, Cradily och Milotic.

Japp, jag känner ett gäng som också tagit pauser under spelets gång. Och nu har svårt att fylla dexet eftersom "vanliga spawns" nu är sjukt rare hehe.

Trapinch till Flygon borde du lösa om du bara kläcker lite ägg med jämna mellanrum. Trapinch är (enligt mig och dom jag spelar med) helt klart vanligast i 10km-ägg just nu.

Feebas och Slakoth hittar man inte så ofta i det vilda men det händer. Kläcka ägg är bästa chansen även där!

Lotad är ganska common vid regn in-game. Men rare vid regn under event dessvärre. Vi har för bra väder i Sverige just nu för att samla Lotad-candy.

Lileep är lurig. Super-rare i det vilda och ganska rare i 5km-ägg. Jag löste Cradily rakt av via 4-5 hatches. 0 fångade i det vilda.
Citera
2018-05-22, 12:30
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Japp, jag känner ett gäng som också tagit pauser under spelets gång. Och nu har svårt att fylla dexet eftersom "vanliga spawns" nu är sjukt rare hehe.

Trapinch till Flygon borde du lösa om du bara kläcker lite ägg med jämna mellanrum. Trapinch är (enligt mig och dom jag spelar med) helt klart vanligast i 10km-ägg just nu.

Feebas och Slakoth hittar man inte så ofta i det vilda men det händer. Kläcka ägg är bästa chansen även där!

Lotad är ganska common vid regn in-game. Men rare vid regn under event dessvärre. Vi har för bra väder i Sverige just nu för att samla Lotad-candy.

Lileep är lurig. Super-rare i det vilda och ganska rare i 5km-ägg. Jag löste Cradily rakt av via 4-5 hatches. 0 fångade i det vilda.
Problemet är bara att jag slutat lägga in pengar i spelet och just nu går mina coins från gymmen till att utöka items storage och pokemon storage. Så äggkläckningen går riktigt sakta fram (har haft 3 st 10 km-ägg senaste månaden). Och det jobbiga är ju att de jag saknar är rare 5 km-mons eller 10km-mons... Det kommer ta tid detta.
Citera
2018-05-24, 08:20
Medlem
vapor21s avatar
Community Day i juni (den 16:e) blir Larvitar. För första gången får vi en Community Day-pokemon med ändrad fast move, Smack Down. Ett par starka Tyranitars med Smack Down/Stone Edge kommer vara användbara i många lägen.

https://pokemongohub.net/post/news/l...y-day-pokemon/
https://pokemongohub.net/post/meta/s...meta-analysis/

Det har även blivit officiellt att Articuno kommer som research breakthrough fr.o.m. 1 juni, tillsammans med field tasks som riktar sig mot vatten.
Articuno lyckades jag endast fånga en av förra sommaren så nu ska jag försöka lösa alla som går. Det är trots allt kul att kunna ha en av varje legendarisk maxad med bra IV och moveset, just för att de är sån nostalgi att använda dem.
Citera
2018-05-24, 15:25
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Community Day i juni (den 16:e) blir Larvitar. För första gången får vi en Community Day-pokemon med ändrad fast move, Smack Down. Ett par starka Tyranitars med Smack Down/Stone Edge kommer vara användbara i många lägen.

https://pokemongohub.net/post/news/l...y-day-pokemon/
https://pokemongohub.net/post/meta/s...meta-analysis/

Det har även blivit officiellt att Articuno kommer som research breakthrough fr.o.m. 1 juni, tillsammans med field tasks som riktar sig mot vatten.
Articuno lyckades jag endast fånga en av förra sommaren så nu ska jag försöka lösa alla som går. Det är trots allt kul att kunna ha en av varje legendarisk maxad med bra IV och moveset, just för att de är sån nostalgi att använda dem.
Larvitar blir nice! Kan kanske bli lika lyckat som (den enligt mig hittills bästa Com Day) när Dratini hade dagen. Jag kommer grinda stenhårt dessa 3h i alla fall.

Ja en 3-4 Tyranitars hoppas jag evolva fram under den dagen, den kommer utklassa Golem som bästa Rock-attacker så det känns givet.

Sitter på 2 st 96% IV Larvitar som kommer evolvas. Sen hittar man säkert någon skaplig och sen vill man ju givetvis evolva en shiny.
Detta ser jag fram emot..
Citera
2018-05-24, 16:36
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Larvitar blir nice! Kan kanske bli lika lyckat som (den enligt mig hittills bästa Com Day) när Dratini hade dagen. Jag kommer grinda stenhårt dessa 3h i alla fall.

Ja en 3-4 Tyranitars hoppas jag evolva fram under den dagen, den kommer utklassa Golem som bästa Rock-attacker så det känns givet.

Sitter på 2 st 96% IV Larvitar som kommer evolvas. Sen hittar man säkert någon skaplig och sen vill man ju givetvis evolva en shiny.
Detta ser jag fram emot..
Om jag inte är helt fel ute nu: måste man inte evolva en Larvitar som är fångad under och inom dessa tre timmar för att få det movesetet?
Kommer bli en grym dag, fick ihop drygt 70 Mareep har jag för mig på lite mer än 1 timme vid det community day. Håller jag samma tempo den 16:e i tre timmar bör jag komma upp i 180-200 st. 200 x 7 candies = 1400!

Kan bli kul det här.
Citera
2018-05-24, 18:33
Medlem
Citat:
Om jag inte är helt fel ute nu: måste man inte evolva en Larvitar som är fångad under och inom dessa tre timmar för att få det movesetet?

Nej. Du behöver inte ens gå ut och fånga en endaste Larvitar. Har du redan tillräckligt med godis samt en Larvitar eller Pupitar så kan du sitta hemma och bara logga in en gång under dessa tre timmar och köra en evolve till Tyranitar så får du det speciella movesetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in