Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Ja, 239 just nu
241 med övriga 2 hundar
242 med mewtwo
244 med delibird och smeargle
246 med mew och celebi
Kommer vara komplett eurodex senare.
250 med övriga excluvies (tauros, farfetched, corsola, heracross)
För komplett världspokedex:
SEEEEN, gen3.
Du glömde Ho-Oh så +1 där.
Citat:
Ursprungligen postat av
ryssfyran
Hur kommer ni göra om/när ni lyckas fånga en Mewtwo? Det verkar som om de flesta som lyckats med konststycket maxar den direkt och därmed använder i princip alla sina rare candies. Är Mewtwo verkligen så bra som allround attacker?
Mewtwo har ju bäst attacking-stats i spelet så ja den lär vara ganska bra som allround-attacker.
Dock är den ju likt Alakazam och co svag defensivt så den kommer ju fainta snabbare än många andra.
Men den har ju spelets just nu högsta CP och på något sätt hade det ju varit kul om någon kör om ens Tyranitar i toppen där.
Men som jag skrev här om dagen så kommer jag söka efter en Mewtwo med Focus Blast och använda den mot Blissey och Snorlax.
Dessa är ju dom vanligaste gym-defenders och således kommer jag använda Mewtwo en hel del. Jag är lite trött på att ständigt skicka ut Machamp i alla gymstrider så lite omväxling förnöjer...
Jag har 220 Rare Candy för tillfället och jag tror man behöver 225 för att totalmaxa en pokemon från L20 till L39 så jag kommer definitivt göra det. Dock inte om min första Mewtwo skulle ha typ 78% IV, då avvaktar jag nog ett tag för att kolla hur "vanliga" nu Mewtwo-raids kommer bli.