2017-09-13, 08:20
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
för mig inträffar det på gym jag nyligen raidat.
trodde det bara höll i sig i 24timmar men idag blev de error på dom gym jag raidade i förrgår också.

jävligt irriterande bugg iallafall
Det brukar hända mig när jag slår ut en pokemon för sig, för att sedan ge mig på nästa, en taktik jag ofta kör med för att inte någon ska få för sig att ge golden razzberry till sin pokemon mitt under övertagandet.
Citera
2017-09-13, 08:23
Medlem
Hur kommer ni göra om/när ni lyckas fånga en Mewtwo? Det verkar som om de flesta som lyckats med konststycket maxar den direkt och därmed använder i princip alla sina rare candies. Är Mewtwo verkligen så bra som allround attacker?
Citera
2017-09-13, 09:03
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja, 239 just nu

241 med övriga 2 hundar
242 med mewtwo
244 med delibird och smeargle
246 med mew och celebi
Kommer vara komplett eurodex senare.

250 med övriga excluvies (tauros, farfetched, corsola, heracross)
För komplett världspokedex:

SEEEEN, gen3.
Du glömde Ho-Oh så +1 där.

Citat:
Ursprungligen postat av ryssfyran
Hur kommer ni göra om/när ni lyckas fånga en Mewtwo? Det verkar som om de flesta som lyckats med konststycket maxar den direkt och därmed använder i princip alla sina rare candies. Är Mewtwo verkligen så bra som allround attacker?
Mewtwo har ju bäst attacking-stats i spelet så ja den lär vara ganska bra som allround-attacker.
Dock är den ju likt Alakazam och co svag defensivt så den kommer ju fainta snabbare än många andra.

Men den har ju spelets just nu högsta CP och på något sätt hade det ju varit kul om någon kör om ens Tyranitar i toppen där.
Men som jag skrev här om dagen så kommer jag söka efter en Mewtwo med Focus Blast och använda den mot Blissey och Snorlax.
Dessa är ju dom vanligaste gym-defenders och således kommer jag använda Mewtwo en hel del. Jag är lite trött på att ständigt skicka ut Machamp i alla gymstrider så lite omväxling förnöjer...

Jag har 220 Rare Candy för tillfället och jag tror man behöver 225 för att totalmaxa en pokemon från L20 till L39 så jag kommer definitivt göra det. Dock inte om min första Mewtwo skulle ha typ 78% IV, då avvaktar jag nog ett tag för att kolla hur "vanliga" nu Mewtwo-raids kommer bli.
Citera
2017-09-13, 09:39
Medlem
Jag har stött på två stycken konton (lvl 39 respektive 40) som nästan alltid börjar mata golden razz så fort man slagit deras Pokémon två gånger. Är det möjligt att folk har såhär lite fritid, eller är det ett känt beteende bland fuskare?

Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Det brukar hända mig när jag slår ut en pokemon för sig, för att sedan ge mig på nästa, en taktik jag ofta kör med för att inte någon ska få för sig att ge golden razzberry till sin pokemon mitt under övertagandet.
Jag har helt slutat köra med den taktiken eftersom det brukar strula ungefär hälften av gångerna. Kör igenom allihop och hoppas att ingen matar dem med bär under tiden.
Citera
2017-09-13, 09:43
Medlem
Dirty.s avatar
Hur bra team behöver man för att sola en Machamp ungefär (eller övriga level 3)? Har i dagsläget inte speciellt bra setup för just det, har en ~3100 DT/Hurricane Dragonite och kan eventuellt dra upp en 87% Espeon till level 30 iaf och fixa optimalt moveset. Men antar att man behöver en betydligt bättre setup än så som håller hela vägen? Har även en Confusion/SoB Exeggcutor på 2463 med maxad attack IV.

Duger det rentav att man fyller sitt 6 manna team med liknande? En Alakhazam borde jag ju kunna lösa strax också.
Citera
2017-09-13, 14:16
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensTriumf
Jag har stött på två stycken konton (lvl 39 respektive 40) som nästan alltid börjar mata golden razz så fort man slagit deras Pokémon två gånger. Är det möjligt att folk har såhär lite fritid, eller är det ett känt beteende bland fuskare?

Jag har helt slutat köra med den taktiken eftersom det brukar strula ungefär hälften av gångerna. Kör igenom allihop och hoppas att ingen matar dem med bär under tiden.
Säkert någon bot som känner av när pokemonen får för låg CP.

Hoppas de fixar buggen snart . Vågar inte ta ner gym med 6 st i annars.
Citera
2017-09-13, 14:30
Medlem
NirvanAs avatar
Skulle helst sett att:
-Ta bort att motivation sänks för pokemon i gym (ersätt kanske med en fixerad nivå att man behöver ta ner varje pokemon te.x 2 gånger innan den kickas ut)

Och ännu fler saker egentligen såsom typ:
Äka maxantalet till 10 pokemons samt tillåt 2st av varje sort

Då skulle gymmen bli utmanande igen.
Citera
2017-09-13, 18:14
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ja, 239 just nu

241 med övriga 2 hundar
242 med mewtwo
244 med delibird och smeargle
246 med mew och celebi
Kommer vara komplett eurodex senare.

250 med övriga excluvies (tauros, farfetched, corsola, heracross)
För komplett världspokedex:

SEEEEN, gen3.

Tack för svar, du är man snart "ikapp" iaf. Har view på alla men bara 235 fångade. Lickitung lyser med sin frånvaro och behöver fortfarande min andra Kings rock för en slowking. De andra två är enkla Evolvs till blissey och ampharhos.

Tycker gör övrigt hundeventet var jävligt segt. Visst man slipper stressen men hur kul var entei efter en vecka?
Citera
2017-09-13, 18:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Tack för svar, du är man snart "ikapp" iaf. Har view på alla men bara 235 fångade. Lickitung lyser med sin frånvaro och behöver fortfarande min andra Kings rock för en slowking. De andra två är enkla Evolvs till blissey och ampharhos.

Tycker gör övrigt hundeventet var jävligt segt. Visst man slipper stressen men hur kul var entei efter en vecka?
Tror de måste ha perioden eftersom det är så mycket som inte funkar, de måste testa ex-raid funktionen bl.a och ganska många allvarliga buggar måste åtgärdas innan gen3 kommer så därför köpte de sig lite tid med 3 månader för legendary beasts... men folk tröttnar ju såklart.. däremot kommer jag dra rejält många raikouraids eftersom det är en jag verkligen kommer maxa så kommer vilja ha en 96-100% för att maxa ut den.
Citera
2017-09-14, 00:01
Medlem
Inzaits avatar
Ingen info på när Mewtwo når Europa? Kollat runt lite överallt och änsålänge bara sett att den funnits i Japan och i USA, och oftast på "sponsrade gym", dvs gym som blivit till enbart pga ett företag köpt in sig i spelet ungefär.
Citera
2017-09-14, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus

jo det har hänt för mig med
har dock märkt på senare tid att jag får error när jag försöker ta ner gym jag nyligen raidat på eller får hjälp av nån som nyligen raidat det gymmet.
Citera
2017-09-14, 07:17
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Tror de måste ha perioden eftersom det är så mycket som inte funkar, de måste testa ex-raid funktionen bl.a och ganska många allvarliga buggar måste åtgärdas innan gen3 kommer så därför köpte de sig lite tid med 3 månader för legendary beasts... men folk tröttnar ju såklart.. däremot kommer jag dra rejält många raikouraids eftersom det är en jag verkligen kommer maxa så kommer vilja ha en 96-100% för att maxa ut den.
Yep, trots att jag inte har någon riktigt bra fire-type har jag inte speciellt mycket sug på att raida mycket för Entei. Har en 91% med bästa moveset just nu, och jag kommer inte vara speciellt besviken om jag inte får någon bättre.

Raikou däremot tänker jag i liknande banor som dig. Minst 93% med 15 attack hoppas jag på iaf, och kommer inte tänka tanken på att börja maxa en innan eventet är över så länge den inte är 100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in