Citat:
Ursprungligen postat av
Kafferasten
Skitit i gym totalt under 1 år sen det släpptes, men jag vill ju ha dom nya. Åkte till medis idag för att käka och såg en Articuno raid kanske 300 meter bort, så drog dit. Snackade med folk där om hur allt funkade och sen körde vi 20 pers och vann. Fick den sen på första bollen med en sån där guld razz man fick i pris. När jag läser här så verkar det vara svårt att ta den? Men som sagt den fångades direkt
Så vad ska man göra med den nu? Köra som buddy och göra den starkare? Fyller dom nån specifik funktion man kan ju inte evolva den men använda när man slåss i gym eller? Viktigast var att få in den i dexet i alla fall.
Förresten vad händer om alla ens sex pokemons dör under raiden fast resten besegrar den, vinner man ändå? Var nämligen inne på min sista när vi plockade den.
Du kan använda den som offensive i gymmen, dock inte att försvara dem med.
Om alla dör så är det bara att rejoina fighten igen. Så länge den tas ned så får du möjlighet att fånga den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ttoclaw
Hur gör man på gymmen? Hur dödar jag en 42000 CP Lugia tex? Varför skulle det hjälpa att vara flera? Man går ju ändå in i striden helt själv liksom...?
En raid görs tillsammans med andra, därav är det enklare att ta ned en raid boss. En Lugia är omöjlig själv, 14-15 st är nästan minimum på att klara av Luigia.