2017-07-26, 16:20
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Skitit i gym totalt under 1 år sen det släpptes, men jag vill ju ha dom nya. Åkte till medis idag för att käka och såg en Articuno raid kanske 300 meter bort, så drog dit. Snackade med folk där om hur allt funkade och sen körde vi 20 pers och vann. Fick den sen på första bollen med en sån där guld razz man fick i pris. När jag läser här så verkar det vara svårt att ta den? Men som sagt den fångades direkt

Så vad ska man göra med den nu? Köra som buddy och göra den starkare? Fyller dom nån specifik funktion man kan ju inte evolva den men använda när man slåss i gym eller? Viktigast var att få in den i dexet i alla fall.

Förresten vad händer om alla ens sex pokemons dör under raiden fast resten besegrar den, vinner man ändå? Var nämligen inne på min sista när vi plockade den.
Du kan använda den som offensive i gymmen, dock inte att försvara dem med.
Om alla dör så är det bara att rejoina fighten igen. Så länge den tas ned så får du möjlighet att fånga den.

Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Hur gör man på gymmen? Hur dödar jag en 42000 CP Lugia tex? Varför skulle det hjälpa att vara flera? Man går ju ändå in i striden helt själv liksom...?
En raid görs tillsammans med andra, därav är det enklare att ta ned en raid boss. En Lugia är omöjlig själv, 14-15 st är nästan minimum på att klara av Luigia.
Citera
2017-07-26, 16:44
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Du kan använda den som offensive i gymmen, dock inte att försvara dem med.
Om alla dör så är det bara att rejoina fighten igen. Så länge den tas ned så får du möjlighet att fånga den.

En raid görs tillsammans med andra, därav är det enklare att ta ned en raid boss. En Lugia är omöjlig själv, 14-15 st är nästan minimum på att klara av Luigia.

Så alla kan fånga en varsin lugia sedan om den besegras?
Citera
2017-07-26, 16:51
Medlem
Beaver14s avatar
Fråga angående gymmen, från en sällanspelare.

Jag har läst att man ska kunna gå till gymmet där man placerat en Pokémon, för att mata den även när man är utom räckhåll. Men när jag går in på min Pokémon och klickar "Go to gym" så händer inget, på sin höjd blir det network error.

Ska man kunna detta? Är det fel på min app?
Citera
2017-07-26, 17:20
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Så alla kan fånga en varsin lugia sedan om den besegras?

Japp. Man får ett antal bollar att använda mot den beroende på hur mycket man tillfört till fighten.
Citera
2017-07-26, 17:28
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Hur gör man på gymmen? Hur dödar jag en 42000 CP Lugia tex? Varför skulle det hjälpa att vara flera? Man går ju ändå in i striden helt själv liksom...?

eh nej man slåss upp till 20 pers max oavsett vilket lag man är på. själv kan du glömma dock.
Citera
2017-07-26, 17:46
Medlem
Rokushikis avatar
Någon än annan som jag som har riktigt otur? Hunnit med 8 raids, 0 fångade hittills.. Däremot har jag håvat in över 600 XP hittills, kommer komma upp i miljonen när jag kör evolve-race.
Citera
2017-07-26, 18:07
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Du kan använda den som offensive i gymmen

Är den bra då? Jämfört med resterande pokemons? Min Articuno har 1637 CP det känns inte som något extremt i sammanhanget precis, snarare som en pokemon i mängden. Ska man kämpa för godiset så måste det ju vara värt besväret tänker jag
Citera
2017-07-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Någon än annan som jag som har riktigt otur? Hunnit med 8 raids, 0 fångade hittills.. Däremot har jag håvat in över 600 XP hittills, kommer komma upp i miljonen när jag kör evolve-race.
600 xp var inte mycket du.
Citera
2017-07-26, 19:54
Medlem
NirvanAs avatar
5 articuno där den bästa är 96% med bästa moveset samt 3 Lugias där den bästa bara har blott 80%... Får hoppas Lugia fortsätter, det är fortfarande oklart, bara articuno försvinner... 15 legendariska raider och 8 fångade får la ses som ok
Citera
2017-07-26, 20:48
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
5 articuno där den bästa är 96% med bästa moveset samt 3 Lugias där den bästa bara har blott 80%... Får hoppas Lugia fortsätter, det är fortfarande oklart, bara articuno försvinner... 15 legendariska raider och 8 fångade får la ses som ok

Utan att lämna bostaden, inte illa.......

Satt du ens vid datorn?
Citera
2017-07-26, 21:11
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

Satt du ens vid datorn?
Att GPS-drifta en raid är ju inte ens möjligt. Droppa den negativa nyansen du har mot något som inte ens är i närheten av fusk.
Citera
2017-07-26, 21:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

Satt du ens vid datorn?
Driftar bara när jag inte spelar aktivt, vid raider måste man ju vara på plats, allt som oftast skön sammanhållning också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in