2017-08-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Info om regionals i Europa
http://pokemongolive.com/en/post/europesightings
Från imorgon alltså... spännande. Hittar ni nåt kul så rapportera så får man tips om i vilka områden man bör röra sig. Känns ju roligare att vara i centrala Stockholm jämfört med ett köpcentrum i Solna.
Citera
2017-08-04, 19:08
Medlem
Undra vad som räknas som Sthlm. Innerstan, närförort eller Storstockholm.
Citera
2017-08-04, 19:09
Medlem
MettaFocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superklister
Zapdos som släpps nästa vecka kan vara värd att köra power up då den kommer vara den bästa mot Ho-Oh som har steel wing/solar beam. Annars utklassad av Raikou som lär sig bättre moves, men man kan ju hända att Zapdos får tillgång till bättre attacker i framtiden.

Lugia är en okej tank mot Mewtwo som har focus blast (mot den kanske till och med Blissey får lite svårt att överleva?). Men i allmänhet ganska värdelös, kan säkert hjälpa om man försöker ta ner en machamp raid själv.

Articuno är väl inte den bästa just nu, men om Dragonite (och Salamence/Rayquaza i gen 3) kommer som raid boss i framtiden är den okej om man inte har en Lapras arme.

Moltres är rätt värdelös mot alla raid bossar just nu. Men i Gen 3 kan man nog få nytta av den mot Metagross, Registeel och Regice.

Det låter lite med 1% ökning, men det blir faktiskt en 50% ökning från 2% till 3% så det gör skillnad. Däremot har inte inte ökat catch raten på Lugia vad jag hört, utan det gäller bara fåglarna.

Tack för dina kloka råd.
Var på lugia-raid tidigare, men vi blev endast fem stycken = dömt att misslyckas. Jaja, bättre lycka nästa gång.
Citera
2017-08-04, 19:12
Medlem
Helvete vad efterblivet att bara släppa dom i enstaka städer.. Niantic gör det igen
Citera
2017-08-04, 20:56
Medlem
vapor21s avatar
Första gången på en dryg vecka jag har kunnat spela pga semester. Kände en liten stress över att jag kanske skulle missa Moltres. Fick den däremot på första raiden nu ikväll (dock endast 69 IV). Ska försöka få till ett par raider under dagen imorgon också, vill gärna ha en högre IV på alla legendariska. Har en Lugia med 96 IV och en Articuno med 89 IV.
Citera
2017-08-04, 21:32
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamatave

eh gissa? stockholm är rätt stort så...
Citera
2017-08-04, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Första gången på en dryg vecka jag har kunnat spela pga semester. Kände en liten stress över att jag kanske skulle missa Moltres. Fick den däremot på första raiden nu ikväll (dock endast 69 IV). Ska försöka få till ett par raider under dagen imorgon också, vill gärna ha en högre IV på alla legendariska. Har en Lugia med 96 IV och en Articuno med 89 IV.
Grattis till första Moltres. Har också varit iväg och körde därför mina första raider idag. Det tog hela 6 raider (i regn) innan jag fångade Moltres. Oväntat svårfångad fågel för mig Tur att jag fick den till slut, annars hade jag varit bitter hela kvällen.
Citera
2017-08-04, 21:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Solna är iaf med för där ligger MoS, förmodligen alla närförorter är med
Citera
2017-08-04, 23:18
Medlem
"some Pokémon rarely seen in Europe, including Kangaskhan and Unown, may begin appearing in certain European cities."

Hur ska vi tolka den texten? Är Kangashkhan den enda regionala som kommer, eller har vi sån tur att alla dyker upp?
Vore ju fruktansvärt härligt om man kunde fylla sitt pokedex genom ett enda Stockholmsbesök.
Citera
2017-08-04, 23:41
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
"some Pokémon rarely seen in Europe, including Kangaskhan and Unown, may begin appearing in certain European cities."

Hur ska vi tolka den texten? Är Kangashkhan den enda regionala som kommer, eller har vi sån tur att alla dyker upp?
Vore ju fruktansvärt härligt om man kunde fylla sitt pokedex genom ett enda Stockholmsbesök.
TrainerTips säger att det är Kangaskhan i Europa samt Mr.Mime i Japan, så det blir inte alla regionala då
Citera
2017-08-05, 07:41
Medlem
Min kompis rapporterar att han hittat en Kangaskhan och två Unown inom fem minuter på Södermalm... Tror att Europa/Europe kommer att finnas i Unown-bokstäver, men det är bara en gissning.
Senast redigerad av Tamatave 2017-08-05 kl. 07:53.
Citera
2017-08-05, 08:55
Medlem
Citat:
Min kompis rapporterar att han hittat en Kangaskhan och två Unown inom fem minuter på Södermalm... Tror att Europa/Europe kommer att finnas i Unown-bokstäver, men det är bara en gissning.
Just det här känns extremt orättvist och måste vara en stor anledning till att folk spoofar. Spelet är redan tillräckligt obalanserat som det är, så jag förstår inte varför det bara är enskilda städer som blir utvalda. Finns inte en chans i världen att jag tänker bege mig ända till Stockholm bara för att fånga pokemon, vet ärligt talat inte riktigt vad poängen med detta är förutom att göra folk irriterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in