2017-06-22, 01:43
Medlem
kryptonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Då va eventet slut. Jag är överlag nöjd.

Total XP under eventet: 1 180 000 (1 lucky egg använt)

Jag är överlag nöjd också.

Total XP under eventet: ca 5 500 000 (flera lucky egg använda)
Citera
2017-06-22, 01:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonit

Hur många timmar per dag i snitt blev det? Shiet... och bollarna, hur tog dom inte slut?

Tror det var Etrade som nämnde detta tidigare men...varför tog de bort de nya spawnpointsen? Spawnade ju extra många pokemons ett tag där... var det ett misstag från Niantics sida tro?
Senast redigerad av NirvanA 2017-06-22 kl. 01:51.
Citera
2017-06-22, 02:39
Medlem
kryptonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur många timmar per dag i snitt blev det? Shiet... och bollarna, hur tog dom inte slut?

Hade inga problem med bollar.
Jämför vi medaljerna så ser vi nog vad sånt beror på

Backpacker - Visit 2000 PokéStops
41.364

Timmar per dag under eventet varierade, men oftast för många förmodar jag (jobbar dagtid vardagar, så inte något 24/7 spelande)

Citat:
Tror det var Etrade som nämnde detta tidigare men...varför tog de bort de nya spawnpointsen? Spawnade ju extra många pokemons ett tag där... var det ett misstag från Niantics sida tro?

Gissar att de klantade sig. Såg även en del inlägg om att vissa områden som t.ex. universitet, sjukhus, m.m. försvann alla spaws på. Så var det för ett antal månader sedan. Verkade vara många som inte uppskattade att det kom tillbaka.
Citera
2017-06-22, 02:41
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Hade inga problem med bollar.
Jämför vi medaljerna så ser vi nog vad sånt beror på

Backpacker - Visit 2000 PokéStops
41.364

Själv har man 8500, ca 1000 mindre än antalet fångade pokemons... du har alltså typ 5ggr fler snurrs... helt jävla sinnessjukt
Citera
2017-06-22, 06:30
Medlem
Mackan1992s avatar
Nya updaten installerad! Nice startscreen 😊

Nu har jag även maxat mitt inventory. 1000 items!
Senast redigerad av Mackan1992 2017-06-22 kl. 06:41.
Citera
2017-06-22, 07:17
Medlem
vapor21s avatar
Citat:

Haha, jag är 30k XP från L34 (totalt 4,75M XP). Du kom med andra ord upp i motsvarande XP-mängd för L35 på en vecka!

Och jag som var lite smånöjd över att ha plöjt igenom hela L33 med strax under 1M XP under eventet.
Citera
2017-06-22, 07:25
Medlem
Etrades avatar
Citat:

Wow det var hårt grindat hehe.
Jag ångrar lite att jag inte använde ett par lucky eggs till, samtidigt som jag försöker hålla mig till att inte spendera allt för mycket pengar på spelet. Tuff balansgång där.
750 000 XP kvar till L38 så det är ju inte allt för långt borta (även om det kändes segt imorse när man fick så lite XP per catch).

Citat:

Japp jag nämnde detta tidigare och jag är lite inne på att det kan ha varit ett test inför Gen3 då det kommer behövas ett gäng fler spawnpoints för att folk ska kunna fylla dexet.

Men kan givetvis också ha varit ett misstag av något slag.

Likaså en glitch med tanke på dessa enorma förändringar i spelet.

Vi får la se om det kommer någon information om detta i dagarna.

-----

Sen är den stora frågan när gymmen kommer öppna? Raids är ju confirmed att dom kommer starta "in early july", men vanligt gym-battlande borde ju öppnas upp väldigt snart tycker man.
Citera
2017-06-22, 09:31
Medlem
Mackan1992s avatar
Maxade precis min Lapras, såg att den hade det bästa movesetet
Citera
2017-06-22, 09:49
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Maxade precis min Lapras, såg att den hade det bästa movesetet
Har också en maxad Lapras på CP2481 med Frost Breath - Blizzard, nu när du inte rangordnas enligt CP i gymmen så kommer Lapras bli användbar igen.
Den är ju så sjukt mycket bättre som defender är t.ex Rhydon och Gyarados som tidigare fanns i var och var annat gym!
Citera
2017-06-22, 10:23
Medlem
Etrades avatar
.. Fast samtidigt kommer det la vara skit samma vad man slänger in i gymmen nu när det bara är max 6 st!
För skulle du möta mardrömsscenariot (höftar) typ Blissey, Snorlax, Lapras, Vaporeon, Exeggutor och Tyranitar så löser man ju det ganska lätt ändå? Vilken dårfink som helst kommer ju kunna ta ner ett L6-gym helt på egen hand.
Det va ju klart värre när det va L10 och 4 Blissey och 4 Snorlax typ.
Dessutom kommer ju en eventuell Raid Boss nollställa gymmet.

Blir kul att se om det blir lite variation i gymmen eller ej efter CP-rangordningen. Själv har jag inte stenkoll på vilka som är mest tankiga men:
Wobbufett = Mycket hög HP
Shuckle = Mycket höga defensiva stats
Wigglytuff = Hyfsad tankig har jag för mig

Vi får la se.
Citera
2017-06-22, 11:00
Medlem
Mackan1992s avatar
Undrar en till grej. Om det till exempel dyker upp en Tyranitar på 25000cp, kommer inte alla använda samma pokemons då, alltså den starkaste mot just tyrannitar?

I så fall kommer man ju fortfarande bara ha användning av den/de allra bästa.

Pokemons som typ.. Rapidash, pidgeot, Beedrill och såna har man väl fortfarande noll nytta av?
Citera
2017-06-22, 11:17
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Undrar en till grej. Om det till exempel dyker upp en Tyranitar på 25000cp, kommer inte alla använda samma pokemons då, alltså den starkaste mot just tyrannitar?

I så fall kommer man ju fortfarande bara ha användning av den/de allra bästa.

Pokemons som typ.. Rapidash, pidgeot, Beedrill och såna har man väl fortfarande noll nytta av?
Nej dessvärre kommer ju vissa pokemons fortfarande inte ha något större värde! Men man kommer nog behöva power upa flera pokemons för att ha flera bra attackers av varje type!

Ex: Raid Boss Alakazam CP24000
Då vill du ju ta ut 6 st som är super effective mot denne (Dark, Bug och Ghost) för att ha bra chans att fainta den.
Jag har en utmaxad Gengar med Shadow Claw - Shadow Ball vilket är mycket bra men skulle behöva ha flera bra attackers mot Alakazam.

Ett lag med följande utmaxade hade varit bra:
Gengar med Ghost-attacker
Umbreon med Dark-attacker
Houndoom -"-
Pinsir med Bug-attacker
Scizor -"-
Osv...

Och nu när super effective dessutom blev ÄNNU mer effektivt vid senaste uppdateringen så får man nog överväga att power upa flera olika pokemons och types.
Och detta hade jag personligen tyckt var riktigt kul med spelet, att man behöver ha en stor variation av attackers och types. Så man inte ständigt ställer upp med samma gäng mot alla Raid Bosses:

Dragonite
Dragonite
Dragonite
Tyranitar
Tyranitar
Blissey
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem