2018-12-20, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
skumt, jag har redan fått 2 stycken, dock fattas jag så mycket candy till att använda så för tillfället har jag ingen nytta av dom.. allt i detta spel är slumpen som igår den nya legendary raid bossen gjorde ett försök fick ner bossen med 10 pers helt random, tro fan jag inte lyckades fånga trots perfekta throws medans häromdagen en Lugia fick jag på första kastet så allt i detta spel är slumpen o tur bara..

Jo, självklart är det så att det är slumpen. Men t.ex raid-bossar är ju ändå kul på något sätt. När man sen inte lyckas fånga den, trots perfekta kast, så kan det kännas surt men inte förgäves. Upplevelsen i sig gjorde att det var kul ändå.

Igår satte jag på något på TVn och spelade några PvP mot frugan. Tittade inte ens på skärmen utan tryckte bara upprepat på skärmen i någon minut och hon också. Fick fortfarande ingen, men hon fick en i alla fall.

Hade bara PvP varit roligt, så hade jag inte haft några problem med att det är slumpen som gäller och att jag just nu tycks ha haft otur. Då vet jag ju att det bara är att köra på så får jag till slut mina Sinnoh-stenar. Eller roligt förresten. Hade det inte varit så ogenomlidligt tråkigt att man får ångest bara av att fundera på att försöka pina sig igenom en PvP senare ikväll så hade det också varit ok. Och att köra mot teamleaders är nästan ännu värre. Det finns till och med en guide på hur man klarar av dom. Varför? Väljer jag bara de förvalda monsen utan att ens försöka matcha typ och spammar skärmen så händer det ibland att en av mina tre faintar innan deras tre har.

Men har man bara en chans per dag där? Det tycks som om jag bara får dust efter första vinsten, men jag vet inte. Hade ju känts ännu värre om man genomled det utan att ha någon chans på Sinnoh alls.
Citera
2018-12-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Jo, självklart är det så att det är slumpen. Men t.ex raid-bossar är ju ändå kul på något sätt. När man sen inte lyckas fånga den, trots perfekta kast, så kan det kännas surt men inte förgäves. Upplevelsen i sig gjorde att det var kul ändå.

Igår satte jag på något på TVn och spelade några PvP mot frugan. Tittade inte ens på skärmen utan tryckte bara upprepat på skärmen i någon minut och hon också. Fick fortfarande ingen, men hon fick en i alla fall.

Hade bara PvP varit roligt, så hade jag inte haft några problem med att det är slumpen som gäller och att jag just nu tycks ha haft otur. Då vet jag ju att det bara är att köra på så får jag till slut mina Sinnoh-stenar. Eller roligt förresten. Hade det inte varit så ogenomlidligt tråkigt att man får ångest bara av att fundera på att försöka pina sig igenom en PvP senare ikväll så hade det också varit ok. Och att köra mot teamleaders är nästan ännu värre. Det finns till och med en guide på hur man klarar av dom. Varför? Väljer jag bara de förvalda monsen utan att ens försöka matcha typ och spammar skärmen så händer det ibland att en av mina tre faintar innan deras tre har.

Men har man bara en chans per dag där? Det tycks som om jag bara får dust efter första vinsten, men jag vet inte. Hade ju känts ännu värre om man genomled det utan att ha någon chans på Sinnoh alls.

Tränarna får du bara dust och kanske en sten av första gången per dygn.
Citera
2018-12-22, 14:50
Medlem
swebarbs avatar
Nån som lyckats fånga denna jävla Heatran bossen än ? är uppe i 4 försök hitills, gjorde 3 raids idag och har inte fångat en enda... detta är sånt som gör att jag ens tappar lusten att försöka, speciellt när det är kallt o jävligt ute.. varför ska spelet jävlas så mycket när det gäller raids Ta ner bossen är inga problem, men fånga går ju för helvete inte oavsett hur bra eller dåligt man kastar med golden razz... fittspel
Citera
2018-12-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare

Du kan få 4 belöningar per dag från Battles. 1 från team leader och 3 från PVP. Belöningar är antingen stardust eller Sinnoh stone.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----

Det går fortfarande att få Sinnoh stones via field research breakthrough. Jag fick en i morse.
Citera
2019-01-08, 23:59
Medlem
Glorkass avatar
Alltså, de här senaste eventen så har Niantic uppvisat ett nytt, mörkare beteende. De har ju såklart alltid varit fokuserade på cashen, att få spelarna att betala för saker i spelet. Inget konstigt med det.

Men nu har man tagit klivet mot nåt som närmast påminner om bedrägeri eller lotteri. Två exempel:

- Man lovar ut lite nya göbbar i 7km-äggen. Munchlax, Mantine, Riolu och en tredje bebis. Men man sätter kläckchansen på dessa fyra extremt låg, under 1 procent? Jag har nu kläckt 50 ägg utan att få en enda av dem. Chansen att lyckas kläcka alla fyra torde vara totalt minimal! Kläck-event är inte att lita på framöver!

- de utlovar ökade mängder 5km och 10km-ägg, vilket ju är trevligt om man får tior då det nu är dubbel candy. Men sanningen är att man nu får bara femmor. Färre tior än när det inte är event! Ren lögn alltså.

- de kör två äggevent efter varandra, först en med halverad kläcktid så att man ska hinna kläcka bort och köpa bort alla coins man har, för att sen stå på noll när nästa kläckevent börjar, direkt efter!
Lömskt! Riktigt jävla slugt.

Ursäkta allt gnäll!
Citera
2019-01-09, 10:10
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Alltså, de här senaste eventen så har Niantic uppvisat ett nytt, mörkare beteende. De har ju såklart alltid varit fokuserade på cashen, att få spelarna att betala för saker i spelet. Inget konstigt med det.

Men nu har man tagit klivet mot nåt som närmast påminner om bedrägeri eller lotteri. Två exempel:

- Man lovar ut lite nya göbbar i 7km-äggen. Munchlax, Mantine, Riolu och en tredje bebis. Men man sätter kläckchansen på dessa fyra extremt låg, under 1 procent? Jag har nu kläckt 50 ägg utan att få en enda av dem. Chansen att lyckas kläcka alla fyra torde vara totalt minimal! Kläck-event är inte att lita på framöver!

- de utlovar ökade mängder 5km och 10km-ägg, vilket ju är trevligt om man får tior då det nu är dubbel candy. Men sanningen är att man nu får bara femmor. Färre tior än när det inte är event! Ren lögn alltså.

- de kör två äggevent efter varandra, först en med halverad kläcktid så att man ska hinna kläcka bort och köpa bort alla coins man har, för att sen stå på noll när nästa kläckevent börjar, direkt efter!
Lömskt! Riktigt jävla slugt.

Ursäkta allt gnäll!

läser samma på reddit bl a, 10km ägg är trots att dom ska förekomma mer rätt sällsynta osv.. trist är det men allt handlar om att bara ge en ursäkt till spelare att köpa mer grejer och hoppas man får när oddsen är 0,1% som alltid.... bästa är att inte bry sig allt för mycket utan bara spela normalt då slipper man bli besviken.
Citera
2019-01-09, 19:43
Medlem
Kafferastens avatar
Munchlax fick jag direkt när den kom i 7 km ägg, annars undviker jag dessa ägg för har bara varit skit i dom tidigare, även om det är lite nya bebisar där men så kul är det inte. Sen har jag fått ganska många fler 10 km ägg sista tiden? Bland dom senaste 20 äggen jag fått så har 6-7 stycken varit 10 kilometare vilket är ganska bra utdelning jämfört med normalt. Men vad ska man med dom till? Är också bara gammal skåpmat i dom plus Shinx o Riolu som man redan utvecklat och som inte är speciellt bra. Enda bra detta event är att man kan se till att kläcka ett gäng 10 kms samtidigt under en starpiece nu när det är dubbel stardust.

Gillar inte hur Niantic skött lanseringen av Gen 4. Drar ut på tok för länge med allt.
Citera
2019-01-09, 21:23
Medlem
regelbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Sen har jag fått ganska många fler 10 km ägg sista tiden? Bland dom senaste 20 äggen jag fått så har 6-7 stycken varit 10 kilometare vilket är ganska bra utdelning jämfört med normalt.

Det är väl också eventet? Tyckte jag läste det nånstans.
Citera
2019-01-10, 12:46
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten

Gillar inte hur Niantic skött lanseringen av Gen 4. Drar ut på tok för länge med allt.

Håller verkligen med!
De använder nån slags ”drip-feed-teknik” där man pytsar ut en handfull gubbar i taget, ofta i ägg för att driva sälj av kläckare, eller som belöning för nån quest.
Ute i det vilda finns nästan inget nytt. Och när de droppar ut nåt nytt så lägger de dem överallt under en lanseringstid så alla ska kunna få dem. De enda två som man kan leta efter när man promenerar och som är lite ovanliga är bronzor och den där fisken.

Det var betydligt mer spännande när gen 2 släpptes och det bara kokade av nytt.
Citera
2019-01-12, 18:25
Medlem
chessjamts avatar
Någon som har tips på hur man fångar en Ditto på annat sätt än att dammsuga garbage-pokemon?
Citera
2019-01-17, 18:56
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Någon som har tips på hur man fångar en Ditto på annat sätt än att dammsuga garbage-pokemon?

finns inget sätt än hoppas på slumpen, pidgey, rattata är väl dom jag fått flest dittos av. så kläcka 2km ägg o fånga allt common skit är det enda du kan göra typ..

eller om du känner nån så kanske byta ifall den går?
Citera
2019-01-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
finns inget sätt än hoppas på slumpen, pidgey, rattata är väl dom jag fått flest dittos av. så kläcka 2km ägg o fånga allt common skit är det enda du kan göra typ..

eller om du känner nån så kanske byta ifall den går?

Byta funkar inte om det är ett uppdrag som går ut på att den ska fångas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in