Citat:
Ursprungligen postat av
IgorS
Tror inte det finns något samband mellan köp av incubators och tior..
När man köper incubators kläcker man kort och gott mkt fler ägg. Därför upplever man möjligtvis att det blir fler tior. Tiorna dröjer sig dessutom kvar längre i kläckningsskedet.
Jag har i princip alltid fulladdat med incubators och upplever ibland trista långa perioder helt utan tior. Men de går naturligtvis över mkt snabbare än om man kläcker ett ägg i taget i väntan på nästa.
Jag som köper grejer kan snarare känna att man får lite väl lite avkastning tillbaka med allt Gilgar-piss. Har typ 600 Gilgar-candy.
Citat:
Ursprungligen postat av
ForzaLeon
Skicka mig PM vart jag ska skicka era rullar med aluminiumfolie.

Ännu en gång, jag köper ständigt incubators och har väldigt svårt att få 10km.
Har alltid minst åtta köpta samt den "oändliga" då.
Just nu blir det ännu en gång att kläcka nio stycken 5km.
Prova att inte drifta 24/7 NirvanA då kanske du får flera 10km ägg.
Nej jag ska göra ett test och INTE köpa incubators och se hur många 10 som kommer.
Vet att i skrivande stund att de senaste 25-30 äggen har jag fått typ 1-2 10km.
Brukar tyvärr hamna i ett dåligt stim sen plötsligt sitter man där med fyra 10km istället.
Tyvärr blir oftast dessa då bara skräp som går till professorn.
Ska jag också joina in i gissningsleken här så tror inte jag heller att man får fler 10km-ägg om man köper Incubators. Jag tror helt på slumpen vilka pokemon/ägg man blir tilldelad av pokestops.
Jag skulle vilja likna det med ett stort choklad-hjul på Liseberg. Finns det 1000 rutor i det evigt snurrande hjulet så kanske fördelningen är: (Ja nu höftar jag hej vilt med antal rutor/procent osv, men jag tror det eventuellt funkar något i denna stilen)
1/1000 = Snorlax
4/1000 = Larvitar
13/1000 = Voltorb
23/1000 = Krabby
600/1000 = Tomma rutor vilket inte ger dig ett ägg trots att du har lediga platser
Så du tilldelas din ägg-pokemon beroende på vad visaren visar vid den sekunden du snurrar pokestopet.
Och alla account är osynkade på hjulet så 2 personer som snurrar ett stop samma sekund får inte samma pokemon-ägg.
Dessutom så tycker man att Reddit, pokemongohub osv borde ha forskat fram ett samband (om det nu funnits ett) mellan ägg och incubators vid detta laget!
Sen förstår jag att vissa av er har misstankar om det nu så är att det ständigt slår rätt på antal 10km-ägg och inköpta incubators.
Men jag tror på ren och skär slump i alla fall..