2017-06-19, 08:24
Medlem
En numera bra sak med måndagar är att jag äntligen kan fylla på med nya bollar. Har bränt typ hela maxade säcken i helgen. Jäkla vad eldmonsen äter bollar!
Citera
2017-06-19, 11:34
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamatave
En numera bra sak med måndagar är att jag äntligen kan fylla på med nya bollar. Har bränt typ hela maxade säcken i helgen. Jäkla vad eldmonsen äter bollar!
Håller helt med.
Jag har lagt x-antal timmar i helgen på att samla boll hehe.
Charmander och Cyndaquil gör rejält med motstånd alltså! Samtidigt som man ju alltid vill catcha allt på grund av XP'n
Citera
2017-06-19, 12:02
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Inga extra incubators och tillbaka till 1/9 10km ägg.... hur förklarar ni att jag ALLTID får fler 10km ägg när jag köpt extra incubators?

har ingen annan förklaring än att köper man så får man, annars väldigt längesen jag fick allafall så det verkar ju stämma in på många inklusive mig själv..
Citera
2017-06-19, 12:29
Medlem
IgorSs avatar
Tror inte det finns något samband mellan köp av incubators och tior..

När man köper incubators kläcker man kort och gott mkt fler ägg. Därför upplever man möjligtvis att det blir fler tior. Tiorna dröjer sig dessutom kvar längre i kläckningsskedet.

Jag har i princip alltid fulladdat med incubators och upplever ibland trista långa perioder helt utan tior. Men de går naturligtvis över mkt snabbare än om man kläcker ett ägg i taget i väntan på nästa.

Jag som köper grejer kan snarare känna att man får lite väl lite avkastning tillbaka med allt Gilgar-piss. Har typ 600 Gilgar-candy.
Citera
2017-06-19, 12:37
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Inga extra incubators och tillbaka till 1/9 10km ägg.... hur förklarar ni att jag ALLTID får fler 10km ägg när jag köpt extra incubators?

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
har ingen annan förklaring än att köper man så får man, annars väldigt längesen jag fick allafall så det verkar ju stämma in på många inklusive mig själv..

Skicka mig PM vart jag ska skicka era rullar med aluminiumfolie.
Ännu en gång, jag köper ständigt incubators och har väldigt svårt att få 10km.
Har alltid minst åtta köpta samt den "oändliga" då.
Just nu blir det ännu en gång att kläcka nio stycken 5km.

Prova att inte drifta 24/7 NirvanA då kanske du får flera 10km ägg.

Nej jag ska göra ett test och INTE köpa incubators och se hur många 10 som kommer.
Vet att i skrivande stund att de senaste 25-30 äggen har jag fått typ 1-2 10km.

Brukar tyvärr hamna i ett dåligt stim sen plötsligt sitter man där med fyra 10km istället.
Tyvärr blir oftast dessa då bara skräp som går till professorn.
Senast redigerad av ForzaLeon 2017-06-19 kl. 12:40.
Citera
2017-06-19, 12:50
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS

När man köper incubators kläcker man kort och gott mkt fler ägg. Därför upplever man möjligtvis att det blir fler tior. Tiorna dröjer sig dessutom kvar längre i kläckningsskedet.

Jag har i princip alltid fulladdat med incubators och upplever ibland trista långa perioder helt utan tior. Men de går naturligtvis över mkt snabbare än om man kläcker ett ägg i taget i väntan på nästa.

Jag som köper grejer kan snarare känna att man får lite väl lite avkastning tillbaka med allt Gilgar-piss. Har typ 600 Gilgar-candy.

Ja Gligar, Mantine, Pineco, Sudowoodo, Kabuto så trött på skiten
Citera
2017-06-19, 13:15
Medlem
Etrades avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

Nej jag ska göra ett test och INTE köpa incubators och se hur många 10 som kommer.

Brukar tyvärr hamna i ett dåligt stim sen plötsligt sitter man där med fyra 10km istället.
Ska jag också joina in i gissningsleken här så tror inte jag heller att man får fler 10km-ägg om man köper Incubators. Jag tror helt på slumpen vilka pokemon/ägg man blir tilldelad av pokestops.

Jag skulle vilja likna det med ett stort choklad-hjul på Liseberg. Finns det 1000 rutor i det evigt snurrande hjulet så kanske fördelningen är: (Ja nu höftar jag hej vilt med antal rutor/procent osv, men jag tror det eventuellt funkar något i denna stilen)

1/1000 = Snorlax
4/1000 = Larvitar
13/1000 = Voltorb
23/1000 = Krabby
600/1000 = Tomma rutor vilket inte ger dig ett ägg trots att du har lediga platser

Så du tilldelas din ägg-pokemon beroende på vad visaren visar vid den sekunden du snurrar pokestopet.
Och alla account är osynkade på hjulet så 2 personer som snurrar ett stop samma sekund får inte samma pokemon-ägg.

Dessutom så tycker man att Reddit, pokemongohub osv borde ha forskat fram ett samband (om det nu funnits ett) mellan ägg och incubators vid detta laget!
Sen förstår jag att vissa av er har misstankar om det nu så är att det ständigt slår rätt på antal 10km-ägg och inköpta incubators.

Men jag tror på ren och skär slump i alla fall..
Citera
2017-06-19, 13:39
Medlem
swebarbs avatar
Ni som gnäller på skit från 10km ägg, läs detta en snubbe har blivit lvl40 på reddit och inte fått en enda snorlax? helt galet om sant jag har fått 1 endast från ägg och är 30..

https://www.reddit.com/r/pokemongo/c..._have_hatched/
Citera
2017-06-19, 13:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Men jag tömmer alltid min box innan jag snurrar nya stops/får ägg, så jag gör alltid mina jämförelser när det är fullt, från att ha varit helt tomt.
Citera
2017-06-19, 13:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

Du får inte ha några köpta incubators i itemstore.
Citera
2017-06-19, 15:32
Medlem
Mackan1992s avatar
Fick ännu ett 10km ägg nu. Nu har jag 4st. Det är inte ofta.
Citera
2017-06-19, 15:37
Medlem
Rokushikis avatar
En härlig lista fylld med nyheter!

http://pokemongolive.com/en/post/raids

Lite kort:
Gymmen kommer fungera på ett helt annat sätt. Du kommer nu kunna snurra på gymmets symbol för att få items. det kommer finnas 6 platser bara, du kommer möta pokemons i samma ordning som dom läggs in. Du kommer dessutom inte kunna lägga in dubletter, alltså kan det bara finnas t ex en Blissey i varje gym. Pokemons kommer ha en mätare som går upp och ner, ge pokemons berries för att få mätaren att gå upp. När mätaren är i botten och pokemon blir utslagen så får du tillbaka den.

Dessutom kommer du nu kunna få gym badges om du slåss mot gym. Dessa kommer du sen kunna få saker av på något sätt.

Raid bossar - ibland kommer det dyka upp ett stort ägg med en timer på ett gym. När timern når 0 så dyker det upp en oerhört stark pokemon (typ Tyranitar med 20 000 CP) och du kan använda ett raidpass (1 per dag från att snurra gym eller köpa fler i store) för att vara med och slåss med upp tll 20 andra spelare.

Slår ni raid bossen så får man speciella items, rare candies som man kan använda på en pokemon för att få fler av den sorten candy, golden razz berries som helt enkelt är bättre än vanliga och Technical MAchines, som man använde för att lära nya attacker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in