2017-07-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamatave
Vilken tid tror ni Moltres dyker upp i raider imorgon?
Ingen som vet. Och Niantic brukar ju gå efter San Franciscos tidszon, så släpper dom den på kvällen lokal tid får ju vi vänta ända till tisdag morgon.
Citera
2017-07-30, 19:55
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Bara jag som upplever att spelet laggar otroligt mycket numera? Det kraschar ju konstant. Speciellt vid raider vilket är väldigt frustrerande. Slösade ett raid pass då spelet vägrade fungera. Som flera här skriver så har motivationen gått ner. Tar dock många promenader med hunden så tar över en hel del gym, inga problem att få 50 coins. Lite trist att gymmen är så enkla att ta ner, tar ju knappt 15 minuter att ta ett gym numera. Är riktigt besviken på hur ändrade gymmen.

Svårare är det dock med raiderna. Nu har jag turen att bo i en större stad så nästan varje legendarisk så dyker det upp 10-15 personer, dock många lite lägre level (runt 25) men det bidrar ju med så klart.
Citera
2017-07-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maidenmartin
Kommer säkerligen bli lynchad för detta, men jag tycker raidsystemet har förstört spelet mycket, tyckte det var mycket roligare innan detta kom, och det utav 3 enkla anledningar.
1. Själva fångandet av pokemon har kommit i andra hand. Nu för tiden tycker iaf jag inte att man ger sig ut och spelar för att leta och hitta pokemon, utan man ger sig bara ut för att raida. Själva fångandet var det som jag såg som syftet med spelet, med sedan raiderna kom har det tappat och spelet har tappat mening lite.
2. Raidsystemet har gjort det alldeles för enklat att få svåra pokemon. Innan var du tvungen att hoppas på turen för att ens kunna kläcka en Larvitar eller Cyndaquil (innan starters försvann från äggen), och hade du turen att göra det var du tvungen att kämpa och gå häcken av dig för att komma någon vart. Nu kan man, om man spelar regelbundet, enkelt raida fram Tyranitars och gå från 0 Tyranitars till 3 utan att ens ha en Larvitar innan. Det kanske kan ses som positivt, men det är inte lika kul när en kompis raidar fram en Tyranitar utan att ha Larvitar medan en annan fick gå, gå, gå för att få en. Samma sak med legendarerna. Som jag ser det ska legendarerna vara ett privilegium som ska vara äckligt svårt att få tag i, och man ska vara nöjd om man ens kan få en av dem. Men raiderna har gjort att man, om man spelar mycket, kan fixa 5-6 Articunos och Lugias utan problem. Att få legendarerna är ingen utmaning på det sättet. Visst, catch-raten är väldigt låg, men med tanke på hur vanliga legendariska raider är så gör det inget då du får en ny chans direkt.
3. Spelet har blivit betydligt mer inriktat mot samarbete. Förr skötte man precis allt själv och var tvungen att (förutom i gym-fighter) göra allting individuellt, vilket gjorde att spelandet blev mer personligt. Sedan raiderna kom är du mer eller mindre tvungen att spela ihop med andra spelare, och för att kunna få ut någonting av raiderna blir du helt beroende av andra spelare. Tyckte det var mycket roligare när spelet var 100 % individuellt och du slapp förlita dig på andra för att komma någon vart i spelet.
Har inte spelat på snart en vecka då jag tyckte att raid-systemet gjorde spelet sämre, och jag vet inte om jag kommer börja igen heller, tycker hela tjusningen med spelet har försvunnit sedan raiderna kom in
Kunde inte sagt det bättre själv. Min sambo gjorde ett långt uppehåll men började spela nu igen när legendarerna dök upp. Flera av dom som sambon inte haft och som jag gått en jävla massa mil med för att samla buddycandy till har vi nu plockat till dennes konto genom att bara ta ett par raids.

Är lite jämförbart med starterseventet i julas, hade precis promenerat ihop till min Charizard när det eventet kom (ca 300 km). Fick ju motion iaf men kändes lite snopet
Citera
2017-07-30, 21:53
Medlem
Jag fick ett meddelande idag på skämrne på PoGo: "grattis, du är nu en av flera miljoner som kommer att gå upp i level 40 denna vecka", inte direkt så man känner sig speciell Men jag undrar däremot om det faktiskt stämmer, flera miljoner som ska upp i level 40?! Jag tycker det låter mycket i alla fall.

Jag är grymt taggad inför moltres, kan knappt vänta på att raida den.

Är det någon som har några funderingar på vad som händer den 12:e? Jag tror dom släpper fler spawns för ultra rare i två tre dagar eller så.. Vad tror ni?
Citera
2017-07-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Jag fick ett meddelande idag på skämrne på PoGo: "grattis, du är nu en av flera miljoner som kommer att gå upp i level 40 denna vecka", inte direkt så man känner sig speciell Men jag undrar däremot om det faktiskt stämmer, flera miljoner som ska upp i level 40?! Jag tycker det låter mycket i alla fall.
Fick du det här meddelandet?
"You're more than halfway to Level [X]. Join millions of Pokemon Go trainers leveling up this week."
Är nog bara pushnotiser för att påminna folk om att spela.
Citera
2017-07-30, 22:39
Medlem
modig.hemmas avatar
Har knappt spelat något under semestern. Missat dagliga bonusar och allt gott som kom efter GO fest fiaskot.

Hela legendar raid-grejen har dödat min motivation. Känns rätt så meningslöst här i krokarna när man måste vara runt 10 pers med skaplig level för att ta ned legendarerna. När raid-systemet startade och hypen var som störst så var den största "gruppen" som jag såg på fyra pers på en Tyranitar, och då satt två av dessa i varsina bilar så det var inte samordnat för fem öre.

Höll ut ett år, men jag tror det är dags att lägga det här på hyllan.
Kanske inte blir så enkelt att sluta. Finns det något tolvstegsprogram?
Citera
2017-07-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Fick du det här meddelandet?
"You're more than halfway to Level [X]. Join millions of Pokemon Go trainers leveling up this week."
Är nog bara pushnotiser för att påminna folk om att spela.

Jo det har du väl rätt i, så är nog fallet.
Citera
2017-07-31, 10:05
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Gillar inte heller raid-systemet. Det är tex nu för tiden jättelätt att få en Tyranitar. Tidigare så har man varit tvungen att fånga larvitar, gå med larvitar eller hoppas på att man får den i ett ägg för att få candy.

Sedan så är det förövrigt skitsvårt att få ner Articuno/Lugia om man inte råkar bo i en storstad med många invånare.

Nä motivationen är sjukt låg nu.
Beror helt på var man bor. I min stad är det nästan omöjligt, då inte tillräckligt många spelare uppsluter.
Citera
2017-07-31, 10:58
Medlem
Mackan1992s avatar
Vilket moveset var bäst på Golem mot legendaries? Kan inte hitta Trainertips video.

Min maxade Golem har Rock Throw och Earthquake.
Citera
2017-07-31, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Vilket moveset var bäst på Golem mot legendaries? Kan inte hitta Trainertips video.

Min maxade Golem har Rock Throw och Earthquake.
Rock Throw - Stone Edge
Citera
2017-07-31, 11:08
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamatave
Rock Throw - Stone Edge

Är det värt att lägga TM's då eller funkar Earthquake bra också?

Fick för övrigt bästa movesetet på min Tyranitar jag evolvade nyss så jag är nöjd!
Citera
2017-07-31, 12:08
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Är det värt att lägga TM's då eller funkar Earthquake bra också?

Fick för övrigt bästa movesetet på min Tyranitar jag evolvade nyss så jag är nöjd!
Beror helt på om du har flera Golem, Golem med Stone moves är bättre till flera legendariska, men en Golem med Ground moves är bra mot iaf Raikou.
https://pokemongo.gamepress.gg/raid-boss-counters
Senast redigerad av Yamal 2017-07-31 kl. 12:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in