Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-03, 12:41
Medlem
Zimlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex B
Är väl lite sent att svara nu, men det är knappast bra att få den grymt kalla gasen på sig.

Det var ingen fara, Men jag var allt skraj ett tag där.... Trodde jag skulle förlora handflatan

Men det gjorde ont i någon timma sen så var det lungt
Citera
2007-05-10, 15:34
Medlem
är dehär rätt gas ? http://www.clasohlson.se/Search/ProductList.aspx?Keywords=sifon
Citera
2007-05-10, 15:35
Medlem
kapten_rövs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriksson_14
är dehär rätt gas ? http://www.clasohlson.se/Search/ProductList.aspx?Keywords=sifon

Tror det är kolsyre patroner
Citera
2007-05-10, 16:27
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:

Nej, det är kolsyra. Däremot gillar jag den där sifonen. Man kan skjuta in gasen direkt i munnen utan att oroa sig för trycket eller kylan.
Citera
2007-05-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Nej, det är kolsyra. Däremot gillar jag den där sifonen. Man kan skjuta in gasen direkt i munnen utan att oroa sig för trycket eller kylan.

Oj e det faligt att andas in det för jag ahr redan köppt det och använt det.. och tyckte inte det gav emr en ett dunaknde huvud.
vet ni någon affär där amn akn köpa lustgas i göteborg annars då ?
Citera
2007-05-10, 21:06
Medlem
Bodega är nog billigast i city 45kr
Annars sägs citygross i ytterby har för 28 eller om det var 38kr
Om du bor närmare Mölndal så ligger det en essenceaffär mitt emot lisebergs bakre entre som tar 50kr
Citera
2007-05-10, 23:25
Medlem
drakflygares avatar
JAg tänkte köpa en sifon begagnat på tradera, så jag har en fråga innan jag gör det.

Finns det olika storlekar på lustgas-patroner? Det är ju ganska viktigt att veta med tanke på att många av sifonerna där är utländska.
Citera
2007-05-10, 23:27
Medlem
Citat:
Oj e det faligt att andas in det för jag ahr redan köppt det och använt det.. och tyckte inte det gav emr en ett dunaknde huvud.

Kolsyra är detsamma som koldioxid (CO2), vilket väl knappast är bra att dra i sig, men knappast mer skadligt än att hålla andan extra länge?
Citera
2007-05-10, 23:52
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Carbondioxide

Verkar inte så jättefarligt. Det som står på wiki handlar mest om man andas in det under långa perioder, i koncentrationer över 2% sådär.

Anyway, läs på tillräckligt för att veta skillnaden mellan N2O och CO2 kan ju vara ett tips. Läs etiketten på paketet etc.
Citera
2007-05-13, 22:51
Medlem
Är det bara jag som drömmer om att få tag på en tub utblandad lustgas som man kan köra non-stop, sånt som det har hos tandläkaren och bara släcka ner, sätta på sig ett par riktigt bra lurar med ambient musik i en halvtimma?
Citera
2007-05-13, 22:58
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Är det bara jag som drömmer om att få tag på en tub utblandad lustgas som man kan köra non-stop, sånt som det har hos tandläkaren och bara släcka ner, sätta på sig ett par riktigt bra lurar med ambient musik i en halvtimma?

haha!

nej, det är inte bara du. vi är iaf minst 2 pers.
Citera
2007-05-13, 23:01
Medlem
Det måste ju gå på något sätt.....vad blir straffet för att bryta sig in hos folktandvården
Seriöst, det är min dröm eftersom jag inte pallar tunga hallucinogener.
Har haft några av mina underbaraste insikter på lustgas som jag faktiskt kommer ihåg....nästan så man blivit deprimerad över att man måste komma tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in