2007-03-01, 22:34
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepzi
Jag har en tom tub från AGA, men det finns ju en massa siffror och bokstäver instansade i tuben, gissar att det är någon slags tubidenfiering.. Frågan är om AGA kollar upp tubens historia och om det blir megastrul om man ber att få den påfylld om den är stulen? Tuben är till för teknisk lustgas, och det är precis det jag vill ha den fylld med också. Är det värt att försöka?

Jag hade definitivt testat!
Kan vara bra att ha lite kontanter och en flaska whiskey med sig också, ifall att
Citera
2007-03-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Jag hade definitivt testat!
Kan vara bra att ha lite kontanter och en flaska whiskey med sig också, ifall att

Kanske skulle prova det.. Just den här tuben har "försvunnit" från AGA på ungefär samma sätt, en anställd har fyllt på den och smugglat ut den, tyvärr jobbar inte den personen kvar på AGA av helt andra anledningar.

Men vad kan det kosta att fylla på tuben? 7.5kg gas är det frågan om. Upp till 1000kr kan jag gå med på, sen blir det lite för dyrt

EDIT: Sorry om svaret finns att finna i tråden.. Jag läste igenom de första ~20 sidorna igår utan att hitta något pris på påfyllning..
Citera
2007-03-02, 17:07
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepzi
Kanske skulle prova det.. Just den här tuben har "försvunnit" från AGA på ungefär samma sätt, en anställd har fyllt på den och smugglat ut den, tyvärr jobbar inte den personen kvar på AGA av helt andra anledningar.

Men vad kan det kosta att fylla på tuben? 7.5kg gas är det frågan om. Upp till 1000kr kan jag gå med på, sen blir det lite för dyrt

EDIT: Sorry om svaret finns att finna i tråden.. Jag läste igenom de första ~20 sidorna igår utan att hitta något pris på påfyllning..

Vet faktiskt inte vad det handlar om för pengar, men mer än 1000 kronor kan jag inte tänka mig att det kostar då man står för tuben själv.
Man vet ju inte ens om gubben du ger whiskeyflaskan till ens bryr sig om att slå in din gas i kassan.
Och en femhundring rakt ner i fickan är ju aldrig fel.

Saken är den att dom som jobbar på sådana ställen är precis som du och jag (ja nästan) och det går alltid att muta folk.
Det är iallafall jag övertygad om.
Men gör du så att du åker till depån och frågar lite vänligt och försiktigt

Du kan ju säga att det är till ett exeperiment med en bilmotor, och att den vanliga NOSen är för dyr. Eler kom på nått

(smiliemissbruk)
Citera
2007-03-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy

Vet faktiskt inte vad det handlar om för pengar, men mer än 1000 kronor kan jag inte tänka mig att det kostar då man står för tuben själv.
Man vet ju inte ens om gubben du ger whiskeyflaskan till ens bryr sig om att slå in din gas i kassan.
Och en femhundring rakt ner i fickan är ju aldrig fel.

Saken är den att dom som jobbar på sådana ställen är precis som du och jag (ja nästan) och det går alltid att muta folk.
Det är iallafall jag övertygad om.
Men gör du så att du åker till depån och frågar lite vänligt och försiktigt

Du kan ju säga att det är till ett exeperiment med en bilmotor, och att den vanliga NOSen är för dyr. Eler kom på nått

(smiliemissbruk)

Tror du har helt rätt i det du säger. Du och jag skulle ju knappast ha något emot att bli mutade, så varför skulle någon annan ha det?

Det enda jag funderar på just nu är vart man kan få den påfylld. AGA har en lista på försäljningsställen på sin hemsida, men frågan är om varje ställe har lustgas? Mitt närmaste ställe är företag som verkar helt inriktade på svetsning... Får nog ta och ringa dit på måndag och höra vad de har för gaser...
Citera
2007-03-02, 19:45
Medlem
lucy__s avatar
Jag köpte en sifon på tradera som kom hem idag, men hållare till patronen fattades dock finns det någonstans på nätet eller i gbg man kan köpa bara hållaren?
Citera
2007-03-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucy__
Jag köpte en sifon på tradera som kom hem idag, men hållare till patronen fattades dock finns det någonstans på nätet eller i gbg man kan köpa bara hållaren?
Nej, det finns inga sådana sidor.

Jag köpte av misstag också en sidon på tradera som saknade patronhållare. Jag fick då byta tillbaka sifonen eftersom han inte skrivit ut i auktionen att den saknades. Stod det i auktionen du bjöd på, att det inte ingick patronhållare?
Citera
2007-03-02, 19:54
Medlem
lucy__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Nej, det finns inga sådana sidor.

Jag köpte av misstag också en sidon på tradera som saknade patronhållare. Jag fick då byta tillbaka sifonen eftersom han inte skrivit ut i auktionen att den saknades. Stod det i auktionen du bjöd på, att det inte ingick patronhållare?

Nej, det stog ju inte att den inte följde med, så det antog jag att den gjorde.., men någonstans måste man väl kunna köpa sånna lösa, på någon affär där de säljer sodasifoner, typ clas ohlson?
Citera
2007-03-02, 19:58
Medlem
Citat:
Nej, det stog ju inte att den inte följde med, så det antog jag att den gjorde.., men någonstans måste man väl kunna köpa sånna lösa, på någon affär där de säljer sodasifoner, typ clas ohlson?
Möjligt att man kan ta, men jag har aldrig hört talas om någon sådan sida. Testa att fråga snubben om du får byta tillbaka den.

Typ såhär kan du skriva:
"Sifonen är inte funktionsduglig eftersom det saknas delar som är vitala för sifonens funktion. Det stod inte i annonsen att de delarna inte skulle ingår. Därför anser jag att auktionsbeskrivningen var felaktig och jag vill ha tillbaka mina pengar för den."
Citera
2007-03-02, 20:10
Medlem
lucy__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Möjligt att man kan ta, men jag har aldrig hört talas om någon sådan sida. Testa att fråga snubben om du får byta tillbaka den.

Typ såhär kan du skriva:
"Sifonen är inte funktionsduglig eftersom det saknas delar som är vitala för sifonens funktion. Det stod inte i annonsen att de delarna inte skulle ingår. Därför anser jag att auktionsbeskrivningen var felaktig och jag vill ha tillbaka mina pengar för den."

Jag får väl leta lite annars försöka skicka tillbaka den.. Haha, perfekt, det där sparar jag=)
Citera
2007-03-02, 23:59
Medlem
ungens avatar
Citat:

I värsta fall kan du ju gå in i en affär och bara "slinka" ner en hållare från demoprodukten i fickan
Citera
2007-03-03, 17:28
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:

Du ska inte ha nån sodasifon, det är kolsyra i dem. Du ska ha en gräddsifon med lustgaspatroner
Citera
2007-03-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikappenknapp
Du ska inte ha nån sodasifon, det är kolsyra i dem. Du ska ha en gräddsifon med lustgaspatroner
Det går lika bra med gräddsifoner, som sodasifoner. Dock ska man använda refillpatroner till gräddsifoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in