2006-11-20, 17:24
Medlem
West-ens avatar
39:-?
Här i skelelfteå köper jag då från verner och verner för 79:-!
Går det köpa någonstans i skellefteå för 39:-?
Citera
2006-11-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __Sailor
Jo, så jävla skönt. Får man fråga var du köpte din sifon och för vilket pris?

De finns en PGW affär i slussen som säljer gräddsifoner för typ 329 spänn o patroner 39 spänn va jag minns, de va iaf där jag köpte min o den funkar fint
Citera
2006-11-21, 00:42
Medlem
Nagaxs avatar
Är det olagligt att inhalera gasen förresten? Vart har jag fått för mig det?
Citera
2006-11-21, 16:37
Medlem
aazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Är det olagligt att inhalera gasen förresten? Vart har jag fått för mig det?

Du frågade tidigare en fråga relaterat till riskerna att inhalera lustgas. De skrivs en del om enda risken är vitaminbrist och det är också sant. Du kan uppnå vitaminbrist vid extrem hög användning av lustgas. Vågar inte ge dig några siffror om jag lovar dig att du kan suga i dig gasen och vara lugn
Jag läste på någon sida att någon tomte hade dragit i sig 300tuber/veckan - han fick vitaminbrist efter ett tag. Men ni är ju inte så dumma så ni doserar på det här sättet eller hur Lustgas är alltså i princip helt ofarligt att använda.

Man kan noga säga att lustgas är lagligt att inhalera ty ingen i hela världen bryr sig
Citera
2006-11-21, 17:40
Medlem
[quote=West-en]
Citat:
Blir man "seg" i huvudet efteråt?
Nja. Ruset räcker i 30sekunder. Euforin i kanske max 5min. Sedan är det klart.
När jag kört 5 patroner så känner jag mig olustig, dum och kan stundvis, ha starka overklighetskänslor, resten av den dagen.
Kanske bara är jag.
Citera
2006-11-21, 17:47
Medlem
s3vens avatar
70 spänn kostar ett tiopack i stans järnaffär.

alltså. om man har en femliters fryspåse. och slår en spik på. hur fort kommer gasen att vällas ut. kommer hela påsen att bli stor som en ballong med risk för att spricka? vad händer om man slår in spiken så långt att den åker in i patronen (det sistnämda kankse kankse inte ens kan hända )

edit: hehe testa ändå. tyvärr var det något hål i påsen så jag fick varken någon gas eller svar på mina frågor
Citera
2006-11-21, 21:47
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Ärligt talat så skulle jag tveka att ens kalla lustgas för drog.

Inte det nej? Då gör du garanterat fel...
Citera
2006-11-22, 13:43
Medlem
Tinnitus?

Jag har hållt på med lustgas lite till och från i nåra månader nu, kört lite med en polares sifon men mestadels med min cracker som jag byggt själv. Den funkar på så sätt att man stoppar in en patron i en cylinder, skruvar på hatten som man har en ballong på och sedan vrider om så nålen i hatten trycks in i patronen.
Då sprutar lustgasen direkt in i ballongen och ingen luft som i sifon.

Vet inte om detta är farligare än med sifon, vet dock att effekten blir bättre.

Jag å polaren hade kört lite under veckan, sen är vi ute och åker på väg till en fest och du av någon anledning biter jag snett så det knakar i käken. Efter det har jag uppleft ett milt tinnitus. Har läst på engelska att man kan få tinnitus av att använda lustgas men vet inte riktigt hur det är. Läste ochså på vardguiden.se att man faktiskt kan få tinnitus av att bita snett även fast det låter rätt weird.

Nån som vet nått så berätta gärna :P
Citera
2006-11-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Inte det nej? Då gör du garanterat fel...
En drog är giftig, beroendeframkallande och rusgivande.

Att lustgas är beroendeframkallande och rusgivande råder det knappast tvivel om.
Däremot om den är giftig. Om man använder lustgas fel, kan man få syrebrist och det är lite skadligt. Annars vet jag inte, på vilket sett lustgas skulle vara gifitgt.

Jag förutsätter givetvis att det är ren gas te.x gräddgaspatroner och inte
lustgas för trim till motorer.
Citera
2006-11-22, 15:29
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s3ven
70 spänn kost
ar ett tiopack i stans järnaffär.

alltså. om man har en femliters fryspåse. och slår en spik på. hur fort kommer gasen att vällas ut. kommer hela påsen att bli stor som en ballong med risk för att spricka? vad händer om man slår in spiken så långt att den åker in i patronen (det sistnämda kankse kankse inte ens kan hända )

edit: hehe testa ändå. tyvärr var det något hål i påsen så jag fick varken någon gas eller svar på mina frågor
Det beror alldeles på hur hårt du slår! JAg bruakr slå försiktigt försiktigt (10-15 svaga slag) tills det går hål på patronen, då får jag tid nog att tejpa för hålet där spikhuvudet rev sönder påsen.
Du kan inte använda 5liters! De är för små! Det blir 4,4liter gas, och knuten tar säkert upp en liter. Använd 6liters.
Var ett hål i påsen? Påsen sprängdes! For gasen ut snabbt? Från början gjorde jag också misstaget att använda en 5liters. Jag slog även hårt, och när jag kollade så hade påsen gått sönder. Ryms ej gasen blir det hål, den troligaste lokalisationen för hålet blir där den utsprutande gasen träffar påsen och kyler ner den.
Citera
2006-11-22, 17:16
Medlem
s3vens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Det beror alldeles på hur hårt du slår! JAg bruakr slå försiktigt försiktigt (10-15 svaga slag) tills det går hål på patronen, då får jag tid nog att tejpa för hålet där spikhuvudet rev sönder påsen.
Du kan inte använda 5liters! De är för små! Det blir 4,4liter gas, och knuten tar säkert upp en liter. Använd 6liters.
Var ett hål i påsen? Påsen sprängdes! For gasen ut snabbt? Från början gjorde jag också misstaget att använda en 5liters. Jag slog även hårt, och när jag kollade så hade påsen gått sönder. Ryms ej gasen blir det hål, den troligaste lokalisationen för hålet blir där den utsprutande gasen träffar påsen och kyler ner den.

okej. tack för svaren. får köpa 6 liters då. tack igen!

jag tetsade en til gång. men samma misstag men fick nog i mig lite ifa. snurrade lite kort och fick en vanilj smak i munnen
Citera
2006-11-22, 18:08
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
En drog är giftig, beroendeframkallande och rusgivande.

Att lustgas är beroendeframkallande och rusgivande råder det knappast tvivel om.
Däremot om den är giftig. Om man använder lustgas fel, kan man få syrebrist och det är lite skadligt. Annars vet jag inte, på vilket sett lustgas skulle vara gifitgt.

Jag förutsätter givetvis att det är ren gas te.x gräddgaspatroner och inte
lustgas för trim till motorer.

Nej nej nej.

Citat:
Ursprungligen postat av wikipedia
En drog är en psykoaktiv substans, det vill säga någonting som efter konsumtion ändrar sinnestillståndet utan att ta omvägen via sinnena.

Jag skulle vilja säga att lustgas på alla punkter klasscifierar sig som en drog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in