Citat:
Ursprungligen postat av s3ven
70 spänn kost
ar ett tiopack i stans järnaffär.
alltså. om man har en femliters fryspåse. och slår en spik på. hur fort kommer gasen att vällas ut. kommer hela påsen att bli stor som en ballong med risk för att spricka? vad händer om man slår in spiken så långt att den åker in i patronen (det sistnämda kankse kankse inte ens kan hända

)
edit: hehe testa ändå. tyvärr var det något hål i påsen så jag fick varken någon gas eller svar på mina frågor

Det beror alldeles på hur hårt du slår! JAg bruakr slå försiktigt försiktigt (10-15 svaga slag) tills det går hål på patronen, då får jag tid nog att tejpa för hålet där spikhuvudet rev sönder påsen.
Du kan inte använda 5liters! De är för små! Det blir 4,4liter gas, och knuten tar säkert upp en liter. Använd 6liters.
Var ett hål i påsen? Påsen sprängdes! For gasen ut snabbt? Från början gjorde jag också misstaget att använda en 5liters. Jag slog även hårt, och när jag kollade så hade påsen gått sönder. Ryms ej gasen blir det hål, den troligaste lokalisationen för hålet blir där den utsprutande gasen träffar påsen och kyler ner den.