2013-11-06, 23:22
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Vet att det kanske verkar som att jag nojjar här, men det gör jag verkligen inte. Jag är inte särskilt orolig, men vill bara kolla för säkerhets skull.

Det har kommit ett till rött märke på min hand där jag blev köldskadad, och båda märkena har börjat göra mer ont när jag rör vid dem än vad de gjorde tidigare.

Jag tror själv fortfarande att det är lugnt, men det känns lite skumt att det uppstår ett nytt märke så här två dagar efter. Några tankar?
Citera
2013-11-06, 23:56
Medlem
9852178523698741s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Vet att det kanske verkar som att jag nojjar här, men det gör jag verkligen inte. Jag är inte särskilt orolig, men vill bara kolla för säkerhets skull.

Det har kommit ett till rött märke på min hand där jag blev köldskadad, och båda märkena har börjat göra mer ont när jag rör vid dem än vad de gjorde tidigare.

Jag tror själv fortfarande att det är lugnt, men det känns lite skumt att det uppstår ett nytt märke så här två dagar efter. Några tankar?
Låter ungefär så som jag hade tidigare då. De är lugnt! Efter någon vecka kommer du antagligen börja få ett vitt märke. Men jag är ju ingen doktor, kan ju vara olika vad de blir för märke kanske. Hur som helst, jag kan i princip lova dig att de är helt lugnt!
Citera
2013-11-07, 00:03
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9852178523698741
Låter ungefär så som jag hade tidigare då. De är lugnt! Efter någon vecka kommer du antagligen börja få ett vitt märke. Men jag är ju ingen doktor, kan ju vara olika vad de blir för märke kanske. Hur som helst, jag kan i princip lova dig att de är helt lugnt!
Tack så mycket, då ska jag inte tänka något mer på det!
Citera
2013-11-07, 15:53
Medlem
Citat:
Tack så mycket, då ska jag inte tänka något mer på det!
Är ju samma sak som att få en köldskada under vintern utomhus. Att du skadat dig på kylan som uppstår av lustgas är precis samma sorts kyla som att slicka på en lyktstolpe i -27C. Gör ont som fan, tar dig att läka, men går över
Citera
2013-11-07, 18:39
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Är discowhip grön?
Citera
2013-11-07, 18:43
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Är discowhip grön?
De har varit gröna tidigare, men om du går tillbaka några sidor så kan du se några som säger att de inte fått vad de beställt. Så jag skulle säga åtminstone "gula" just nu, känns lite riskabelt att beställa från dem. Jag skulle hålla mig till PGW tills vi vet om discowhip har börjat scamma eller om något bara gått fel.
Citera
2013-11-07, 19:29
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
De har varit gröna tidigare, men om du går tillbaka några sidor så kan du se några som säger att de inte fått vad de beställt. Så jag skulle säga åtminstone "gula" just nu, känns lite riskabelt att beställa från dem. Jag skulle hålla mig till PGW tills vi vet om discowhip har börjat scamma eller om något bara gått fel.

Då håller jag mig till PGW, tack .
Citera
2013-11-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Är discowhip grön?
jag beställde från dom i september och har inte fått något ännu, har mailat till dom utan att få något svar. så jag skulle inte rekommendera dom.
Citera
2013-11-11, 16:29
Medlem
9852178523698741s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e.
jag beställde från dom i september och har inte fått något ännu, har mailat till dom utan att få något svar. så jag skulle inte rekommendera dom.
Jag har själv aldrig beställt från dem. De verkar väldigt tveksamma. Sen kom de en våg med folk som inte fick vad de beställt och så de slutar även svara på email. Tråkigt att de gör så, rekommenderar alla att köpa från PGW i fortsättningen. Dom är pålitliga och har ju även 3 fysiska butiker i Stockholmsområdet. Köpt från dem ett tiotal gånger och aldrig blivit blåst. Jättetrevlig personal i butikerna dessutom!
Citera
2013-11-12, 01:24
Medlem
En fråga: Vad är den procentuella sammansättningen i PGW:s patroner? (Mellan lustgas och annat)
Är det något syre eller luft i patronerna förutom lustgasen, eller är det ren lustgas?

Undrar för att jag ibland nojjar över att man tar djupa andetag enbart ur syfonen och håller det inne i någon halvminut. Känns ju inte bra att lura kroppen helt på syre. Speciellt eftersom man ibland garvar för mycket för att orka andas (= ytterligare någon halvminut som kroppen tror att den fått syre).
Citera
2013-11-12, 16:17
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Vill bara upplysa om vilken EXTREMT BRA service det är på PGW.

Jag skulle beställa patroner till en vän, men hade skrivit helt fel adress så leveransen hamnade på fel ställe. Jag skickade ett mail till PGW och fick svar inom bara några minuter. Vi skickade några mail fram och tillbaks, och jag fick sedan göra en kortbetalning över telefon för "ändrat förfogande" så att Posten kunde skicka försändelsen till rätt adress. Jag behövde bara betala 150:- trots att detta egentligen kostade 160 + moms. Det hela var löst på under 30 minuter.

Bättre service har jag fan aldrig varit med om.
Citera
2013-11-12, 18:20
Medlem
9852178523698741s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonbon
En fråga: Vad är den procentuella sammansättningen i PGW:s patroner? (Mellan lustgas och annat)
Är det något syre eller luft i patronerna förutom lustgasen, eller är det ren lustgas?

Undrar för att jag ibland nojjar över att man tar djupa andetag enbart ur syfonen och håller det inne i någon halvminut. Känns ju inte bra att lura kroppen helt på syre. Speciellt eftersom man ibland garvar för mycket för att orka andas (= ytterligare någon halvminut som kroppen tror att den fått syre).
Det ska vara endast Nitrous Oxide i patronerna. Jag förstår din oro och känner igen den från när jag började. Din kropp kommer att klara sig galant om du bara tar en patron och sen andas lite mellan nästa. Jag har faktiskt aldrig hört någon som har fått problem med lustgas när de endast tagit patroner. Syrebrist får dom som håller på med tuber.

Citat:
Vill bara upplysa om vilken EXTREMT BRA service det är på PGW.

Jag skulle beställa patroner till en vän, men hade skrivit helt fel adress så leveransen hamnade på fel ställe. Jag skickade ett mail till PGW och fick svar inom bara några minuter. Vi skickade några mail fram och tillbaks, och jag fick sedan göra en kortbetalning över telefon för "ändrat förfogande" så att Posten kunde skicka försändelsen till rätt adress. Jag behövde bara betala 150:- trots att detta egentligen kostade 160 + moms. Det hela var löst på under 30 minuter.

Bättre service har jag fan aldrig varit med om.
Kul att höra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in