Citat:
Ursprungligen postat av
AngelusDiaboli
Jag körde lite lustgas igår. När jag skulle fylla på med en patron så sprutade all lustgasen ut på min hand. Det var, som ni säkert kan tänka er, otroligt kallt. Jag fick vita fläckar på huden, vet inte om det var huden som ändrade färg eller om det bara var själva lustgasen som hade lagt sig där. Jag sprang snabbt och värmde upp den kylda delen med varmt vatten. Det sved ett bra tag efteråt, jag gick och lade mig lite mer än en timme senare och när jag vaknade på morgonen så hade det slutat svida.
Dock så har jag en röd fläck på huden. Den delen av huden var svullen igår, men svullnaden har lagt sig. Det gör liiiiite ont om jag gnider på den, men det är knappt märkbart.
Det är väl ganska lugnt, lär väl inte vara någon allvarlig köldskada? Eller borde jag uppsöka vård? Har läst på flera ställen att man ska uppsöka vård om man inte återfår normal hudfärg inom 20-30 minuter, men då verkar det handla om att huden har blivit vit eller blå, medans min hud har blivit röd.
Tacksam för svar.
För de första undrar jag hur du lyckades med detta? Fel på sifonen?
Jag har gjort något liknande en gång och fick en liten köldskada på handen. Hade ont i typ två dygn och efter de var de bara ett litet vitt streck kvar på huden. De har jag fortfarande kvar, men de är inget som märks. Jag tror att de är lugnt för dig, inget allvarligt. Avvakta något dygn till och om du då är orolig så sök vård. Jag tror dock att de är lugnt. Mindre köldskador från lustgas är nog ganska vanligt men oftast inget farligt.