2013-10-28, 16:01
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9852178523698741
Han måste ju kört med lustgas på tub då? De känns jävligt dumt måste jag säga. Säger väl sig självt att om man bara andas in lustgas och inget syre så kommer de sluta illa.

Troligtvis med tub och mask ja, vilket är helt jävla efterblivet. Riskerna är oerhört små om man använder gräddsifon och enstaka patroner.

Personligen tycker jag att lustgas är ganska värdelöst på egen hand, men blandat med lite alkohol så är det en trevligt booster
Citera
2013-10-28, 16:17
Medlem
9852178523698741s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Troligtvis med tub och mask ja, vilket är helt jävla efterblivet. Riskerna är oerhört små om man använder gräddsifon och enstaka patroner.

Personligen tycker jag att lustgas är ganska värdelöst på egen hand, men blandat med lite alkohol så är det en trevligt booster
Japp, väldigt efterblivet. Hade vart en annan femma om man blandade de med 50% syrgas som i sjukvården. De hade antagligen kunnat bli riktigt roligt! Själv kör jag med patroner. Vill man ta mera och få ett lite mer ordentligt rus så kan man förbereda ett par ballonger som man sätter påsklämmor på. Sen bör man ha lite hjärna också tycker jag, man bör lära sig när de är dags att ta en paus.
Citera
2013-10-28, 20:51
Medlem
masturberas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
http://www.pgw.se/graddsifoner.html?p=2

Där har du. Om du inte har listat ut det själv.

Men passar dom patronerna till vilken gräddsifon som helst?

http://www.pgw.se/graddsifon-0-25-liter-vit.html Typ denna?

Och så har ja läst att de kan gå riktigt illa om man inte får syre när man andas in lustgasen. Gäller detta gräddsifonen eller bara mask?
Senast redigerad av masturbera 2013-10-28 kl. 20:55.
Citera
2013-10-29, 14:47
Medlem
9852178523698741s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masturbera
Men passar dom patronerna till vilken gräddsifon som helst?

http://www.pgw.se/graddsifon-0-25-liter-vit.html Typ denna?

Och så har ja läst att de kan gå riktigt illa om man inte får syre när man andas in lustgasen. Gäller detta gräddsifonen eller bara mask?
Alla sifoner som PGW säljer passar till patronerna som de säljer. Jag har faktiskt själv exakt den där sifonen. Glöm inte att om du bor i Stockholm så har de tre butiker så du kan åka och köpa där direkt och så får du hjälp med vad du ska ha.

Ja de kan gå riktigt illa om du inte får in något syre. Men har aldrig hört någon som fått problem med endast patroner. Så de gäller mest mask, men de klart att de inte är 100% säkert. Se till att du andas lite mellan patronerna bara. Vill du ha ett bättre rus så kan du självklart köra ett par patroner på samma gång. Men rekommenderar att du inte kör mer än 10 utan att andas någon minut mellan. Själv kör jag dock som max 5 och sen en liten paus. De räcker liksom.
Citera
2013-10-31, 23:28
Medlem
Snasis avatar
Jag har kört mer än hundra i samma runda så att säga. Men det är klart man andas emellan? Jag andas iallafall lite mellan varje patron. Ett andetag eller så.

Sen kan jag lova att man kan få sjuka hallisar på enbart lustgas om man bara drar på lite.
Citera
2013-11-01, 00:45
Medlem
9852178523698741s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Jag har kört mer än hundra i samma runda så att säga. Men det är klart man andas emellan? Jag andas iallafall lite mellan varje patron. Ett andetag eller så.

Sen kan jag lova att man kan få sjuka hallisar på enbart lustgas om man bara drar på lite.
Hundra på en runda, damn! De är dig man vill gå på party med! Jag har kört 30 på en runda som max. Har däremot inte fått några hallisar av de alls ännu, trotts blandat med Alkohol. Inte blandat med något annat än de än så länge. Ska på fest imorgon, då blir de att fakka ur totalt!

Citera
2013-11-04, 17:38
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Jag körde lite lustgas igår. När jag skulle fylla på med en patron så sprutade all lustgasen ut på min hand. Det var, som ni säkert kan tänka er, otroligt kallt. Jag fick vita fläckar på huden, vet inte om det var huden som ändrade färg eller om det bara var själva lustgasen som hade lagt sig där. Jag sprang snabbt och värmde upp den kylda delen med varmt vatten. Det sved ett bra tag efteråt, jag gick och lade mig lite mer än en timme senare och när jag vaknade på morgonen så hade det slutat svida.

Dock så har jag en röd fläck på huden. Den delen av huden var svullen igår, men svullnaden har lagt sig. Det gör liiiiite ont om jag gnider på den, men det är knappt märkbart.

Det är väl ganska lugnt, lär väl inte vara någon allvarlig köldskada? Eller borde jag uppsöka vård? Har läst på flera ställen att man ska uppsöka vård om man inte återfår normal hudfärg inom 20-30 minuter, men då verkar det handla om att huden har blivit vit eller blå, medans min hud har blivit röd.

Tacksam för svar.
Citera
2013-11-05, 00:23
Medlem
9852178523698741s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Jag körde lite lustgas igår. När jag skulle fylla på med en patron så sprutade all lustgasen ut på min hand. Det var, som ni säkert kan tänka er, otroligt kallt. Jag fick vita fläckar på huden, vet inte om det var huden som ändrade färg eller om det bara var själva lustgasen som hade lagt sig där. Jag sprang snabbt och värmde upp den kylda delen med varmt vatten. Det sved ett bra tag efteråt, jag gick och lade mig lite mer än en timme senare och när jag vaknade på morgonen så hade det slutat svida.

Dock så har jag en röd fläck på huden. Den delen av huden var svullen igår, men svullnaden har lagt sig. Det gör liiiiite ont om jag gnider på den, men det är knappt märkbart.

Det är väl ganska lugnt, lär väl inte vara någon allvarlig köldskada? Eller borde jag uppsöka vård? Har läst på flera ställen att man ska uppsöka vård om man inte återfår normal hudfärg inom 20-30 minuter, men då verkar det handla om att huden har blivit vit eller blå, medans min hud har blivit röd.

Tacksam för svar.
För de första undrar jag hur du lyckades med detta? Fel på sifonen?

Jag har gjort något liknande en gång och fick en liten köldskada på handen. Hade ont i typ två dygn och efter de var de bara ett litet vitt streck kvar på huden. De har jag fortfarande kvar, men de är inget som märks. Jag tror att de är lugnt för dig, inget allvarligt. Avvakta något dygn till och om du då är orolig så sök vård. Jag tror dock att de är lugnt. Mindre köldskador från lustgas är nog ganska vanligt men oftast inget farligt.
Citera
2013-11-05, 01:07
Medlem
bumbibiffs avatar
Citat:

Tacksam för svar.

ska inte vara några problem fått köldskador av en sifon med , men där är ett rött märke kvar i huden där det hände även om det var 2 månader sedan fast jag hade ett ganska djupt sår , helt för fuckad att mitt finger rörde gängorna på sifonen när kromet va helt täckt med is flera gånger
Citera
2013-11-05, 01:55
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Tack för era svar! Låter som att det är lugnt då. Jag antog att det var det, men tänkte kolla för säkerhets skull.
Citera
2013-11-06, 20:57
Medlem
Citat:

Tacksam för svar.
Svaren du fått stämmer, absolut ingen fara, dock är det allvarligare med crackers http://www.n2ocracker.nl/img/n2o-cracker.png

Där kan vi snacka köldskador och blåsor efter några patroner om man är ovan och inte fått in tekniken.

Mvh!
Citera
2013-11-06, 22:10
Medlem
9852178523698741s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ban-Arne
Svaren du fått stämmer, absolut ingen fara, dock är det allvarligare med crackers http://www.n2ocracker.nl/img/n2o-cracker.png

Där kan vi snacka köldskador och blåsor efter några patroner om man är ovan och inte fått in tekniken.

Mvh!
Jo tack, jag önskar någon hade sagt de till mig innan jag använde min för första gången! Jäklar vad ont jag hade. Använder den inte så ofta längre och gör jag de använder jag handskar! Skulle aldrig våga göra utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in