2009-02-24, 20:57
Medlem
S4nt4s avatar
Cannabis och lustgas, ni blir mina medhjälpare idag för att bli riktigt stenad

Hursomhelst så skulle det verkligen vara en upplevelse att få hallucinationer. Kan nästan tänka mig hur det kan vara
Citera
2009-02-28, 19:40
Medlem
!HELP!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4nt4
Cannabis och lustgas, ni blir mina medhjälpare idag för att bli riktigt stenad

Hursomhelst så skulle det verkligen vara en upplevelse att få hallucinationer. Kan nästan tänka mig hur det kan vara
Det jag får i hallucinationsväg är väl egentligen blinkande prickar (vilket jag läst förmodligen är pga viss syrebrist). Sen kan man iofs få CEV's som är ganska fräcka. Känns ungefär som att drömma tycker jag.
Citera
2009-03-01, 18:28
Medlem
superKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hosebag
Det blev nyligen lokal moralpanik när stadens fjortisar plötsligt upptäckte att man kan bli hög på gräddgas patroner, och efter det vägrar alla sälja lustgas patroner till kunder som dom misstänker ska använda dom i dödsknarks syfte.

Till exempel verkar man anta att ingen man under 25-30 års åldern kan tänkas använda en gräddsifon för matlagning, vilket väl i och för sig är sant.

Det är rätt komiskt, jag gick till några vitvaru och kökstillbehörs butiker idag, och när jag frågade om dom säljer gräddsifoner så fick dom leende kassörskorna genast ett misstänksamt och allvarligt uttryck och sa med anklagande ton att "nej det gör vi inte!!".

Vissa säger även att dom har slut på patroner, en uppenbar lögn, men jag orkar inte tjafsa om det eftersom jag ändå bara skulle kunna köpa patroner där väldigt sällan, då dom annars kommer att totalvägra helt.

Så jävla fjantigt.
Jag är långt över myndig ålder och behöver inte ihopsnörpta butiks-kärringars förmynderi.

Jag vill inte heller använda PGWs dassiga och oljiga patroner från internet.

Helt sjukt, vad ger dom rätt att neka dig att köpa vad du vill från deras affär? Kan dom sälja alkohol å cigg till 18åringar har dom fan ingen som helst rätt att neka en vuxen man något som saknar negativa effekter. Jag skulle fan lacka ur och ställa mig å skrika åt fittan som nekade mig.

Vad är det för fel på PGWs patroner btw?
Citera
2009-03-02, 08:08
Medlem
!HELP!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superKing
Helt sjukt, vad ger dom rätt att neka dig att köpa vad du vill från deras affär? Kan dom sälja alkohol å cigg till 18åringar har dom fan ingen som helst rätt att neka en vuxen man något som saknar negativa effekter. Jag skulle fan lacka ur och ställa mig å skrika åt fittan som nekade mig.

Jag tycker de gör det dem ska, men en del oroar sig över att det bildas någon sörja i botten av sifonen efter att du använt ganska många. Jag vet inte om det hänger med något alls av detta upp i lungorna, men det kanske är bra att ta reda på.

Någon som vet om det finns patroner att köpa någonstans i Skara förresten?
Citera
2009-03-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idope
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4479909.ab

nu kan man tydligen dö och bli kriminell missbrukare av gas också.
ta det försiktigt!

haha, kul att "har använts i 100 år" och "Hittills har jag inte hört om några dödsfall, men det är bara en tidsfråga" står i samma artikel.
Citera
2009-03-02, 15:55
Medlem
Brottinators avatar
Måste försöka förklara mind fucksen och det visuella jag fick när jag blandade riktigt bra grönt med lustgas.

Jag hade rökt i mig ett gram av gräset och satt och kollade på Step Brothers tillsammans med några av mina vänner. När jag kände att jag hade väntat tillräckligt länge på cb-ruset så bestämde jag mig för att dra i mig en patron.

Jag sitter och tittar på mina vänner samtidigt som jag drar i mig lustgasen. Dem blinkande prickarna blir större och större och snart är allt nästan som svart. Jag tycker det är skitäckligt och börjar koncentrera mig på att kolla på mina vänner. Men då har dem försvunnit, dem är bara en del av den situation som jag kommer att få uppspelad framför mig resten av oändligheten. Jag tänker att det över hela jorden pågår en "Rick-rollning" som gör att man fastnar i den situation som man var i när man blev "Rick-rollad". När jag tittar på mina vänner verkar dem vara helt stilla, men när någon rör sig så tror jag att jag hade förutspått det och så fortsätter det. Det hela är så sjukt jävla konstigt och jag hör hur alla runt omkring mig upprepar en mening som är ungefär "Du vet den där meningen som man säger som aldrig tar slut?" Och varje gång jag hör meningen så faller jag ur en av "pixlarna" som jag ser framför mig.

Till slut så kommer jag tillbaka till verkligheten och hör hur mina polare konverserar på riktigt och inte bara upprepar en mening.

Exakt såhär blev det kanske 5-10 gånger på rad när jag drog patroner. Men efter det så lärde jag mig att styra det. Jag kunde sakta ner deras röster och mina rörelser så att precis allt gick i slow motion. Sen kunde jag också öka farten och då blev det som i Super Mario. Jag såg framför mig hur jag tog en sån där stjärna som gör att man springer fort och blir odödlig. Samma låt som i spelet spelades upp och när jag nickade så blev det som när man hoppar upp och plockar pengar och det klassiska plinget av pengarna hördes tydligt.

Haha det är riktigt svårt att beskriva men ungefär något sådant blev det när jag tog lustgas på supergrönt
Citera
2009-03-02, 19:06
Medlem
fiask0s avatar
Citat:

De kan neka dig att köpa tamponger om de vill. Deras butik...
Citera
2009-03-02, 21:46
Medlem
superKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiask0
De kan neka dig att köpa tamponger om de vill. Deras butik...

Så dom kan neka dig vad dom vill baserat på hur man ser ut? Så om man skulle vara invandrare å stöter på en rasist där vid kassan så skulle han kunna säga åt en att dra åt helvette? Eller är det inte okey? Men det är okey att be folk dra att helvette för man ser ut som en 'stoner' ?

Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
åste försöka förklara mind fucksen och det visuella jag fick när jag blandade riktigt bra grönt med lustgas.

Jag hade rökt i mig ett gram av gräset och satt och kollade på Step Brothers tillsammans med några av mina vänner. När jag kände att jag hade väntat tillräckligt länge på cb-ruset så bestämde jag mig för att dra i mig en patron.

Jag sitter och tittar på mina vänner samtidigt som jag drar i mig lustgasen. Dem blinkande prickarna blir större och större och snart är allt nästan som svart. Jag tycker det är skitäckligt och börjar koncentrera mig på att kolla på mina vänner. Men då har dem försvunnit, dem är bara en del av den situation som jag kommer att få uppspelad framför mig resten av oändligheten. Jag tänker att det över hela jorden pågår en "Rick-rollning" som gör att man fastnar i den situation som man var i när man blev "Rick-rollad". När jag tittar på mina vänner verkar dem vara helt stilla, men när någon rör sig så tror jag att jag hade förutspått det och så fortsätter det. Det hela är så sjukt jävla konstigt och jag hör hur alla runt omkring mig upprepar en mening som är ungefär "Du vet den där meningen som man säger som aldrig tar slut?" Och varje gång jag hör meningen så faller jag ur en av "pixlarna" som jag ser framför mig.

Till slut så kommer jag tillbaka till verkligheten och hör hur mina polare konverserar på riktigt och inte bara upprepar en mening.

Exakt såhär blev det kanske 5-10 gånger på rad när jag drog patroner. Men efter det så lärde jag mig att styra det. Jag kunde sakta ner deras röster och mina rörelser så att precis allt gick i slow motion. Sen kunde jag också öka farten och då blev det som i Super Mario. Jag såg framför mig hur jag tog en sån där stjärna som gör att man springer fort och blir odödlig. Samma låt som i spelet spelades upp och när jag nickade så blev det som när man hoppar upp och plockar pengar och det klassiska plinget av pengarna hördes tydligt.

Haha det är riktigt svårt att beskriva men ungefär något sådant blev det när jag tog lustgas på supergrönt

polaren hade liknande grejer när han blandade, och nu får han liknande tankar mer eller mindre varje gång han är full
Citera
2009-03-02, 23:02
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Så dom kan neka dig vad dom vill baserat på hur man ser ut? Så om man skulle vara invandrare å stöter på en rasist där vid kassan så skulle han kunna säga åt en att dra åt helvette? Eller är det inte okey? Men det är okey att be folk dra att helvette för man ser ut som en 'stoner' ?

polaren hade liknande grejer när han blandade, och nu får han liknande tankar mer eller mindre varje gång han är full

Haha wtf, fan va spännande
Citera
2009-03-02, 23:11
Medlem
fiask0s avatar
Citat:

De får neka vem de vill sålänge det inte anses som diskriminerande.
Citera
2009-03-03, 11:32
Medlem
Kingandaces avatar
Får man sälja sitt lager av patroner på ex. tradera eller blocket?
Citera
2009-03-03, 12:09
Medlem
zodsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Får man sälja sitt lager av patroner på ex. tradera eller blocket?

Det ska väl vara helt lagliga handelsvaror vad jag fattat det som så det ska inte vara nån fara. Behöver ju inte skriva att det är "bra skit" eller dylikt då men bara specifikationerna och hur många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in