2006-11-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Lustgas är inte att boffa...

nah, blandade ihop det med sniffning
Citera
2006-11-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Gravida kvinnor får ju förfan dra i sig så mycket de vill inför ögonen på läkare, när de ska föda.
Gravida kvinnor är väl de sista man skulle ge något skadligt till

Används hos tandläkaren gör gasen ochså.

Men det betyder ju knappast att det därför är ofarligt... det är väl förresten en blandning av 50/ lustgas /50 syre som används av sjukhusen...?
syrebrist lär väl förstöra hjärnan en hel del, men gör själva gasen det?
Citera
2006-11-09, 20:52
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor_
Men det betyder ju knappast att det därför är ofarligt... det är väl förresten en blandning av 50/ lustgas /50 syre som används av sjukhusen...?
Om du använder t.ex gasmask så blir det farligt eftersom du kanske bara andas in lustgas, inget syre. Om du t.ex använder en sifon eller ballong så är det i princip ofarligt.

Om du använder mycket lustgas så bör du även äta mycket B-vitamin. Lustgas minskar B-vitaminvärdena vilket kan leda till jobbiga symptom.
Citera
2006-11-09, 23:05
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor_
Själva gasen är ej farlig!
Det enda den gör på kroppen är att sänka b-vitaminen.
Det som kan vara farligt är syrebristen.
Men vaddå, har du aldrig hållt andan förrut?
Citera
2006-11-09, 23:42
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Om du t.ex använder en sifon eller ballong så är det i princip ofarligt.

men drar men i sej 3-4 patroner lustgas på raken så blir det en jäävligt lång tid som kroppen är utan syre iof.. knappast nyttigt.

säg att man håller inne varje patron (1 patron=ett andetag) cirka 1 min. så under 3-4 minuter får man inte i sej något syre alls.
Citera
2006-11-10, 09:07
Medlem
Swibbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
men drar men i sej 3-4 patroner lustgas på raken så blir det en jäävligt lång tid som kroppen är utan syre iof.. knappast nyttigt.

säg att man håller inne varje patron (1 patron=ett andetag) cirka 1 min. så under 3-4 minuter får man inte i sej något syre alls.

1 minut!? Är du galen. Testa att blåsa ut all luft du har och sedan försöka hålla andan i en minut...du kommer svimma
Citera
2006-11-10, 19:52
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swibban
1 minut!? Är du galen. Testa att blåsa ut all luft du har och sedan försöka hålla andan i en minut...du kommer svimma

är du på riktigt?

varje patron/andetag hålls inne i cirka 1 minut, maximalt klarar man 4 kanske 5 stycken innan man blir medvetslös. så fort man blåser ut lustgasen har man laddat sifonen igen & tar ett nytt andetag - 100% lustgas - inget syre.

det är ju syebristen som gör ruset så intensivt. varför tror du man kolappsar efter typ 4 patroner!?

eller vadå.. andas ni vanlig luft emellan?
Citera
2006-11-10, 20:03
Medlem
Jeffrey1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
är du på riktigt?

varje patron/andetag hålls inne i cirka 1 minut, maximalt klarar man 4 kanske 5 stycken innan man blir medvetslös. så fort man blåser ut lustgasen har man laddat sifonen igen & tar ett nytt andetag - 100% lustgas - inget syre.

det är ju syebristen som gör ruset så intensivt. varför tror du man kolappsar efter typ 4 patroner!?

eller vadå.. andas ni vanlig luft emellan?

Jag gör i varje fall det, och tycker att jag lyckas få det rätt intensivt ändå, brukar aldrig hålla andan i mer än 10 sekunder per patron i alla fall, sen tar jag mer och mer och mer och mer och mer lustgas, ända tills jag inte vet vad jag heter och vem jag är längre. Några intensiva minuter senare upptäcker att det ligger alldeles för många tomma patroner på golvet. Har ju iofs aldrig provat att hålla andan i en minut för varje gång jag drar i mig en patron, kanske blir skönare. Får testa nästa gång.
Citera
2006-11-10, 20:17
Medlem
Jag kom att tänka på en sak jag inte tänk på förut.

När man kör gas från en sifon får man inte i sig ren gas.
Innan man meckar patronen är det ju faktiskt luft i sifonens behållare och sedan kommer lustgasen in och då blandas den ut med luften.

Vore kul om något mattesnille kunde räkna på delen syre man får i sig i förhållande lustgasens mängd.

Då måste man veta syrehalten i luften och hurpass mycket gas det är i en patron samt hur mycket en sifon rymmer.

Kör man i balong får man iaf i sig 100% gas.
Citera
2006-11-10, 21:19
Medlem
HuQs avatar
smart mansig, nu förstår jag varför jag tyckte att min hemmagjorde cracker gav större effekt än när jag tur ur sifon. Balong? Hoppas att du inte menar att man fyller en balong från en sifon
Citera
2006-11-10, 21:26
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuQ
smart mansig, nu förstår jag varför jag tyckte att min hemmagjorde cracker gav större effekt än när jag tur ur sifon. Balong? Hoppas att du inte menar att man fyller en balong från en sifon

tror han menar fylla balong genom å punktera patronen med spik innuti
Citera
2006-11-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
tror han menar fylla balong genom å punktera patronen med spik innuti
Japp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto