2006-09-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antonee
Är det lätt att få in gasen från patronen till sifonen eller är det pilligt det med?
Nej, det är hur lätt som helst.

Lägg patronen i en hylsa och sätt hylsan på sifonen och skruva den ett par varv, klart!

Är tillochmed enklare än vad det låter
Citera
2006-09-06, 00:17
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonee
Är det lätt att få in gasen från patronen till sifonen eller är det pilligt det med?
Nej inte svårt alls!
Andas dock inte direkt ur öppningen på sifonen! Gasen är för kall och har för högt tryck, fyll en påse, och andas via den.
En sifon kostar dock 300kr+.
Citera
2006-09-06, 09:33
Medlem
speedracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
En sifon kostar dock 300kr+.

Eller så köper man en på Tradera, Blocket etc.
Citera
2006-09-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedracer
Eller så köper man en på Tradera, Blocket etc.

Här är en för en 50-lapp, te.x:
http://www.tradera.com/auction/aid_32516707
Citera
2006-09-07, 22:28
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig

Här är en för en 50-lapp, te.x:
http://www.tradera.com/auction/aid_32516707
Man får dock räkna med frakt runt 100kr va?
Och så är det ju lite drygt en vecka kvar.
Citera
2006-09-11, 18:32
Medlem
West-ens avatar
Vad död den här tråden blev då?
Citera
2006-09-12, 01:40
Medlem
Kom på att lustgas kan jämföras med när man legat still länge och reser sig fort så blir man ibland jäkligt snurrig och trillar ihop, ibland asso. Tror det beror på temporär syrebrist till hjärnan.
Efter att hållt på med fridykning ett par år så är jag åxå bekant med syrebrist i hjärnan pga hyperventilering. Så om man vill komma ihåg hur en patron känns så andas ut å in kraftigt typ 10 gånger å håll andan så kan man ibland bli snurrig å typ svimma, efterföljs dock av en tölig huvudvärk.
Eller så tar man bara en patron istället
Huvudvärken som ibland uppstår vid lustgaspuffande är resultatet av en mindre syrebrist. Nåt som sen funkar överlägset bäst för mig är att suga i sig en hel patron på ett enda andetag, luta sig tillbaka i soffan å njuta, håll inne andetaget tills man tror man ska svimma å då puffa ut lite luft åt gången.
Känner ett lugn i kroppen typ 10 minuter efteråt
Citera
2006-09-12, 20:03
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimTarzan
Kom på att lustgas kan jämföras med när man legat still länge och reser sig fort så blir man ibland jäkligt snurrig och trillar ihop, ibland asso. Tror det beror på temporär syrebrist till hjärnan.
Efter att hållt på med fridykning ett par år så är jag åxå bekant med syrebrist i hjärnan pga hyperventilering. Så om man vill komma ihåg hur en patron känns så andas ut å in kraftigt typ 10 gånger å håll andan så kan man ibland bli snurrig å typ svimma, efterföljs dock av en tölig huvudvärk.
Eller så tar man bara en patron istället
Huvudvärken som ibland uppstår vid lustgaspuffande är resultatet av en mindre syrebrist. Nåt som sen funkar överlägset bäst för mig är att suga i sig en hel patron på ett enda andetag, luta sig tillbaka i soffan å njuta, håll inne andetaget tills man tror man ska svimma å då puffa ut lite luft åt gången.
Känner ett lugn i kroppen typ 10 minuter efteråt
Första inlägget! Grattis!
Iallfall så tror jag att biverkningarna beror på till stor del syrebrist och B12brist.
Citera
2006-09-13, 18:40
Medlem
Det var en bra liknelse JimTarzan. Måste dock få förtydliga att brist på B12 och syrebrist vid användning av lustgas är desamma, det är alltså för hög syrebrist som är det farliga.

Precis som någon skrev lite längre bak så kan runt 20-patroner på en kväll göra att man andas väldigt tungt pga syrebrist i blodet.

Läs mer på min sajt om lustgas.
Lustgas och dess risker
Citera
2006-09-15, 03:03
Medlem
Ssjoss avatar
Asså när man börjar känna effekten, för mig känns det som synfältet "sjunker ihop" (blir lite suddigt, dirket efter förvrängs musiken), brukar jag vänta ungefär 5 sek till och sen exhalera allt, ta ett snabbt djupt andetag för att syresätta lungan igen.

Fattar inte vitsen med att andas ut lite i taget det måste ju bara förstärka syre bristen. Eller menar ni att ni andas ut halva lugnan och sedan försöker dra in luft på det osv? kanske är soft inte testat. Förtydliga gärna.

Att vänta tills man börjar känna syrebristen och sedan bara andas ut hälften verkar ju seriöst korkat, det förstärker bara syrebristen om man inte andas in igen.

Känslan av andningsnöd har jag läst uppkommer av CO2 överskott i lugnan snarare än O2 brist(vilket primärt är skadligt i samband med N2O inhalation) och därmed kanske det kan kännas som en lättnad att andas ut trots att det inte hjälper kroppen....

Det verkar ju lite sux tycker jag. att lura korppen till hårdare syrebrist utan att få lika mycket obehag känns inte särskilt vettigt...

Just my give or take, får ursäkta alla stavfel är inte helt nykter eller ok ja är ganska onyker ^^
Citera
2006-09-15, 18:22
Medlem
Vad jag menade med att hålla andan så länge det bara går för att sen släppa ut luft med mellanrum är just det att det känns som att ju längre gasen stannar kvar i lungorna desto mer upptas den av kroppen och effekten blir då större och längre. Men det är asså bara en teori bland alla hundratals andra.
Men det tycks som att jag alltid upplever större och längre effekter än mina polare, och dom håller inte länge, dom använder påsar å fan å hans moster vad dom gör. nåja, men hur man än vänder å vrider på det så kan lustgas vara väldigt lajbans.
Citera
2006-09-16, 15:56
Medlem
Jo nu e de så här att ja hitta ett paket där de står "Sparkwhip for cream wippers" å att de inne håller Nitrous oxide...Va tror ni,funkar dom eller e dom farliga å dra in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in