2011-09-08, 07:04
Medlem
EngelskaTaenders avatar
Jag tror att oljan är rester från någon slags smörjning vid tillverkning av stålpatronerna, men det har jag inga belägg för.

Vi tar och drar in länken till Erowids undersökning i ämnet igen:
http://www.erowid.org/chemicals/nitr...article2.shtml
Citera
2011-09-11, 08:16
Medlem
Petads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanskithelvete
Vanliga 8-grams patroner till Gräddsifon från pgw.

Alltså, nu plockar vi fram logiken. Varför skulle patronerna innehålla olja? Vilket syfte har oljan? Kan inte avlagringarna vara rester från gasen i sig? Dom trycksätter patronerna i en maskin, att den samtidig skulle blanda i olja i komprimeringsprocessen som maskinen utför finns det inte någon rimlig förklarning till.

Oljan gör antagligen ingen skada? För att få användas med livsmedel (Lustgas används som förpackningsgas i livsmedel, taget från wikipedia) kan gasen rimligtvis inte vara blandad med olja. Avlagringarna du syftar på kanske uppkommer om/när gasen oxiderar i sifonen.

Du måste fått tag på någon nice batch utan olja, min sifon blir helt svart efter PGWs :P

Jag på det EngelskaTaender säger, oljan är någon bieffekt som inte är värt att motverka. Antar oljan är ofarlig om man sväljer det men inte när man inhalerar, det är ju en helt annan mängd. Fluffar du grädde använder du en patron per halvliter grädde (antar jag?) och du äter knappast mer än det.
Citera
2011-09-14, 20:08
Medlem
Testade just lustgas genom gräddsyfon metoden, där jag fäste en tunn plast pvc-slang till utblåset som jag sedan ledde ner några slingor av i en dunk med varmt vatten för att sluta i ett munstycke. (Det var alltså inget varmt vatten i slangen utan endast utanför i uppvärmningssyfte).

Testade sedan att ladda med en lustgas patron (8 grams från pgw) och nog kände jag hur det trycktes in en främmande gas i lungorna tills de blev sprängfyllda, varefter jag sedan höll andan. Jag testade också balong metoden där jag fyllde en ballong som jag andades ut och in ur. Effekten? Nästan icke existerande, kände mig endast lite dåsig och minimalt snurrig. Totalt inhalerade jag 24 normala småtuber med lustgas och detta gjordes för övrigt fullständigt stående.

Vad är nu detta? Något fel måste jag ju ha gjort?

Tips? Skall jag hålla andan tills svimningsränsen när jag dragit in gasen? Blir effekten högre för varje tub man tar? Om jag kör ballong ska jag då fortsätta att andas in och ut i ballongen tills svimmningsgränsen där med?

Och tillsist när kommer själva effekten? När man sitter och håller andan och har svårt att tänka på annat än bristen på luft. Eller är det när man sedan tar första andetaget?
Senast redigerad av Svartgrip 2011-09-14 kl. 20:43.
Citera
2011-09-14, 23:34
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartgrip
Testade just lustgas genom gräddsyfon metoden, där jag fäste en tunn plast pvc-slang till utblåset som jag sedan ledde ner några slingor av i en dunk med varmt vatten för att sluta i ett munstycke. (Det var alltså inget varmt vatten i slangen utan endast utanför i uppvärmningssyfte).

Testade sedan att ladda med en lustgas patron (8 grams från pgw) och nog kände jag hur det trycktes in en främmande gas i lungorna tills de blev sprängfyllda, varefter jag sedan höll andan. Jag testade också balong metoden där jag fyllde en ballong som jag andades ut och in ur. Effekten? Nästan icke existerande, kände mig endast lite dåsig och minimalt snurrig. Totalt inhalerade jag 24 normala småtuber med lustgas och detta gjordes för övrigt fullständigt stående.

Vad är nu detta? Något fel måste jag ju ha gjort?

Tips? Skall jag hålla andan tills svimningsränsen när jag dragit in gasen? Blir effekten högre för varje tub man tar? Om jag kör ballong ska jag då fortsätta att andas in och ut i ballongen tills svimmningsgränsen där med?

Och tillsist när kommer själva effekten? När man sitter och håller andan och har svårt att tänka på annat än bristen på luft. Eller är det när man sedan tar första andetaget?
Jag brukar uppleva de första effekterna (ofta ett slags "metalliskt eko") under tiden jag knäcker min andra patron. Däremot sitter jag inte och håller andan tills jag nästan svimmar - snarare ett djupt andetag som jag håller inne i cirka tio till femton sekunder.

Om du var helt nykter när du testade så förstår jag att effekten till stor del uteblev. En bra grundregel med lustgas är att det ger mer effekt ju mer påverkad du är av andra substanser samtidigt. Prova gärna igen när du är hög och/eller full, till att börja med.
Citera
2011-12-08, 14:33
Medlem
motarbetars avatar
har beställt lustgas från vinshopen! hur lång leveranstiden har det varit för er som beställt?
Senast redigerad av motarbetar 2011-12-08 kl. 14:36.
Citera
2012-01-02, 15:50
Medlem
tipoftheicebergs avatar
Tjenahopp, har letat runt nu ett tag på hur man kan frakta lustgas över svensk gräns, om det är lagligt eller om det är olagligt.
Detta är för att jag bor numera i Irland och det är i stort sett omöjligt att få tag på lustgas här, förutom företags gas, o den har jag hört väldigt mkt ont om.
Har förstått och hört att man kan INTE ta på lustgas på flygplan. Men är det tillåtet att frakta utomlands via båt eller lastbil som "känslig last" eller liknande?
Vill ogärna testa att skicka iväg 1000 patroner utan att ha någon sorts försäkring om att det kommer fram då "känslig last" kostar mkt mer och man ogärna satsar på en risk^^

Om ingen vet kommer ni få en uppdatering om hur det funkar, om det funkar, hur lång tid det tar och vilket bolag som används etc.
Ska nämligen till Stockholm iår o tänkte skicka lite innan jag åker hem igen
Citera
2012-01-03, 10:08
Medlem
kan rekommendera creamright, bra kundservice, dom har bland annat ultra-pure whip chargers

bra kundservice, dom säljer också kolfilter till sifonen, vilken jag inte kan rekommendera, men jag har inte provat den så mycket i och för sig, kan vara intressant om man vill ha renare gas.

ät vitaminer!
Citera
2012-01-25, 19:32
Medlem
M.Stanfields avatar
Hur påverkas ruset av om det är en på 0.25 eller 0.5 liter?
Citera
2012-01-25, 19:36
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Stanfield
Hur påverkas ruset av om det är en på 0.25 eller 0.5 liter?

Ingenting egentligen om du är snabb på att byta patron. I en 0.5 får man i alla fall plats att fylla med två patroner utan att fresta packningar och ventiler för mycket. I en 0.25 antar jag att man bara kan ha en patron.
Citera
2012-01-31, 19:42
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Hej! Tänkte köpa en tub sprutgrädde men undrar hur jag ska få ut lustgasen ur den. Räcker det med att hålla en plastpåse över tuben och sedan spruta lite lätt till påsen fyllts? Sen undrar jag om det är farligt att andas ner Kvävgas, N2, som även finns i tuben.

MVH
Citera
2012-02-01, 20:15
Medlem
skottkärrans avatar
Var och hämta ut ett trevligt paket med 100 patroner idag, känns som det här kommer bli en trevlig kväll.
Citera
2012-02-02, 01:59
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skottkärran
Var och hämta ut ett trevligt paket med 100 patroner idag, känns som det här kommer bli en trevlig kväll.
En kväll med tresiffrigt antal patroner kan omöjligen bli något annat än en trevlig kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in