2009-12-12, 15:20
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysa
Jag vet vad du menar iallafall Får se om man orkar åka hela vägen till göteborg bara för att köpa lustgas bara. haha! vet du priset?
Inte på rak arm, de hade vettiga priser förr men höjde rätt fatalt för något halvår sedan... Säkert en femtiolapp för ett paket om inte mer. Knata dit och fråga, glöm inte legitimationen och kom ihåg att det heter gräddpatroner.

Eller så kan du ringa och fråga.
Citera
2009-12-13, 03:11
Medlem
thechosenones avatar
Någon som vet dimensionerna på dessa patroner? http://www.pgw.se/product_info.php?c...roducts_id=704
Citera
2009-12-13, 03:13
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Någon som vet dimensionerna på dessa patroner? http://www.pgw.se/product_info.php?c...roducts_id=704
Det där är standardpatroner, jag ska plocka fram måttbandet.

Edit: Har tydligen inga patroner liggandes att mäta på, någon annan får svara.
Senast redigerad av psi807 2009-12-13 kl. 03:16.
Citera
2009-12-15, 21:59
Medlem
Detta har kanske varit uppe innan men har inte lagt märke till det.
Citat:
Missbruk av ”gräddgas” ledde till förlamning
2007-09-17
I Australien och Nya Zeeland har det blivit populärt bland ungdomar att inhalera drivgasen i burkar med vispgrädde. Dikväveoxiden, eller lustgasen, ger ett rus liknande vissa narkotiska preparat, men nu visar en fallstudie att missbruket kan leda till ryggmärgsskador.

Lustgas har länge använts som smärtstillande och lugnande medel inom sjukvården. Gasen används även som drivgas, bland annat till tuber med vispgrädde, och att inhalera gasen från dessa tuber har blivit populärt bland ungdomar i Australien och Nya Zeeland.
En studie från Nya Zeeland visade att 12 procent av förstaårsstudenterna på universitet regelbundet använder gasen i gräddtuberna som berusningsmedel.

En fallstudie, som presenteras i det senaste numret av Medical Journal of Australia, MJA, visar nu att ett omfattande missbruk av gasen kan leda till ryggmärgsskador.

En kvinna i 20-årsåldern kom in till akuten vid ett sjukhus i Brisbane med akut förlamning i underkroppen. Detta efter att under de senaste tio dagarna ha inhalerat gasen från mellan tio och tjugo gräddtuber dagligen.

Kvinnans ryggmärg hade tagit svår skada av det höga och under lång tid upprepade bruket av dikväveoxid. Efter sju månaders vård och rehabilitering kunde hon endast gå kortare sträckor.

Forskarna bakom studien påpekar att även mindre kvantiteter av gasen än det den aktuella patienten fått i sig kan leda till skador på ryggmärgen.

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/...edde/index.xml

Kan ju vara (ytterligare) en uppmaning att ta det lite lugnt med gasen. Även om det är svårt
Citera
2009-12-15, 22:43
Medlem
Glad packs avatar
Någon som vet vart man kan handla patroner i örebroområdet? Jag har lagt labbarna på en sifon men hittar inte patroner längre efter att den förra affären jag handlade på har stängt
Citera
2009-12-16, 02:57
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab0x
Detta har kanske varit uppe innan men har inte lagt märke till det.

Kan ju vara (ytterligare) en uppmaning att ta det lite lugnt med gasen. Även om det är svårt
Yup, har varit uppe förut men klart värt att upprepa. Konsumera B12 och kalcium och kör inte flera dagar i rad, kids!
Citera
2009-12-16, 17:25
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Det där är standardpatroner, jag ska plocka fram måttbandet.

Edit: Har tydligen inga patroner liggandes att mäta på, någon annan får svara.

Synd. =/

Någon annan? Behöver veta diameter, längd, längd på den avsmalnande delen och diametern på den.
Citera
2009-12-16, 19:47
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Synd. =/

Någon annan? Behöver veta diameter, längd, längd på den avsmalnande delen och diametern på den.
Vågar man fråga vad du ska göra? Nåväl, hittade en patron minsann...

Den är 6,5 cm lång totalt.
Den mäter 1,7 cm i diameter.
Den mäter 0,7 cm i diameter på det smalaste stället.

Den smalaste delen är en centimeter lång, ungefär två inklusive avsmalningen.
Citera
2009-12-17, 09:42
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Vågar man fråga vad du ska göra? Nåväl, hittade en patron minsann...

Den är 6,5 cm lång totalt.
Den mäter 1,7 cm i diameter.
Den mäter 0,7 cm i diameter på det smalaste stället.

Den smalaste delen är en centimeter lång, ungefär två inklusive avsmalningen.

Ah, tack!

Jag ska göra en patronknäckare. Jag vill inte ha en masstillverkad sifon, blir roligare med en egen.
Citera
2009-12-17, 18:19
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ah, tack!

Jag ska göra en patronknäckare. Jag vill inte ha en masstillverkad sifon, blir roligare med en egen.
Aha! Posta bilder sedan så vi får se på verktyget.
Citera
2009-12-17, 22:10
Medlem
thechosenones avatar
Citat:

Självklart, så kan jag vältra mig i era avundsjuka nyllen.
Citera
2009-12-23, 11:13
Medlem
thechosenones avatar
Citat:

http://i45.tinypic.com/2lxi5x4.jpg

Röret bredvid är till för att trycka ner patronen mot spiken i botten. Jag tog en möbeltass som botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in