2012-08-01, 13:59
Medlem
superKings avatar
Fyfan, har haft min sifon i ett par år nu, och kanske förbrukat runt 1000 patroner i den. I måndags fick jag hem ett till 36pack, och igår efter kanske fjärde eller femte paketet så börja det smaka kuk i munnen, nästan så att jag spydde.
I ren nyfikenhet så spruta jag ut lite gas i luften, och visst fan rann det ut svart sörja ifrån sifonens munstycke. Jag har aldrig diskat ur min sifon men nu var det tydligen dags! Fyfan va vidrigt d var att tvätta ur den, helt fylld med svart gegga.

Frågan e hur mkt av den svarta sörjan man fick i sig innan man ens uppmärksamma det.

Ville bara varna folket som har använt stora mängder lustgas utan att städa ur sin sifon, gör det innan det är för sent!
Citera
2012-08-01, 17:55
Medlem
Linoftws avatar
Så, nu hade jag tänkt att inskaffa mig en sifon, undrade bara, när jag söker på tradera eller liknande så finns det vissa varor som endast heter "sifon" funkar dessa också eller finns det olika sorter? Mvh.
Citera
2012-08-01, 19:07
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linoftw
Så, nu hade jag tänkt att inskaffa mig en sifon, undrade bara, när jag söker på tradera eller liknande så finns det vissa varor som endast heter "sifon" funkar dessa också eller finns det olika sorter? Mvh.
Du skriver du själv att du söker en "sifon" och du hittar sifoner, vad är problemet?
Citera
2012-08-01, 20:23
Medlem
dyings avatar
Har faktist köpt en sifon, men aldrig testat lustgas ännu.. Ni kör direkt via munstycket och inte fyller ballonger?
Citera
2012-08-01, 21:13
Medlem
Transistors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dying
Har faktist köpt en sifon, men aldrig testat lustgas ännu.. Ni kör direkt via munstycket och inte fyller ballonger?
Ballonger är onödigt, sug i dig från munstycket, bara att trycka väldigt försiktigt innan man fått in snitsen.
Citera
2012-08-02, 01:02
Medlem
Pez-DJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transistor
Ballonger är onödigt, sug i dig från munstycket, bara att trycka väldigt försiktigt innan man fått in snitsen.

Om du ska suga i dig direkt från sifonen är ett tips att vänta tills sifonen blivit rumstempererad efter du fyllt gasen.
Inte direkt nyttigt att suga i sig såpass kalla gaser då de kan ge frostskador i strupen.
Bättre med ballong och inte direkt svårt klurigt eller så jäkla extra mkt arbete.
Citera
2012-08-02, 13:12
Medlem
Transistors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pez-DJ
Om du ska suga i dig direkt från sifonen är ett tips att vänta tills sifonen blivit rumstempererad efter du fyllt gasen.
Inte direkt nyttigt att suga i sig såpass kalla gaser då de kan ge frostskador i strupen.
Bättre med ballong och inte direkt svårt klurigt eller så jäkla extra mkt arbete.
Bara vänta några sekunder ju, suger i sig patron 1, laddar patron 2, blåser ut patron 1 som man hållt inne, suger in patron 2, laddar patron 3 and so on...
Citera
2012-08-08, 14:50
Medlem
Är det någon som vet vart man kan få tag på "billiga" lustgaspatroner?
http://www.vinshoppen.se/patroner-ti...36-x-10-p.html
Här kostar 36st 10pack 1 150kr.
Citera
2012-08-08, 15:17
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleddet
Är det någon som vet vart man kan få tag på "billiga" lustgaspatroner?
http://www.vinshoppen.se/patroner-ti...36-x-10-p.html
Här kostar 36st 10pack 1 150kr.

På eBay har jag sett 600 patroner för ca 1850 (beror på Euron) från Tyskland vilket är det billigaste jag hittat.
Citera
2012-08-11, 17:45
Medlem
Oldberrys avatar
10l tub, någon som vet var man kan få tag på en?
Citera
2012-08-15, 20:11
Medlem
Akut!

Någon som vet vart jag kan köpa patronerna i Göteborg- eller malmö-området? Det är akut och jag behöver 100-300+ patroner.

Tacksam för all hjälp!
Citera
2012-08-15, 20:21
Medlem
flashbooks avatar
om man skulle köpa 36x10pack då kommer det på posten i ett paket som är 20x20x20cm? och patronerna ligger och klingar mot varandra? väger ca 15kg?

hittade förövrigt denna sida som va rätt intressant, http://www.freewebs.com/dogreen/lustgas.htm

funderar på att införskaffa mig en dykarutrustning, är bara frågan hur man ska få tag i själva tuben med gasen? & sen påfyllning?

annat än AGAs uthyrning...
ni får gärna posta svaren till min användare eftersom jag är väldigt dålig på att följa trådar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in