2009-09-01, 23:54
Medlem
10mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpitz
Jag tänkte köpa en sifon och prova lustgas för första gången. Min fråga lyder:
Spelar det roll hur stor sifon man har? Finns ju 0.25, 0.5 och 1L sifoner. Vad är skillnaden mellan dom och vilken storlek rekommenderar ni?

Jag har en 0,5L sifon vilken jag är väldigt nöjd med. Tycker den storleken är alldeles lagom, rymmer två patroner och känns lagom praktisk. Kör på en sån är mitt tips!
Citera
2009-09-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Fel fel fel. Räkna att en sifon rymmer ca 1 patron per 0,25 l, utan att riskera onödigt slitage. I runda slängar då.

Har du inte ont om pengar rekomenderar jag en större, då det kan hända att du vill ta flera patroner på en gång ibland.
Du hinner visserligen ladda om upp till 3 patroner innan du däckar totalt, även då du håller inne varje så länge det är fysiskt möjligt. Träning Jag tycker det är praktiskt med en liten 0,25 liters, tar inte så stor plats och är smidig att hantera. Sen är ju prisskillnaden obetydlig så sitter man alltid bara hemma och drar spelar det kanske inte så stor roll, så då kan jag tänka mig att en större är praktiskt.
Citera
2009-09-02, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Kneivel
Är NOS (lustgas till bilar) lika bra eller bättre gräddpatronerna?
Gräddpatronerna är godkända för bruk i livsmedel och risken för farliga föroreningar är därmed förhoppningsvis mindre. Enligt Erowid innehåller bil-N2O ofta svavelföreningar. Undvik.
Citera
2009-09-02, 04:30
Medlem
AnTiVaLs avatar
Smutsigaste drogen du kan ta, Ju mer du tar ju mer fuckar du dig själv, Och som en sononym - Lyssna inte för att det är i närheten men snälla nån rök cannabis istället för att Dra in dig den där skiten... Syrebrist och fuka din hjärna... T.O.M alkohol är bättre för din hjärna.. PLS Lyssna på mig... Dra inte den där skiten!!!!
Citera
2009-09-02, 14:19
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnTiVaL
Smutsigaste drogen du kan ta, Ju mer du tar ju mer fuckar du dig själv, Och som en sononym - Lyssna inte för att det är i närheten men snälla nån rök cannabis istället för att Dra in dig den där skiten... Syrebrist och fuka din hjärna... T.O.M alkohol är bättre för din hjärna.. PLS Lyssna på mig... Dra inte den där skiten!!!!
Smutsigaste drogen?
Är du galen?
Syrebrist får man inte om man inte brukar extrema mängder på kort tid.

Gå och lägg dig i soffan igen och rök din joint och bli seg i huvudet
Citera
2009-09-02, 19:02
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongeer
Jag tycker det är praktiskt med en liten 0,25 liters, tar inte så stor plats och är smidig att hantera.
Där instämmer jag, en liten sifon är guld värt om man är on the move. Dessutom rymmer sifonerna en patron mer än man ofta tänker på, du kan ju alltid ha en extra i patronhållaren som du bara gör ett litet rattande på när sifonen är tom, och vips har du fått i dig två patroner nästan lika smidigt som en dubbelladdad 0,5a.
Citera
2009-09-02, 19:05
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Nu drar jag faktiskt till med den lite halvspydiga "källa på det påståendet, tack". Som de flesta lyckats gissa sig till är det rätt stor skillnad på lustgas och bensin/thinner/[random lösningsmedel], detta är något som gått dig förbi också anar jag?
Citera
2009-09-02, 19:34
Medlem
Citat:

not this shit again...

Tror du tänker på butan och liknande.
Citera
2009-09-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
not this shit again...

Tror du tänker på butan och liknande.

Jag tror nog också det med tanke på att allt som han skrev är bullshit.

Tror du snubben fått för mycket av det han verkligen propagerar i mot?
Citera
2009-09-05, 03:08
Medlem
När jag ska besälla på pgw så har jag ju fyllt i min adress, så om jag fyller i mitt mobilnummer kommer jag då inte få nån avi till min hemadress?

Hoppas ni förstår vad jag menar, är lite full just nu.
Citera
2009-09-05, 13:24
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndynamite
När jag ska besälla på pgw så har jag ju fyllt i min adress, så om jag fyller i mitt mobilnummer kommer jag då inte få nån avi till min hemadress?

Nä, du får avin via sms.
Citera
2009-09-05, 13:27
Medlem
RallyRallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndynamite

Du måste mena att om du skriver in ditt mobil nr så kommer AVI'n som ett sms och inte i ett brev hem till dig?

Har aldrig beställt från PGW, men dra iväg ett mail och fråga? Annars tror jag att du kan få det skickat i ett mail...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in