2009-06-26, 17:37
Medlem
ok my bad.
har för mig att jag läste nånstans att n2o patronerna var kortare än co2 och att man var tvungen att smida ihop en distans för att patronen skulle knäckas.
Citera
2009-06-27, 02:58
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Vad hade du för märke då?
Fabrikatet noterade jag inte, inköpsstället var i varje fall Lidl.
Citera
2009-06-27, 03:01
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Det går väl om jag köper det där vanliga gräddet för 15-20 kr och sedan håller flaskan lodrätt uppåt och inhalerar? Då kommer det väl ingen grädde, jag har för mig att man måste hålla flaskan uppochner för att det ska komma. Eller?
Du kan luta flaskan lätt (förmodligen inte så mycket som vågrätt dock) och ändå få lyckat resultat så länge den inte varit skakad på ett tag.
Citera
2009-06-27, 06:02
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EventHorizon
ok my bad.
har för mig att jag läste nånstans att n2o patronerna var kortare än co2 och att man var tvungen att smida ihop en distans för att patronen skulle knäckas.
Och vad du läst stämmer. Nu för tiden är kolsyrepatronerna oftast mycket större än lustgaspartonerna. Det finns naturligtvis kolsyrepatroner i mindre storlek, men det är inte lika vanligt nu som för ett par år sedan.
Citera
2009-06-27, 13:57
Medlem
mrdominiks avatar
Nu testade jag att röka cb + inhalera n2o från gräddgas, tog 2 stora lungbloss som jag höll inne typ 20 sek vardera och det ända jag kände att jag blev lite lugnare och allt blev trevligare en liten stund men inget mer. Ingen tid som stannar och ingen rymd eller extrema hallucinogena upplevelserna som folk beskriver det.
Citera
2009-06-27, 14:16
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Nu testade jag att röka cb + inhalera n2o från gräddgas, tog 2 stora lungbloss som jag höll inne typ 20 sek vardera och det ända jag kände att jag blev lite lugnare och allt blev trevligare en liten stund men inget mer. Ingen tid som stannar och ingen rymd eller extrema hallucinogena upplevelserna som folk beskriver det.
Beskriv gärna hur du gjorde. Just din formulering "Nu testade jag att röka cb + inhalera N2O från gräddgas" förvirrar mig lite. Sög du i dig gasen från en vanlig köpeburk med grädde, där N2O är drivgasen? Eller använde du dig utav en tom sifon och patroner? Om du inte använde patroner, så är det inte konstigt att du inte fick någon effekt. När du lyckas, så lovar att du kommer känna ett överraskande kraftigt rus.
Citera
2009-06-27, 14:39
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Beskriv gärna hur du gjorde. Just din formulering "Nu testade jag att röka cb + inhalera N2O från gräddgas" förvirrar mig lite. Sög du i dig gasen från en vanlig köpeburk med grädde, där N2O är drivgasen? Eller använde du dig utav en tom sifon och patroner? Om du inte använde patroner, så är det inte konstigt att du inte fick någon effekt. När du lyckas, så lovar att du kommer känna ett överraskande kraftigt rus.

Ja tog från en köpeburk precis, men jag höll den så att det inte kom nåt grädde utan enbart gas.

Om jag köper patroner då, ser att clasohlson har för vinöppnare, och om jag suger i mig en hel patron, håller gasen i 20 sek, borde det räcka då?
Citera
2009-06-27, 14:54
Medlem
Citat:
Ja tog från en köpeburk precis, men jag höll den så att det inte kom nåt grädde utan enbart gas.

Om jag köper patroner då, ser att clasohlson har för vinöppnare, och om jag suger i mig en hel patron, håller gasen i 20 sek, borde det räcka då?

Drivs inte såna av kolsyra?

Hur som helst så på en patron märker jag oftast bara av lite snett ljud och flimmer i synfältet.
Om du rökt cb och tar 1 patron och håller andan så länge du kan och sen andas ut och direkt tar en till och håller andan igen så länge du kan så borde du segla iväg rätt bra.
Citera
2009-06-27, 16:00
Medlem
Ciphers avatar
Citat:

Tror det är så pass lite gas och mycket syre i en sådan burk att det inte ger någonting alls, tyvärr.

En patron borde räcka, ja, men det ska vara lustgas, och inte kolsyrepatroner, som vinöppnaren drivs utav. Köp en gräddsifon, samt patroner. Ladda sifonen med två-tre patroner, andas in så mycket du orkar (Du kommer ha ganska mycket effekt innan du ens dragit i dig allt.), håll inne så länge som det känns säkert, andas ut, och upprepa efter behag.
Citera
2009-06-27, 16:51
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Tror det är så pass lite gas och mycket syre i en sådan burk att det inte ger någonting alls, tyvärr.

En patron borde räcka, ja, men det ska vara lustgas, och inte kolsyrepatroner, som vinöppnaren drivs utav. Köp en gräddsifon, samt patroner. Ladda sifonen med två-tre patroner, andas in så mycket du orkar (Du kommer ha ganska mycket effekt innan du ens dragit i dig allt.), håll inne så länge som det känns säkert, andas ut, och upprepa efter behag.

har du tips på nån butik där man kan köpa? (observera köpa inte beställa)
Citera
2009-06-27, 16:52
Medlem
Citat:
har du tips på nån butik där man kan köpa? (observera köpa inte beställa)

Om du bor i stockholm så har väl pgw butik där du kan köpa över disk?
edit:
PGW Mosebacke
Hökens Gata 8
116 46 STOCKHOLM

Tel: 08-714 83 30
Fax: 08-714 83 30

Öppettider Butik
Mån - Fre: 10.00 - 18.00
Lör: 11.00 - 15.00

Midsommarafton och julafton stängt.
Nyårsafton öppet som lördag.

Wårby Vin
Botkyrkavägen 11
143 30 VÅRBY

Tel: 08-740 29 14
Fax: 08-710 14 73

Öppettider Butik
Lör: 10.00 - 14.00

Nyårsafton öppet som lördag
Senast redigerad av EventHorizon 2009-06-27 kl. 16:55.
Citera
2009-06-27, 17:04
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EventHorizon
Om du bor i stockholm så har väl pgw butik där du kan köpa över disk?
edit:
PGW Mosebacke
Hökens Gata 8
116 46 STOCKHOLM

Tel: 08-714 83 30
Fax: 08-714 83 30

Öppettider Butik
Lör: 11.00 - 15.00

Nyårsafton öppet som lördag.

Wårby Vin