Flashback bygger pepparkakshus!
2005-10-28, 16:24
Medlem
bogarleffes avatar
Jag har två andra sätt som jag brukar köra på:

1. Syl och påse, funkar garanterat bättre än hammare och spik.
Du behöver en vass och smal syl.
Tag en 5-7 liters påse, sätt patronen precis i mynningen på påsen med öppningen utåt. Ta sylen och punktera patronen med lagom tryck. Sylen håller du kvar i hålet som du precis har gjort och petar samtidigt ner patronen i påsen.

Hålet får inte bli för stort för då sticker patronen ut med en jävla fart genom påsen.

2. Biltema cykelpump Bild (dålig)
Överlägset bäst pris/prestanda ratio.

Inhandla en kolsyredriven cykelpump på biltema för 98 spänn.
Eftersom lustgaspatronerna är kortare än kolsyre-diton så får du göra en distans av kolsyrepatronen du får med i paketet. Pys ut koldioxiden med cykelpumpen så du får en tom patron. Kapa sedan av patronen 25mm mätt ifrån bottendelen.

Sätt en 10cm slangbit på pumpmunstycket och dra åt med en slangklämma.

Nu är det bara att skruva i en patron och pysa ut den genom slangen i en påse. Andas inte i slangen för det blir jävligt kallt.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=786&iItemId=75980
Citera
2005-10-28, 21:13
Medlem
skeggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe

Tag en 5-7 liters påse, sätt patronen precis i mynningen på påsen med öppningen utåt. Ta sylen och punktera patronen med lagom tryck. Sylen håller du kvar i hålet som du precis har gjort och petar samtidigt ner patronen i påsen.

Hålet får inte bli för stort för då sticker patronen ut med en jävla fart genom påsen.

Eftersom lustgaspatronerna är kortare än kolsyre-diton så får du göra en distans av kolsyrepatronen du får med i paketet. Pys ut koldioxiden med cykelpumpen så du får en tom patron. Kapa sedan av patronen 25mm mätt ifrån bottendelen.

Nu är det bara att skruva i en patron och pysa ut den genom slangen i en påse. Andas inte i slangen för det blir jävligt kallt.

kan inte det typ spränga lungorna eller nåt sånt... är iaf. övertygad om att sifon är överlägset bäst och bekvämast. dessutom känns det rätt klassiskt och fint.
OT: Danskjävel!
Citera
2005-10-28, 21:19
Medlem
Citat:

Jak köpte en sån där för nån månad sedan, körde ungefär 20 patroner med den, sedan sprack gängorna på den, då köpte jag en ny som pajade på direkten, i längde lönar det sig att köpa en bra sifon för 250 kr istället.
Nålen på cykelpumpen är dessutom inte gjord för lustgaspatroner, utan kolsyrepatroner, därför är den väldigt klen.
Den är dessutom inte gjord för trycket av en lustgaspatron, spricker den så kan man skadas av splitter.

Jag avråder er från att använda den...
Citera
2005-10-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeggy
kan inte det typ spränga lungorna eller nåt sånt... är iaf. övertygad om att sifon är överlägset bäst och bekvämast. dessutom känns det rätt klassiskt och fint.
Precis, trycket som kommer ur cykelpumpen är detsamma som trycket i själva patronen...
Citera
2005-10-28, 21:20
Medlem
skeggys avatar
dessutom kan du spruta vatten i folks ansikte som värsta tom och jerry med en sifon
Citera
2005-10-28, 22:52
Medlem
kurrecs avatar
Är inte insatt i det här ämnet alls, men jag tycker det låter lite konstigt.
Gasen borde väl värma till sig lite?

Citat:
Jag rekommenderar därför att man sprutar ut gasen i en ballong och därefter andas in den ur ballongen.
Låt gärna gasen kylas av en liten stund i ballongen också.
Citera
2005-10-28, 23:15
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrec
Är inte insatt i det här ämnet alls, men jag tycker det låter lite konstigt.
Gasen borde väl värma till sig lite?
Fan också, skrev fel. Och så kan man inte ändra på det nu heller. Jävla skit. Värmas ska det såklart vara...
Citera
2005-10-28, 23:25
Medlem
skeggys avatar
har en annan fråga som kanske hör hemma i cannabisforumet men vafan:
om man ska pröva hasch första gången är det bra att ta det tillsammans med lustgas då? någon som prövat eller? och vad får lustgasen för effekt tillsammans med haschet? har hört att lustgasen sitter i i tio minuter med hasch, stämmer verkligen det?
tack för alla ev. svar!
Citera
2005-10-29, 09:14
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Jak köpte en sån där för nån månad sedan, körde ungefär 20 patroner med den, sedan sprack gängorna på den, då köpte jag en ny som pajade på direkten, i längde lönar det sig att köpa en bra sifon för 250 kr istället.
Nålen på cykelpumpen är dessutom inte gjord för lustgaspatroner, utan kolsyrepatroner, därför är den väldigt klen.
Den är dessutom inte gjord för trycket av en lustgaspatron, spricker den så kan man skadas av splitter.

Jag avråder er från att använda den...

Jo den håller inte så länge, kan vara svår att få upp mm(biltema-skit) men är ju rätt billig och jag har kört ca 100 patroner i min..

Citat:

Jag hatar skåningar/danskar!
Citera
2005-10-29, 19:20
Medlem
skeggys avatar
Citat:
Jag hatar skåningar/danskar!

bra att ha skånska flaggan som avatar då.. eller syftar du på att skåningarna och danskarna konspirerar mot oss svenskar då?
Citera
2005-10-30, 01:50
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
bra att ha skånska flaggan som avatar då.. eller syftar du på att skåningarna och danskarna konspirerar mot oss svenskar då?

Något OT men meningen med avataren är att skåningar=danskar..
Citera
2005-10-30, 16:29
Medlem
skeggys avatar
Citat:
Något OT men meningen med avataren är att skåningar=danskar..
jaha då förstår jag. håller med dig till hundra procent då.
jaja då återgår vi väl till att diskutera gasen då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in