2015-09-06, 10:35
Medlem
Prova duscha träckkavern efter varje toalettbesök ett tag framöver.
Citera
2015-09-06, 10:53
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansternationellt
Man blir inte ren i prutten av att använda vanligt toapapper.

Själv använder jag babyservetter. Det finns oparfymerade varianter för känslig hud.

Toapapper är till för att snyta sig i & torka dingelidongen med när man kissat.
Måste vara jobbigt också med våtservetter när man inte kan spola ner dessa i toaletten...
Var gör ni av dom sen? En påse bredvid toan? Fräscht!
Citera
2015-09-06, 11:09
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Måste vara jobbigt också med våtservetter när man inte kan spola ner dessa i toaletten...
Var gör ni av dom sen? En påse bredvid toan? Fräscht!

Inte för jag någonsin kört med våtservetter, men varför kan man inte spola ner dessa?
Folk kan ju spola ner telefoner, skedar, möss, akvariefiskar, underlater, sockar, typ allt som går ner i holken.

Sen att reningsverken ogillar skarpt att man spolar ner dessa något udda saker är en helt annan sak.
Minns någon tråd här för några år sedan om någon som spolade ner ihopkycklade konservburkar.

Är runt 50år och aldrig lyckats få stopp i toan som inte lite klorin/soda kunnat fixa.. så några våtservetter torde gå utmärkt att spola ner om man inte gör det med 30st åt gången
Citera
2015-09-06, 11:24
Medlem
Avva66s avatar
Skaffa en rövspruta, såna som de använder i exempelvis Thailand.
Citera
2015-09-06, 11:32
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Dyrt? köper du servetter tillverkade av bäverfitta? tror inte ens jag betalar 25kr för ett 72pack på willys.

TS, skrev att han ville spara. ICA-basic är väl bra mycket billigare än dessa servetter?
Citera
2015-09-06, 11:35
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Inte för jag någonsin kört med våtservetter, men varför kan man inte spola ner dessa?
Folk kan ju spola ner telefoner, skedar, möss, akvariefiskar, underlater, sockar, typ allt som går ner i holken.

Sen att reningsverken ogillar skarpt att man spolar ner dessa något udda saker är en helt annan sak.
Minns någon tråd här för några år sedan om någon som spolade ner ihopkycklade konservburkar.

Är runt 50år och aldrig lyckats få stopp i toan som inte lite klorin/soda kunnat fixa.. så några våtservetter torde gå utmärkt att spola ner om man inte gör det med 30st åt gången
Att man inte "kan" var nog ett dåligt ordval från min sida, självklart går det att spola ner dessa, men tänkte mer på reningsverken och att våtservetter hamnar i samma kategori som allt annat som inte ska spolas ner i toaletten, som t.ex. kondomer, tops, tyg osv.
Citera
2015-09-06, 11:39
Medlem
S.O.Stolps avatar
ICA-basic är som begagnat sandpapper. Passar möjligen att torka oljefläckar på källargolvet med.

Nej, ett välvårdat dajmkryss är a och o. Själv använder jag pappret Lambi Balsam, ​​​​​Lambi Aloe Vera Balsam innehåller Aloe Vera som skyddar huden och förhindrar irritation. Extra skonsamt mot huden.

http://www.lambi.com/se/products/bathroom/Balsam6p

Jag rekommenderar att du inte torkar alls på ett tag, bara sköljer med duschen.

Sen kan du smörja in mumindalen med extra virgin kokosolja eller nåt.

OT: vet någon något papper som slår Lambi Balsam i kvalitet?
Citera
2015-09-06, 11:45
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Ica Basic har också en version av havrefras och den är sämre. Den är inte krispig på utsidan som normala havrefras. Dom har en Ica basic bearnaisesås tror jag och den är god.
Citera
2015-09-06, 11:47
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp

OT: vet någon något papper som slår Lambi Balsam i kvalitet?

Lidl hade ett papper med 4 lager förr, vet ej om de har kvar det. Det var iaf extremt skönt.
Citera
2015-09-06, 12:10
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har haft det så i 20 år och jag har alltid använt Lambi. Det kliar hela tiden runt brunkrysset. Måste nu prova Lambi Balsam och våtservetter för att se om det gör skillnad.
Citera
2015-09-06, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten

Ja där hör ni. Ica Basic toapapper är för fittor!

Inget fel med starka fittor som klarar av ett toalettpapper som andra får sitt liv förstört av
Citera
2015-09-06, 13:28
Medlem
SaftMajas avatar
Hur går det med köttrosen? Hjälpte det med dusch?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in