2015-09-06, 21:32
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Köp babyservetter å torka dig med. Dyrt, men kommer göra så daimkrysset läker.

Skit snack i ordets rätta bemärkelse...
Redan för 10 år sedan kunde du köpa Baby-wipes för 10 kronor hos City Gross/Matrebellen, VI, Dollar Store, ÖoB m.fl. ställen. Du behöver inte köpa svindyra Pampers dito på Konsum för 50 spänn...

För 10 spänn får du ca 50-60 brumman-vänliga servetter.
Kombinera detta med dusch efter 2an och salva på det så är allt klart snart.

Ska du köpa billigt och bra toapapper så rekommenderar jag ICAS egna - dvs nivån dyrare än Basic men likväl förhållandevis billiga...
Kom ihåg att Basic är gamla Euroshopper... Din brunsås ät värd bättre än så!
Citera
2015-09-06, 21:47
Medlem
Bbobis avatar
Lär vara analsprickor då. Hur man nu får det av papper

Har du kramper? Typ att det gör ont och ringen drar ihop sig?
Citera
2015-09-06, 21:49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
För några månader sedan beslutade jag mig för att bli mer ekonomisk av mig. Detta innebar att jag skar ner på allt onödigt, dyra schampon, parfymer, dyr mat och dyra kläder etc. Jag började även köpa Ica Basic toalettpapper och det var då helvetet började braka loss.

Redan efter en veckas användning kände jag hur det, varje kväll, kliade obarmhärtigt i Kinapuffen. För att reducera kliandet tog jag Ica Basic toalettpapper och liksom "torkkliade" mig själv i stinken. Pappret blev blodrött.

Nu har det blivit som en ond spiral och det spelar liksom ingen roll om jag tvättar rent chokladtryffeln med vatten varje dag, eller om jag köper extra mjukt toalettpapper och torkar mig med det. Det kliar och blöder om vartannat. Jag provade även att lägga lite 85 procentig handsprit på en näsduk för att göra rent i Riesen en gång för alla. Det sved och brändes och jag grät av smärta. Men inte fan hjälpte det någonting.

Nu sitter jag här, med en sårig och kliande kastanj och vet varken ut eller in. Finns det någon pruttsalva man kan köpa? Hur i helvete blir jag av med det här? Jag kan inte ens gå utanför dörren innan jag måste greppa tag om arslet och klia.

Vad ni än gör. Köp ALDRIG Ica Basic toapapper.

Jag har slutat använda papper, mest för det är drygt och äckligt!! Jag använder hygien/sanitär dusch till spola mig där bak. Du blir ren på skönare sätt, och du behöver inte oroa dig för ha choklad i baken mer. Givetvis ekonomiskt också.

http://www.rinkabyror.se/artikel/handy-dusch-vit/
Citera
2015-09-06, 22:02
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Gör så här: ta en bit papper (30-50cm) från rullen, vik, torka bort nötcremen från *-tecknet.
Det är skonsammare än att köra upp hela Ica Basic-rullen på tvären i pastejköket för att få rent, som du tycks ha gjort.
Citera
2015-09-06, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag har slutat använda papper, mest för det är drygt och äckligt!! Jag använder hygien/sanitär dusch till spola mig där bak. Du blir ren på skönare sätt, och du behöver inte oroa dig för ha choklad i baken mer. Givetvis ekonomiskt också.

Är inne på samma spår.
Brukar skita och duscha direkt efter. Torkar en gång för att bli av med de största massorna - resten hamnar i golvbrunnen. Billigare och bekvämare
Citera
2015-09-06, 22:07
Bannlyst
Citat:
Det kan inte vara någonting annat. Helms Deep började blöda när jag bytte papper från soft till rivjärn.

Jag har precis varit och köpt rapsolja som jag tänker smörja in arraksbollen med, morgon och kväll. Kassörskan såg ut att hånflina mot mig när hon slog in rapsoljan och sa "var det bra så?". Nä, tänkte jag. Om det ändå vore "bra så". Men det var väl bara min paranoia som kom fram. Det var precis som att hon visste vad fan jag skulle göra med min rapsolja så fort jag kommit hem.

Fick också rådet att mjöla in rumphålet och låta det stå över natten, finns det någon annan som har någon erfarenhet av det? Mjöl skulle tydligen fungera som babypuder. Men det låter nästan för bra för att vara sant. Mjöl och rapsolja ska alltså få min Toffifee till vad den en gång var? Jag provar först med enbart olja. Om inte det hjälper så får jag väl ta och mjöla in arslet också och se om det ger någon önskad effekt.

Återkommer med facit.

Edit: Har precis kört upp olja i Rosersberg. Kittlar dödsskönt i kistan. Skinkorna glider åt alla håll men vill man bli clean får man lida pin...

Var det samma kassörska som sålde toapappret till dig? Om så var fallet visste hon nog vad du skulle ha oljan till
Citera
2015-09-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

Vi har det hemma med men använder papper först och sedan sköljer av.
Rent.
Citera
2015-09-06, 22:43
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
.

Du tänker bakvänt ändå. När du säger att det går bra när du tar med en egen rulle, så döljer du egentligen ett symptom från något annat. En känslig bakdel är ofta symptomen från en orsak som har med maten att göra.

Det kan vara något du inte tål, men det kan också bero på t.ex. stark mat, sura uppstötningar och andra problem med balansen i magen eller tarmarna.
Om det ofta svider när du gör dina behov så beror det på din kost. Mycket chillistark mat gör så att det finns mycket capsacin i avföringen och det blir liksom ungefär som att bli pepparsprayad, fast i baken istället för i ögonen.
Och samma med mycket magsyra/diarré, det fräter liksom i baken.

Det bästa är om du kan hitta eller laga någon maträtt som du vet tål, något som du äter i USA. Då ska du inte behöva tänka på toapapperet.
Citera
2015-09-06, 23:37
Medlem
Mikessons avatar
Ta idiominsalva i oboydalen så skall du se att du läker
Citera
2015-09-07, 00:29
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Stackars djävla TS, men satan vad jag har garvat i denna tråd.

Nu hoppas jag TS tar till sig alla goda råd och att problemet försvinner.

Mitt råd är, skit, duscha dig ren och smörj in pruppen med Helosansalva.

Lycka till!
Citera
2015-09-07, 00:58
Medlem
Jag klarar det fint men min tjen blir skitsur när jag handlar det. En gång fick hon så ont i klitoris att hon låg och gnydde hela kvällen
Citera
2015-09-07, 03:07
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
För några månader sedan beslutade jag mig för att bli mer ekonomisk av mig. Detta innebar att jag skar ner på allt onödigt, dyra schampon, parfymer, dyr mat och dyra kläder etc. Jag började även köpa Ica Basic toalettpapper och det var då helvetet började braka loss.

Redan efter en veckas användning kände jag hur det, varje kväll, kliade obarmhärtigt i Kinapuffen. För att reducera kliandet tog jag Ica Basic toalettpapper och liksom "torkkliade" mig själv i stinken. Pappret blev blodrött.

Nu har det blivit som en ond spiral och det spelar liksom ingen roll om jag tvättar rent chokladtryffeln med vatten varje dag, eller om jag köper extra mjukt toalettpapper och torkar mig med det. Det kliar och blöder om vartannat. Jag provade även att lägga lite 85 procentig handsprit på en näsduk för att göra rent i Riesen en gång för alla. Det sved och brändes och jag grät av smärta. Men inte fan hjälpte det någonting.

Nu sitter jag här, med en sårig och kliande kastanj och vet varken ut eller in. Finns det någon pruttsalva man kan köpa? Hur i helvete blir jag av med det här? Jag kan inte ens gå utanför dörren innan jag måste greppa tag om arslet och klia.

Du kan vara svamp eller eksem som orsakar kliandet. Kolla med en vårdcentral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in