• 1
  • 2
2015-09-03, 21:09
Medlem
svensvenglenns avatar
Idag har varit något så i hästväg av propaganda. Döda barn i dagstidningarna och tema flyktingar på sovjet televisionen. Men visst man är van, såhär har det varit sedan urminnes tider. Dock har var man inte alltid medveten om det, men sedan uppvaknandet för något decennium sedan så går det knappt att läsa en tidning eller se på TV längre.

Hur påverkar ni av propagandan? Vissa biter den givetvis på, en majoritet såklart, annars skulle den inte finnas. På andra får den ingen, eller motsatt effekt. På mig får den väldigt stark diametral motsatt effekt. Så fort någon ska sälja in något till mig, eller övertyga mig om något, använder känsloargument osv som propagandan gör så blir jag enormt skeptisk.

Jag har tack vare propagandan gått från att vara tämligen socialliberal, vara för invandring, höga skatter, tro på vad tidningar skriver samt den officiella historieskrivningen till att vara extremt mot staten (anarkikapitalist), allt som har med mångkultur och invandring att göra, någon slags extrem nationalist skulle etablissemanget kalla mig. Jag har slutat tro på allt som media skriver, även officiell historieskrivning om WW2, förintelsen osv. Allt är en jävla lögn.

Så vilken effekt har propagandan haft på dig det senaste decenniet t.ex. ?
Citera
2015-09-03, 21:14
Medlem
Det har också på mig en totalt motsatt effekt. Jag tror att jag bara är sådan. Jag är och har alltid varit mycket skeptisk till försäljare och folk som försöker "sälja in" saker. Jag går inte på sånt och tar avstånd direkt. Nu för tiden reagerar jag mest med att bli förbannad eller än mer cementerad i mina åsikter och tro att jag har rätt. Jag litar inte på media överhuvudtaget när de gång på gång bekräftar att de mörkar och ljuger.

Jag blir inte mer radikal bara mer säker på min sak.
Citera
2015-09-04, 00:06
Medlem
Samma effekter som på dig TS, och vi verkar I princip ha gjort samma politiska resa. Varje snyfthistoria jag hör talas om gör mig bara irriterad.
Citera
2015-09-04, 00:08
Varje gång jag ser snyft artiklar om zigenare blir jag mer och mer hatiskt. Hatar när man daltar med folk. Visst det kan vara synd och traumaiskt för en del flyktingar. Men tyvärr vi kan ej hjälpa alla. Världen är en hemsk plats. Skriv artiklar om hur vi kan hjälpa dem på plats istället. Som andra säger, det ger motsats effekt.
Citera
2015-09-04, 00:58
Medlem
ensånTyrjaghars avatar
Jag tittar mindre och mindre på TV överhuvudtaget, det blir effekten för mig.
Sen blir jag en del hatisk, för jag vet att de bara håller på med manipulering, hela etablissemanget, både media och sjuklövern och hela den påverkande maktapparaten de har under kontroll. Allt som formar vad en människa känner att hon måste tänka och tycka finns i deras kontroll.
Nästan då, undantagen är SD och internet. Men makten har alltid motarbetat båda, i demokratins namn dessutom och speciellt nu som det verkar.
Hur kan man inte hata det hela?
Citera
2015-09-04, 01:07
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Varje gång jag ser snyft artiklar om zigenare blir jag mer och mer hatiskt. Hatar när man daltar med folk. Visst det kan vara synd och traumaiskt för en del flyktingar. Men tyvärr vi kan ej hjälpa alla. Världen är en hemsk plats. Skriv artiklar om hur vi kan hjälpa dem på plats istället. Som andra säger, det ger motsats effekt.

ja, ta den där jävla ungen som dog som hela västvärldens media använder som propaganda idag. blir så jävla förbannad. har faktiskt NOLL jävla sympati med den där jävla ungen. Det för för fan barn som dör HELA tiden överallt på jorden och jag bryr mig inte ett jävla dugg mer om denne unge än någon annan. blir bara extremt förbannad på alla tidningar i hela jävla europa som trycker upp morbida bilder i ansiktet på oss så att folket ska ge sitt stöd åt att virila stridsdugliga män från MENA ska välla in över gränserna i hundratusental!
Citera
2015-09-04, 01:10
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensånTyrjaghar
Jag tittar mindre och mindre på TV överhuvudtaget, det blir effekten för mig.
Sen blir jag en del hatisk, för jag vet att de bara håller på med manipulering, hela etablissemanget, både media och sjuklövern och hela den påverkande maktapparaten de har under kontroll. Allt som formar vad en människa känner att hon måste tänka och tycka finns i deras kontroll.
Nästan då, undantagen är SD och internet. Men makten har alltid motarbetat båda, i demokratins namn dessutom och speciellt nu som det verkar.
Hur kan man inte hata det hela?

jag har också slutat se på TV. jag ser inte på politiska debatter eller liknande trots att jag dagligen ägnar mig åt metapolitik och politik är ett av mina största intressen i övrigt. Jag har slutat läsa alla vanliga tidningar utom en, som jag har som referens till etablissemangets verklighet.
I övrigt läser jag bara alternativ media, lyssnar på podcasts och tar del av böcker, videos och information på nätet.
Citera
2015-09-04, 01:14
Medlem
Borgarbohemens avatar
Menar TS att förintelsen är en lögn? Ett oerhört befängt och kränkande resonemang att förintelsen skulle vara en papperskonstruktion av Public service.
Citera
2015-09-04, 03:08
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvenglenn
Idag har varit något så i hästväg av propaganda. Döda barn i dagstidningarna och tema flyktingar på sovjet televisionen. Men visst man är van, såhär har det varit sedan urminnes tider. Dock har var man inte alltid medveten om det, men sedan uppvaknandet för något decennium sedan så går det knappt att läsa en tidning eller se på TV längre.

Hur påverkar ni av propagandan? Vissa biter den givetvis på, en majoritet såklart, annars skulle den inte finnas. På andra får den ingen, eller motsatt effekt. På mig får den väldigt stark diametral motsatt effekt. Så fort någon ska sälja in något till mig, eller övertyga mig om något, använder känsloargument osv som propagandan gör så blir jag enormt skeptisk.

Jag har tack vare propagandan gått från att vara tämligen socialliberal, vara för invandring, höga skatter, tro på vad tidningar skriver samt den officiella historieskrivningen till att vara extremt mot staten (anarkikapitalist), allt som har med mångkultur och invandring att göra, någon slags extrem nationalist skulle etablissemanget kalla mig. Jag har slutat tro på allt som media skriver, även officiell historieskrivning om WW2, förintelsen osv. Allt är en jävla lögn.

Så vilken effekt har propagandan haft på dig det senaste decenniet t.ex. ?

Kloka ord, propagandan har ungefär samma effekt på mig. Jag avskyr när någon försöker sälja in åsikter med känsloargument. Ge mig fakta och låt mig ta hand om mina egna känslor.

Bilder på döda barn och snyfthistorier som ska väcka känslor, really? Är det sådant som behövs för att jag och normalintelligenta ska engagera sig? Det är förnedrande och en förolämpning mot min egen förmåga att bedöma saker. Lite som att någon ska tugga min mat innan jag kan svälja den.

Men visst det fungerar säkert eftersom de håller på med det. Tillräckligt många påverkas.
Citera
2015-09-04, 08:42
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
För min del så är det roande att se den tafatta propagandan, jag sitter och skrattar förtjust åt denna Lisa 18 år ska propagera för att en massa gratisätare ska få komma till Sverige propagandan.

Sen tar den sig en äckligare ton där det började med Özz Nujen som började med att försöka profitera på döda barn, och sedan följde resten av globalistmedia med i den här shockpropagandan.

Det får iaf mig att bli mer anti mot dessa kräk och deras äckliga profiterande på döda barn som de själva varit med och dödat på så vis att deras Sjuklöver signalpolitik lockar till sig fattiga människor som vill ha gratis och Tyskland och Sverige erbjuder gratis, man lockar alltså lågintelligenta men giriga tredje världen folk att riskera sina liv på Medelhavet och ibland slutar det som för det lilla barnet att de dör.

Här har man alltså blod på sina händer på grund av sin signalpolitik att det är bara komma och ta för sig av Smörgåsbordet Sverige.
Att dessa samvetslösa horor inte heller har vett att skämmas för sin egna medverkan i dessa dödsfall utan skyller det på folk som inte vill bedriva signalpolitik att det är ok att komma och kalas vid Smörgåsbordet Sverige.
Citera
2015-09-04, 08:57
Medlem
YP4XQs avatar
Vi var fyra stycken som igår under SVTs sändningar satt och hatade dem för hur de går all-in enligt manus och ger på något sjukt jävla vrider tänkande sätt Ännu mer skit på bekostnad av Sverige vänner och döda barn. Så jävla ironiskt, sådan grundlig dekadens.

Regeringen och statsmedia vill idag, exkluderat ett visst parti, hjälpa 1 barn på bekostnad av 99 andra.
Citera
2015-09-04, 08:58
Medlem
Ryggmärgsreflexen sätter in. Om massmedia påstår någon på en normal basis reagerar jag med misstro. När dravlet blir så här övertydligt blir jag rent av hatiskt. Journalister och massmedia måste vara nutidens svartpest. Jag hatar dom, ärligt och fullt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in