Citat:
Ursprungligen postat av
Pingubengt
Ryggmärgsreflexen sätter in. Om massmedia påstår någon på en normal basis reagerar jag med misstro. När dravlet blir så här övertydligt blir jag rent av hatiskt. Journalister och massmedia måste vara nutidens svartpest. Jag hatar dom, ärligt och fullt.
Ungefär så jag har ytterst lågt förtroende för massmedia. Jag tycker genuint illa om dem. Nu så är inte världen svart eller vit men, journalister har jag som grupp mycket svårt för.
Jag tänker på den öppna dörren att det är zigernare som rånar våra äldre, det har aldrig en journalist bemödat sig att nämna. Det är hur jävla enkelt som helt och en 8-åring skulle kunna kolla upp det.Men det viktiga är inte att observera eller rapportera hur det verkligen ligger till utan att #motverkadeondakrafterna
T.ex gruppvåldtäkten på finlandsfärjan utmålades som att de var svenskar faktum var att de var somalier både kulturellt och officiellt.
Det ställs aldrig någon fråga om politiska beslut om vad det kommer kosta och hur det skall finansieras.
De tror att de är facebook numera och håller på med t.ex sociala kampanjer, jagdelar, då är man en aktör och inte observatör.