2015-09-04, 09:14
Medlem
Den politiska kritiken har till uppgift att tränga igenom klicheér och floskler och alla former av idealistiskt emballage och nå fram till till ett stycke politisk verklighet, och visa oss den som den verkligen är.
Men myterna (indoktrinering, propagandan, disciplineringeringen) är så djupt satt i oss redan- sprutad in i blodet innan vi märkte vad som pågick- att många av oss hemsöks av skuldkänslor när vi börjar klä av samhället dess emballage.
Myterna skyddar sig själva genom att skapa en känsla av illojalitet hos den som petar på dem. Kritiken mot förintelsen är befogad såvida att ordet i sig är ett "överord".
Förvisso skedde ett fruktansvärt folkmord men det fanns överlevande. Att förinta=totalt utplåna, vilket i det fallet inte skedde. Vilken agenda de haft med att välja ett eget ord för sitt folkmord är ämne för en helt annan tråd.
Citera
2015-09-04, 09:18
Medlem
Var som så många andra förr inte alls emot invandring. Jag brydde mig inte utan tänkte bara att det är så det är. Däremot var jag mycket kritisk mot de som hela tiden var negativa till den. Jag gillade inte och gillar fortfarande inte antydningarna om att vita skulle vara så överlägsna. Jag har absolut inget emot infödda afrikaner i Afrika.

Men nu har det blivit så uppenbart att det finns en politisk agenda med att översvämma alla länder där folket har någon sorts gemenskap med främlingar till detta folk. Det finns liksom ingen annan förklaring. Det är ju inte bra för någon annan än vissa cyniskt beräknande kapitalister att skapa den situation som man nu gör. När man då kommer med känsloargument och exploaterar barn i denna propaganda så blir jag bara upprörd och ändå mera negativ till den etablerade median. Har man en gång genomskådat det så blir det bara mer och mer bekräftat hela tiden.
Citera
2015-09-04, 09:24
Medlem
Det spär bara på mitt förakt för politiker och journalister. Ju mer dom drevar ju mer föraktar jag dom, det där föraktet håller på att omvandlas till rent hat.
Citera
2015-09-04, 18:32
Jag sitter och i detta nu och omvärderar allt jag egentligen står för för jag förstår nu och detta först nu att knappt någon står för vad den påstår sig att stå för.
Ett jävla hyckleri således allt detta förbannade tyckeri.
Att människan i sig självt är ett, enda stort ego torde väl stå utom allt och detta då rimligt tvivel och då detta vid åtminstone detta laget?
Själv vet jag faktiskt inte och detta inte nu längre i vilket lag jag någonsin och detta egentligen aldrig har spelat.
Propaganda, ja men visst, och jag tycker det är trist. Men allt och alla saknar substans och det räcker att bara behöva skrapa på ytan här av ytlighet så ser och inser man att därunder finnes ingenting, detta då någonstans och som blir då ingenstans.
Där finnes inget och det mest tråkiga här är att dylikt inte går att ställa inför Tinget.

Så effekterna på mig vad gäller just detta? Jaa, jag har inget(och ingen)att kämpa för och därför således heller inget(och ingen) att leva för.
Men visst kan en väl leva i alla fall, i någon frivillig Fritzlkällare ute i detta fortsatt ingenstans alls och alls finna ting och tingen i detta det enda rätta och ute i då ingenting alls.
Propaganda sprides utifrån andras sjuka anda.
Och så ser världen ut, detta från mänsklighetens början till dess slut.
Propaganda sprides i en ytterligt sjuk anda.
Och i denna sjuka anda sprider då t. ex Media sin sjuka propaganda.
Men för att här börja och avsluta någonstans så har ju t. ex Media här alltid och SIN svans.
Så detta med journalistisk propaganda bekommer nog dem med viss dito här hörandes samma denna anda. De andra här vidare vandra.
Senast redigerad av hee4r 2015-09-04 kl. 18:36.
Citera
2015-09-04, 18:48
Medlem
Amors avatar
Bilderna är avsedda att ha chockverkan. Även jag vacklar till, sedan reser jag mig upp med rak rygg och börjar tänka rationellt igen.

Tack och lov är man van efter en hel uppväxt i Bror Duktig-land.
Citera
2015-09-04, 19:06
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerMera
Det spär bara på mitt förakt för politiker och journalister. Ju mer dom drevar ju mer föraktar jag dom, det där föraktet håller på att omvandlas till rent hat.

Vet inte om förakt är det rätta ordet, snarare ser jag dem som fienden som vill förslava oss och införa deras diktatur.
Inte bara åsiktsdiktatur utan även hur vi ska bete oss, tvingas göra, tvingas avstå från.
Typ att husera flyktingar i våra egna hem, ta emot ensamkommande barn i våra hem, som om de vore våra egna. Bjuda främlingar på middag le och åbäka oss i allmänhet prata vänligt med dem.

Samtidigt vet man vad musslorna tänker. -"Snart har vi tagit över ert land och då är det våra seder och vår religion som gäller". "Då får ni otrogna kröka rygg och konvertera eller dö".

Jag hatar korkade dårar som vill att jag ska vara lika korkad som dom. Dem likställer jag med mina fiender.
Citera
2015-09-04, 19:15
Medlem
Scipio-Scanias avatar
Jag känner enbart ilska och totalt förakt gentemot media! Denna galna propaganda som pågår nu gör mig bara ännu mer negativ till dessa horder från Mordor! Folk som sprider bilder på döda barn i syfte att gagna sina egna politiska poänger förtjänar endast fullständigt FÖRAKT! (Hej Henrik Schyffert och bergsturken Özz)
Citera
2015-09-05, 00:35
Medlem
MrBulldoggs avatar
Det är fruktansvärt med drunknade barn. Och det är därför det ger sån dålig smak i munnen när nån grötmyndig godhetsminster tar tragedin och på ett uppenbart manipulativt sätt förvandlar den till lika delar politiskt slagträ (för att ÖKA pull-faktorerna så MER folk ger flyktingsmugglarna business!) respektive storslam i godhetsligan i bekantskapskretsen.

Många därhemma i TV-sofforna kanske inte har samma avsky mot folk som kocketterar med sin egen godhet, men det blir otvivelaktigt en avtrubbningseffekt av denna orgie i moralporr. Nu har de flödat svenska folket med bilder på döda barn. Det blir liksom svårt att toppa det nästa gång medieeliten får för sig att köra en "uppfostringsdrive" så folk slutar rösta SD.
Citera
2015-09-05, 00:36
Medlem
Man väljer själv vad man vill lyssna på. Glöm aldrig det.
Citera
2015-09-05, 00:54
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Den mesta propagandan retar upp mig oavsett från vilket håll den kommer så det är få saker som påverkar och mest sådant jag anser vettigt. Döende barn självklart, men är det vidrigare än troliga fejkbilder på spädbarn som sparkas ihjäl av muslimer (såg ut som en docka) eller barn som klipps in och utnyttjas i homofobiska syften. Fan vad det gnälls nu när verkliga barn ur verkliga situationer visas. Jag kastar inte i mig allt även om vissa kanske tror det men däremot är det häpnadsväckande att det protesteras så mycket mot riktiga flyktingbarn och bilder på dem. Trodde vissa att de skulle kunna dränka samhället med egna utvalda bilder av barn som propaganda helt ifred för att försöka ingjuta avsky, fruktan och främlingsfientlighet i godan ro i all evinnerlighet? Nej rasistiska människor har inte första tjing på att använda barn i politiska syften eller för att väcka känslor. Men jag förstår rasistiska människors avsky inför fenomenet som nu uppstått, mycket svårare att så hat inom den som istället känner medlidande. Glöm inte alla filmer och bilder folk spridit för att väcka avsky mot exempelvis muslimer. Vad är skillnaden? Att världen också får se hur barn dör på flykt? Varför de flyr har ni själva trots allt flitigt försökt visa upp.
Citera
2015-09-05, 05:31
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Jag stänger av, slutar lyssna och läsa, det är bara samma historia som rapas upp om och om igen. Jag är intresserad av nyheter, inte om samma gråtrunkande upprepat i alla tidningar och kanaler.
Citera
2015-09-05, 06:47
Medlem
Djupfryss avatar
Jag blir faktiskt lite bländad av de senaste dagarnas flyktingpropaganda. Det har varit rätt så lite snyftande under sommaren, och nu plötsligt blir vi bombarderade av media runt om i Europa. Trots att något nytt egentligen inte hänt.

Att Europeiska politiker är oförmögna att få stopp på flyktingströmmarna, likt Australien lyckats med, och att barn därför drunknar i Medelhavet visste vi ju redan. Så varför ser det plötsligt ut så här i Europeisk media?
När jag ställer mig frågan kan jag inte hjälpa att jag motvilligt börjar fundera på om de som påstår att allt är en konspiration innehållande judar, kapitalister, köpta politiker och journalister etc är de som faktiskt sitter på svaren.

Propagandan gör mig paranoid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in