2015-09-02, 18:27
Kulturnyheterna tog precis upp "rasistbloggen som hotar och hänger ut journalister".
Så kan vi inte ha det, verkade de tycka.
Citera
2015-09-02, 18:28
Medlem
Fruktansvärt komiskt att kärringen inte bara är en patetisk rasist, utan också en klassisk foliehatt som genom bluffsjukdomar fått mängder av bidrag m.m. Bisarrt att hon har mage att klaga på att invandringen kostar pengar.
Senast redigerad av Bandstarter 2015-09-02 kl. 18:33.
Citera
2015-09-02, 18:29
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monrim
Intressant att JC har en sjukersättning. Nu framgår ju inte vilken grad av nedsättning, men det verkar onekligen som att hon har en arbetsförmåga med tanke på alla inlägg som hon producerar. Hur hon nu gör det med en elöverkänslighet är något av en gåta, men hon kanske skriver dem för hand på papper och ger dem till en vän som kan vistas nära elektriska saker.... Personligen tycker jag det är suspekt och vette 17 om jag har så stor lust att bidra till hennes uppehälle genom sjukersättningen....
Hon kanske får elstötar av offerkoftan?
Citera
2015-09-02, 18:30
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
På vilket sätt då? Jag ser det som fullt möjligt att folk outar till höger och till vänster utan att man för den sakens skull sätter folk i fängelset eller mördar dem. Parallellen till Sovjet är ju rätt svår att förstå då Sovjet kom av en revolution som var rätt radikal (i ordets rätta betydelse, alltså: från roten). Har vi haft någon revolution här i Sverige där man förändrat maktsystemet totalt och där mord var en del av strategin från början?

Jag antar att du bara spelar dum, men parallellen till Sovjet handlar framförallt om åsiktsförtrycket, vilket det uppenbart är vad hela den här historien handlar om.

Det började med att man "försiktigt" stämplade högljudda invandringskritiker som rasister, sedan har man smygande förändrat ordet betydelsen av ordet "rasist" att betyda något helt annat än dess ursprungliga mening och innefattar idag all form av kritik mot den förda migrationspolitiken. Man har också, från medias sida framförallt, blivit allt mer radikala i sin jakt på oliktänkande. Idag drar man sig inte ens för att hänga ut privatpersoner, något som vore fullständigt otänkbart för bara 15 år sedan.

Steget mot total diktatur sker som sagt inte nödvändigtvis över en natt. Den mest effektiva diktaturen är den som kommer smygande, där folket inte ens förstår att de lever i en diktatur. Vilket t.ex. Nordkorea är ett typexempel på idag.
Senast redigerad av CannonDorf 2015-09-02 kl. 18:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takethefifth
Märkligt att du inte reagerade på samma sätt när flera journalisters adresser lades ut här?
Mitt var bara en replik till det tilltaget .
Tror att de flesta redan läst Expressen och har de gjort det så är det fritt fram att hämta dessa uppgifter på nätet helt oskyddat men som vanligt ska såna som du ta till bröst toner.
Patetiskt, Försök att se saker mer nyanserat det är en förutsättning om demokrati ska fungera.

" Såna som du..." Var snäll och förklara! Källa?
Citera
Medlem
Wajis avatar
Tycker det är tragiskt att vänsterhämnd är dagens attacker på alla som inte tycker lika. Man har trakasserat SD anhängare och folk har fått sluta sina jobb och och man har fryst ut alla som offentligt röstar på SD. Och så pratar man bara om attackerar emot vänsterjournalister. Tvi fan.

Men vetskapen att anställs man på en kvällstidning så är det väl samma syndrom som att komma med i Paradise Hotel. Dvs tillräckligt jävla IQ befriad och kan sälja lösnummer på puckon.
Citera
2015-09-02, 18:32
Medlem
Citat:
Intressant att JC har en sjukersättning. Nu framgår ju inte vilken grad av nedsättning, men det verkar onekligen som att hon har en arbetsförmåga med tanke på alla inlägg som hon producerar. Hur hon nu gör det med en elöverkänslighet är något av en gåta, men hon kanske skriver dem för hand på papper och ger dem till en vän som kan vistas nära elektriska saker.... Personligen tycker jag det är suspekt och vette 17 om jag har så stor lust att bidra till hennes uppehälle genom sjukersättningen....
Läs på innan du uttalar dig. JC är omkring 70 år gammal och därmed ålderspensionär. Den media som du hämtar din information från verkar förleda dig.
Senast redigerad av fuckuto 2015-09-02 kl. 18:37.
Citera
2015-09-02, 18:35
Medlem
Zpanarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Läs på innan du uttalar dig. JC är omkring 70 år gammal och därmed ålderspensionär.

Helt rätt. Dessutom började hon med sina krönikor 2010, alltså vid ca 65 års ålder. Nu vet jag inte när hon fick sin ålderspension men just detta känns väl inte som någon big deal....
Citera
2015-09-02, 18:39
Medlem
FastRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Så har då SR bidragit med sitt i den uniforma Medians synkade angrepp på JC.

I Studio 1 fick Anna-Lena Lodenius och Jack Verner sitta och vulgärbeskriva, karaktärsmörda och fabulera fritt, helt utan motstånd eller annars sedvanliga invändningar om att nu är de inte här och kan försvara sig från inte bara en utan två uppenbart hjälpösa studioreprortar.

TV- och Radioavgift....woohoo....

Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6245952

Lyssnade nu på Studio ett, där säger man att hon är väldigt konspiratorisk av sig. Jaha och att hon blir uthängd av Sveriges störta tidning visar väl hur rätt hon har?

Sen att hon är fördomsfull mot Islam?? Eller kollar hon bara på verkligheten??

Hur invandringen riskerar välfärden? Ja det är väl självklart??

OBS! Inte O.T. Läs till slutet, tack.

Det finns en dansk film som heter Idealisten. Den bygger på en verklig händelse och skildrar en journalists arbete och hans kamp för sanningen och mot etablissemanget och den statliga överheten. Jag såg den igår och studsade till 36 minuter in i filmen.
Den grävande journalisten kallas in till redaktören på Danmarks Radio. Ytterligare en person befinner sig i rummet. Det visar sig att han också är journalist men inte bara det. Han är även säkerhetsofficer. När den grävande journalisten frågar honom vem han är och vad hans roll är i sammanhanget svarar han:
"-Jag är journalist precis som du och säkerhetsofficer på Danmarks Radio. Jag skall upprätthålla balansen mellan nyheter och statens intresse." Danmarks Radio är en del av dansk beredskap.

Min undran är då om detta fenomen finns nu och i Sverige? Finns det en dold agenda där vissa journalister i svensk media också är "säkerhetsofficerare", med uppgift att balansera mellan nyheter och statens intressen? Vore intressant med tanke på det enorma drevet mot de invandringskritiska rösterna i allmänhet och talesmännen/kvinnorna/alternativa medier i synnerhet. Tänker bl a på attackerna mot Julia Caesar.
Det kanske finns någon avhoppad journalist och f.d. "säkerhetsofficer" därute somhar blivit förbannad och vill berätta? Eller någon med kunskap som kan forska lite hur det ligger till i Sverige.
Eller så är jag bara paranoid. Hoppas inte SÄPO kommer nu och knackar på.
Se filmen om ni kan, den är bra!
Citera
Medlem
EXPRESSEN HAR DELETAT

Ulf Nilsons krönika om JC och hennes bok tycks vara raderad. Kan nån hitta den..
http://www.expressen.se/kronikorer/u...vag-at-helvete

Krönikan från 2010 debatteras här på FB
(FB) Expressens Ulf N om skrämmande bok "Världsmästarna, när Sverige blev mångkulturellt"
Citera
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:

Du är påläst verkligen. Hon är 71 år gammal och har en rättmätig Pension. Du behöver inte bidra förutom se till att vi behöver inte bidra till din försörjning..........
Citera
2015-09-02, 18:40
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Läs på innan du uttalar dig. JC är omkring 70 år gammal och därmed ålderspensionär. Den media som du hämtar information från verkar förleda dig.
Det spelar ingen roll för känslostyrda kommunister.Fakta är inget att bry sig om i deras fantasivärd .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in