Citat:

Ursprungligen postat av 
Hyfundan

Så har då SR bidragit med sitt i den uniforma Medians synkade angrepp på JC. 
I Studio 1  fick Anna-Lena Lodenius och Jack Verner sitta och vulgärbeskriva, karaktärsmörda och fabulera fritt, helt utan motstånd eller annars sedvanliga invändningar om att nu är de inte här och kan försvara sig från inte bara en utan två uppenbart hjälpösa studioreprortar.
TV- och Radioavgift....woohoo....

Citat:

Ursprungligen postat av 
Timbumona

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6245952
Lyssnade nu på Studio ett, där säger man att hon är väldigt konspiratorisk av sig. Jaha och att hon blir uthängd av Sveriges störta tidning visar väl hur rätt hon har?
Sen att hon är fördomsfull mot Islam?? Eller kollar hon bara på verkligheten??
Hur invandringen riskerar välfärden? Ja det är väl självklart??

OBS! Inte O.T. Läs till slutet, tack.
Det finns en dansk film som heter 
Idealisten. Den bygger på en verklig händelse och skildrar en journalists arbete och hans kamp för sanningen och mot etablissemanget och den statliga överheten. Jag såg den igår och studsade till 36 minuter in i filmen. 
Den grävande journalisten kallas in till redaktören på Danmarks Radio. Ytterligare en person befinner sig i rummet. Det visar sig att han också är journalist men inte bara det. Han är även 
säkerhetsofficer. När den grävande journalisten frågar honom vem han är och vad hans roll är i sammanhanget svarar han:
"-Jag är journalist precis som du och säkerhetsofficer på Danmarks Radio. Jag skall upprätthålla balansen mellan nyheter och statens intresse." Danmarks Radio är en del av dansk beredskap.
Min undran är då om detta fenomen finns nu och i Sverige? Finns det en dold agenda där vissa journalister i svensk media också är "säkerhetsofficerare", med uppgift att balansera mellan nyheter och statens intressen? Vore intressant med tanke på det enorma drevet mot de invandringskritiska rösterna i allmänhet och talesmännen/kvinnorna/alternativa medier i synnerhet. Tänker bl a på attackerna mot Julia Caesar.
Det kanske finns någon avhoppad journalist och f.d. "säkerhetsofficer" därute somhar blivit förbannad och vill berätta? Eller någon med kunskap som kan forska lite hur det ligger till i Sverige.
Eller så är jag bara paranoid. Hoppas inte SÄPO kommer nu och knackar på.
Se filmen om ni kan, den är bra!