2015-09-09, 22:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Varför fokusera på hennes person och privatliv-klarar ni inte att "ta debatten"?

Debatten är redan tagen. Det är inte direkt så att Jöberger är känd för att lyssna på argument.
Tvärtom, hon är känd för att gå sin way.
Citera
2015-09-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Debatten är redan tagen. Det är inte direkt så att Jöberger är känd för att lyssna på argument.
-Låt henne sitta i morronsofforna och säga att Islam är 2000-talets nazism,det är ju sant.
Citera
2015-09-09, 22:35
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Debatten tycks mest ha bestått i att man hängde ut henne och plockade bort ett fem år gammalt positivt omdöme ur mediaarkivet.

Jag vet inte något mer i alla fall.

Och om inte detta är ett bevis för medias partiskhet så vet jag inte vad. Man menar att demokratin mår bättre av att opinionsbildare är offentliga. I samma veva tar man bort en bokrecension som var positiv till sin karaktär. Det finns inte en chans, alltså inte ens en tillstymmelse till chans, att detta skulle kunna vara något annat än en direkt attack mot just en opinionsbildare i syfte att tysta denna.
Citera
2015-09-09, 22:36
Medlem
Citat:
Varför fokusera på hennes person och privatliv-klarar ni inte att "ta debatten"?
Som sagt det går bra att dua mig. Nej jag konstaterade ju bara att det är ett framsteg att rasister börjat ömma för tanter med diffusa åkommor. Och att det kommer att lyfta hela debattklimatet.
Citera
2015-09-09, 22:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
-Låt henne sitta i morronsofforna och säga att Islam är 2000-talets nazism,det är ju sant.

Japp!
Citera
2015-09-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetsvamp
Avdelningen tjuvnyp..... Aktuellt hade nyss ett inslag om sjuka som söker på nätet efter alternativa behandlingsmetoder. Av en händelse exemplifierade de inbillade sjuka med......... tada elöverkänslighet och amalgamintolerans. Fan, jag brukar inte ha foliehatten på😊

Direkt när Nike Nylander nämnde elöverkänslighet, så visste jag att hon i nästa sekund skulle säga "amalgaförgiftning". Och sedan såg hon extremt nöjd ut med sig själv resten av programmet. Hennes manlige kollega såg också ovanligt munter och skälmsk ut. Mycket highfivande för Nike i korridorerna just nu kan jag tänka mig. "Fri och oberoende..."
Senast redigerad av Bud Fox 2015-09-09 kl. 23:06.
Citera
2015-09-09, 23:14
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Direkt när Nike Nylander nämnde elöverkänslighet, så visste jag att hon i nästa sekund skulle säga "amalgaförgiftning". Och sedan såg hon extremt nöjd ut med sig själv resten av programmet. Hennes manlige kollega såg också ovanligt munter och skälmsk ut. Mycket highfivande för Nike i korridorerna just nu kan jag tänka mig. "Fri och oberoende..."

Nu vet jag inte om jag har fått en foliehatt jag med. Men tänk om det är något med att JC råkar veta att ett antal nuvarande chefer inom media var med i en och samma trotskistiska förening på 1990-talet?

Och att man då penetrerade och tog över någon intresseförening för elallergiker varvid denna fick bidrag från en likaledes trotskistisk polare på någon myndighet?

Som sagt, jag kan ju ha fått en tillfällig foliehatt jag med. Men jag tycker att media har reagerat anmärkningsvärt panikartat här. Observera nu att det är ett långskott detta, men möjligheten finns ju. För det brukar finnas en anledning till varje karaktärsmord.

Edit: Som exempel kan nämnas att nuvarande pressombudsmannen jobbade på samma tidningsredaktion som JC, då när hon slutade. Denne pressombudsman har tidigare arbetat på Sveriges Kommunistiska Partis (SKP) tidning Rödluvan.
Senast redigerad av Eerieye 2015-09-09 kl. 23:39.
Citera
2015-09-09, 23:18
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox

Kan lika gärna vara att de helt enkelt bara läst i tråden här. Det är ju rätt många klick på denna och någonstans ifrån ska de ju få uppgifterna, för de kan ju inte bara nämna "inbillade sjukdomar" utan att exemplifiera.

För på sätt och vis så är ju sjukdomarna inbillade. Eller mer korrekt, sjukdomen är ju oftast på riktigt men orsaken till den är inbillad.
Citera
2015-09-10, 00:55
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetsvamp
Avdelningen tjuvnyp..... Aktuellt hade nyss ett inslag om sjuka som söker på nätet efter alternativa behandlingsmetoder. Av en händelse exemplifierade de inbillade sjuka med......... tada elöverkänslighet och amalgamintolerans. Fan, jag brukar inte ha foliehatten på😊

Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Kan lika gärna vara att de helt enkelt bara läst i tråden här. Det är ju rätt många klick på denna och någonstans ifrån ska de ju få uppgifterna, för de kan ju inte bara nämna "inbillade sjukdomar" utan att exemplifiera.

För på sätt och vis så är ju sjukdomarna inbillade. Eller mer korrekt, sjukdomen är ju oftast på riktigt men orsaken till den är inbillad.
Jag lade faktiskt också märke till detta...men noterade också att det nämndes kronisk borrelia i inslaget...ett inslag som i grunden handlade om ett alternativ till Levaxin mot hypotyreos (struma), ett alternativt läkemedel kallat "dessicated thyroid" d.v.s. torkad sköldkörtel...denna debatt handlar i grunden om skolmedicinen vs. alternativmedicinen och inbegriper det etablerade samhället vs. olik- och ny-tänkare... el. företagen och vinstintresset vs. den enskilda människan och hennes hälsa om man så vill...ung. samma sak som "kulturmarxisterna, vänsterna, MSM, 7-klövern" o.s.v. vs. SD, JC och "Nisse i hökarängen"...
Många läkare som gått emot mainstreamuppfattningen inom medicinen har fått sina läkarlicenser indragna, och i USA kan de bli "raidade" av FBI t.ex.,
http://www.naturalnews.com/021791.html#
och i Kanada blev just förskrivningen av "dessicated thyroid" en stor affär för Dr. David Derry som blev av med läkarlicensen, t.ex.
http://thyroid.about.com/library/news/blderry2.htm
Dubble nobelpristagaren Linus Pauling blev också utfrusen och förlöjligad av etablissemanget när han vågade hävda att C-vitamin är viktigt för hälsan...han var dock ingen läkare, så det fanns ingen licens att dra in...
http://www.independent.co.uk/news/uk...3-1384816.html
Huruvida kvicksilvret eller koppar i amalgam är skadligt för hälsan är en segsliten debatt som pågått i vågor sedan 1800-talet med massor av förespråkare på båda sidor...
http://www.amalgamskadefonden.se/vanliga_fragor.shtml
http://www.2000taletsvetenskap.nu/ga...er/storteb.htm
Huruvida kronisk borrelia finns eller inte finns beror också på om man bor i Norge eller Sverige...i Norge får man behandling mot infektionen i alla fall...
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/en-pahittad-sjukdom
och i engelsktalande länder heter det "chronic Lyme disease"...
https://en.wikipedia.org/wiki/Lyme_disease_controversy
Huruvida elöverkänslighet existerar eller inte är IMO detsamma som att fråga om magsår orsakas av stress eller bakterier för säg...20 år sedan?
Huruvida invandringen är bra eller dålig för Sverige hamnar IMO i samma kategori...att den kan upplevas dålig av ett antal enskilda individer som tror sig bli förfördelade av att välfärdssamhället urholkas är inte detsamma som att den skulle vara dålig för Sverige som helhet på "lång sikt"... i alla fall inte om man tillhör etablissemanget och tänker (och tjänar pengar) i enlighet med det rådande paradigmet...
Citera
2015-09-10, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Som sagt det går bra att dua mig. Nej jag konstaterade ju bara att det är ett framsteg att rasister börjat ömma för tanter med diffusa åkommor. Och att det kommer att lyfta hela debattklimatet.
-Kan avslöja att SD ömmar även för gamla tanter som rånas av zigenarligorna ni släpat hit..
Citera
2015-09-10, 07:55
Medlem
Citat:
-Kan avslöja att SD ömmar även för gamla tanter som rånas av zigenarligorna ni släpat hit..
Omöjligt att bli duad här uppebarligen Man får ju intrycket att dem mest aktiva här lever i en konspirationsteori. Så jag ingår då i ett ont gäng som har släpat hit zigenarligor för att dem ska råna Julia Caesar så att hon får annat att tänka på än fibromyalgi.
Citera
2015-09-10, 08:02
Medlem
lampross avatar
Tråden har seglat ut i "a sea of irrelevance", antydande att Expressen är hjälten och Julia Caesar boven.

Detta är falsk matematik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in