2015-09-08, 18:43
Medlem
Ydalirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Det är priset som svenskarna får betala för att födas och leva i ett land som gått från jordbrukskultur till industrination över till ett informationssamhälle... orden vägs på guldvåg, och så länge som efterföljarna av en viss anonymt skriven blog håller sig under ett visst antal så kan den finnas som en subgrupp i samhället, vilken-som-helst, t.ex. valfri ideell förening eller religiös församling, men så fort som en anonymt skriven blog når upp till ett tillräckligt stort antal följare för att utgöra en för den tredje statsmakten, den oberoende fria pressen, intressant företeelse, så förväntas den blogen också stå upp för press- och yttrandefrihetens ansvarskrav...inget konstigt med det...

För att "komma runt" detta krav på den enskilde skribenten har ju varje tidning t.ex. en "ansvarig utgivare" medan enskilda fria bloggare numera får axla detta ansvar själva... jämför t.ex. med imamen Abu Raad i Gävlemoskén som inte vill svara på frågor från tidningen Gävle dagblad...ska han kunna dra sig undan ansvar för sina islamistiska skriverier genom att skriva under pseudonym?

Dock bör ju anonyma skribenter kontaktas på ett ansvarsfullt sätt, och inte "stalkas" om det inte finns fog för detta, såsom att alla andra kontaktvägar prövats men inte nått någon framgång...

Priset är för högt min vän och det är en livsfarlig utveckling. Och du har fel, ansvaret för publicering av enskilda bloggare ges i lagen om ansvar för elektroniska anslagstavlor, http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980112.htm Ett i o f sig konstigt namn på en lag som reglerar elektronisk publicering. En i o f sig lite tandlös lag, men beror nog mer på IT-utvecklingen.
Citera
2015-09-08, 18:55
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Tröttsam vänstertaktik, attackerar alltid budbäraren...
För vänstern är det oftast viktigaste VEM som säger vad, & det som sägs av rätt personer är alltid SÅ rätt.

Hade Che Guevara någon gång sagt att bajs är gott så hade vänstern mestadels bestått av dedikerade koprofiler idag..

Citat:
Knäpp, knäpp, knäpp ända in i hennes oral galvanism och elallergi.

Som om det inte finns en hotbild mot JC? De journalister som följer tråden i jakt på rasism, politsk extremism och näthat kan ju slå upp ordet "funkofobi" och därefter begrunda ovanstående citat. Sedan kan de söka på strängen "Djävla rasist!" , med varianter, för att hitta extremister.

Man har ju förstått att Orrenius var såå snäll och artig. Men nu har ju JC jobbat på DN i över 20 år och blir inte lurad av det. Hon vet när en journalist har ont i sinnet. Den andra som har ränt där är en mångårig ovän, har jag förstått. Den som inte känner sig hotad i det läget, den är inte frisk.
Senast redigerad av Eerieye 2015-09-08 kl. 18:58.
Citera
2015-09-08, 19:18
Moderator
-Info-s avatar
Många säger att "Julia Caesar" är tokig (även i denna tråd) men lyssnar man på denna intervju med henne (utförd av Granskning Sverige och inspelad för ett par dagar sedan) så har man svårt att hålla med. Tvärtom så verkar hon väldigt skärpt, i synnerhet för sin ålder. Hon verkar också vara en sympatisk kvinna. Nidbilden av henne - ett ont hatande monster som helt saknar förstånd - märker man inga spår av:

https://www.youtube.com/watch?v=aTQv5hheKIE

Ni kan ju exempelvis göra en jämförelse med Lars Lindström (Expressen) som Granskning Sverige också ringt upp:

https://www.youtube.com/watch?v=N0nzmht_bn4

Enligt propagandan så är "Julia Caesar" den korkade och Lars Lindström den kloke. Men om ni jämför intervjuerna - håller ni fortfarande med?
Citera
2015-09-08, 19:49
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Knäpp, knäpp, knäpp ända in i hennes oral galvanism och elallergi.
Om 20 år kanske många tycker att nutidens diagnoser som utbrändhet och ADHD är knäpp, knäpp, knäpp. Var sak skall bedömas efter sin tid.
Citera
2015-09-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
De riksdagsmän och andra som säger så har ofta polisskydd.

Hur ofta har de polisskydd?
De som blivit mördade, vilka är de?

Kom med något konkret som visar att det finns en reell hotbild mot Julia Caesar. Hon behöver av det skälet inte vara anonym. Men vill hon vara det så är det fel att hänga ut henne utan att ha fått hennes tillstånd.
Citera
2015-09-08, 20:02
Medlem
Jag har läst igenom iaf hälften av tråden, och det ökända näthatet står vänsterfolk för.
Det Expressen är ute efter är att skrämma J.C. till tystnad, det är det enda syftet. "En Arg Blatte" står väl på tur.
Här har pk-media blivit totalt utskåpad argumentsmässigt, ja då tar man till tjuvslag.

Om pk-pressen inte skärper till sig ordentligt utan fortsätter på den inslagna vägen så kommer SD få egen majoritet i Sveriges Riksdag vid valet 2018 vilket iaf jag hoppas på, fast det kanske är det de egentligen vill.

Expressen och DN går i konkurs och får slå igen, alla får sluta. Efter ett år kör man igång med helt nytt folk och helt ny inriktning. Slugt tänkt. Lönegarantin står väl staten för. Man slipper en massa processer.
Citera
2015-09-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Hur ofta har de polisskydd?
De som blivit mördade, vilka är de?

Kom med något konkret som visar att det finns en reell hotbild mot Julia Caesar. Hon behöver av det skälet inte vara anonym. Men vill hon vara det så är det fel att hänga ut henne utan att ha fått hennes tillstånd.
Vill du ha en källa på att många politiker har skydd av Säpo?
Citera
2015-09-08, 20:23
Moderator
-Info-s avatar
SD-toppen skyddas alltid av livvakter. Jag vet inte hur det är för övriga av SD:s riksdagsledamöter, men helt klart har SD en större hotbild än andra riksdagsledamöter:

Citat:
"Säkerhetspolisens budget för livvakter och annat skydd har ökat med över 50 procent på sex år."

"Siffrorna är tydliga. Mellan åren 2006 och 2011 har budgeten för Säpos personskydd ökat från 287 miljoner kronor till 410 miljoner. I år ökar den ytterligare till cirka 440 miljoner kronor. Det finns en uppenbar orsak:

– Det beror bland annat på att det har kommit in ett nytt parti i riksdagen som vi inte har arbetat med tidigare, Sverigedemokraterna, och som har en hög hotbild, säger Anders Thornberg, som är tillförordnad Säpochef."

http://www.dn.se/arkiv/diverse/stenh...rnas-livvakter

Vänsterextremisterna i samhället utgör ett ständigt hot mot våra folkvalda politiker. På senare år har även militanta islamister börjat bli ett hot.
Citera
2015-09-08, 20:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Många säger att "Julia Caesar" är tokig (även i denna tråd) men lyssnar man på denna intervju med henne (utförd av Granskning Sverige och inspelad för ett par dagar sedan) så har man svårt att hålla med. Tvärtom så verkar hon väldigt skärpt, i synnerhet för sin ålder. Hon verkar också vara en sympatisk kvinna. Nidbilden av henne - ett ont hatande monster som helt saknar förstånd - märker man inga spår av:

https://www.youtube.com/watch?v=aTQv5hheKIE

Ni kan ju exempelvis göra en jämförelse med Lars Lindström (Expressen) som Granskning Sverige också ringt upp:

https://www.youtube.com/watch?v=N0nzmht_bn4

Enligt propagandan så är "Julia Caesar" den korkade och Lars Lindström den kloke. Men om ni jämför intervjuerna - håller ni fortfarande med?

Utan att ha hört nån av intervjuerna så utgår jag ifrån att UG tog fram skjutjärnsjournalistiken mot Jörberger, de frågade väl ifall hon tar avstånd från kommunismen?

Skämt åsido, UG och Jöberger är toppslut båda två. R.Ä.T.T.S.H.A.V.E.R.I.S.T.E.R
Sen kan du förstås hålla med dem i deras åsikter, det förändrar dock ingenting. De är fortfarande toppslut båda två. Särskilt UG, Jöberger är iaf bildad i grunden, finns ett fundament.

Edit Södergren.
Haha! UG = GS
Jag är toppslut!
Senast redigerad av Dofterna 2015-09-08 kl. 20:41.
Citera
2015-09-08, 20:41
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Utan att ha hört nån av intervjuerna så utgår jag ifrån att UG tog fram skjutjärnsjournalistiken mot Jörberger, de frågade väl ifall hon tar avstånd från kommunismen?

Skämt åsido, UG och Jöberger är toppslut båda två. R.Ä.T.T.S.H.A.V.E.R.I.S.T.E.R
Sen kan du förstås hålla med dem i deras åsikter, det förändrar dock ingenting. De är fortfarande toppslut båda två. Särskilt UG, Jöberger är iaf bildad i grunden, finns ett fundament.

Rättshaverister? UG vet jag inget om men jag tror att JC överklagade något beslut på 1990-talet, till kammarrätten? Och jag tror hon vann. Så det räcker ju inte till benämningen "rättshaverist". Och det gäller att se upp med epiteten, vetdu. Och det gäller att hålla sig på avstånd nu.
Citera
2015-09-08, 20:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

För att förstå mitt inlägg fullt ut så måste du nog lyssna på bägge intervjuerna - åtminstone ett par minuter per intervju. Medan "Julia Caesar" gör ett skärpt intryck, så gäller raka motsatsen för Lars Lindström. Han verkar ganska förvirrad under intervjun. Ändå var det knappast svåra frågor han fick.

Poängen är att det finns inga spår av en "tokig tant" i intervjun med henne. Det yttrar sig i så fall på andra sätt.

Hon fick ingen fråga om kommunismen. Men det fick inte Lars Lindström heller.
Citera
2015-09-08, 20:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Rättshaverister? UG vet jag inget om men jag tror att JC överklagade något beslut på 1990-talet, till kammarrätten? Och jag tror hon vann. Så det räcker ju inte till benämningen "rättshaverist". Och det gäller att se upp med epiteten, vetdu. Och det gäller att hålla sig på avstånd nu.

Klart hon vann, vem orkar med såna där människor? Det är själva kärnat rättshaverismen, de ger aldrig upp oavsett bevis. Till slut orkar ingen man ba' "jaja, ok då!".
Tänk Folklorist eller Sven Anér.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in